Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Har lekt kalesjemaker i dag... reparerte noen sømmer i sparyhooden.. har fiksa ny sika i dekksgjennomføingene til vantene i går, dette medførte at eg måtte slippe riggen helt løs for å komme til.. spent på om den e noenlunde trimmet til seilingen til helga..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Skiftet septikslange, var mindre træl en jeg hadde fryktet. Det hadde umiddelbar effekt i forhold til lukt i rommet langs skipssiden, så det vil nok ha effekt for båten som helhet. Har innskjerpet regler for septikhygiene i båten. (skylle etter med ferskvann og eddik når vi har vært på tur og brukt toalettet)

Lagt klart ledning for diverse stash, innkjøp skal opp i finanskomiteen ved sen frokost i dag.

Laholm

Og nå er a ferdig. Klina bunnstoff utover hele seg :lol: Tror jeg holder meg litt i bakgrunn i dag jeg, for nå era litt lik en lemmen :lol::lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Nettopp brukt opp en liten lakk inni båten...Behandlet treverk men gud det må ha vert lenge siden :lol: Går vel med 2liter til før en er ferdig

Treverket var så tært at det gikk med 2 liter bare du åpna boksen? :lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

I dag var det "sesongavdukning"!

Av med presenningen og den gamle, litt lurvete vinterkalesjen, og på med den nyvaskede sommerkalesjen.

Løst bunnstoff ble skrapet av, propellen ble pusset og som et forsøk ble "propellnavet" og det innerste av vingene smurt inn med noe så lite maritimt som skareklister. Et skikkelig klin å få på, men noe må man jo ofre på forskningens alter! Så får vi se om dette har noen effekt mot de hvite små plageåndene.

Skroget ble også vasket, så nå er det klart for polering og stoffing. En fantastisk sommerdag med 21 grader og et yrende båtpusseliv i havna i dag!

:flag_bp:

Gjort klar for påsketur i morgen, "bare" fire dager forsinket :thumbsup:

Samme for meg oxo. Men nå er alt klappet og klart..... :cheers_wine:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Har pussa ut av ville hel..te for å få bort alle pensestripene fra fjorårets lakking. De idiotene i International sendte Schooner Gold opp til oss her på berget ifjor, noe som liksom skulle være en forbedring. Møkkalakk beregnet på sydligere strøk. I år er den gode gamle Schooneren på plass igjen i hyllene og lakkingen begynner på onsdag. Må olje litt i morgen, pluss at jeg skraper under vannlinjen og hiver på primer. Skal på fjorden rett over påske.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...