Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Tømt vanntanken, etter å hatt "rensemiddel" på denne i 4 dager.

Skulle først tømme denne, så fylle på rent vann og lot dette renne til det "stoppet å skumme". Det tok nesten 20min. Så nå har vi "vann fra den reneste kilde". :drink:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

I dag har hun fått nytt blod.

Byttet olje, filter, og to dieselfilter. Klarte selvsagt å få den ene pakkningen på filteret ved tanken i klemme, så den lakk, så ikke det før jeg hadde prøvestartet.

Jada, morsom i den alderen (31 år). Tette luftlekasjen i den ene enden, suge diesel med kjeften i den andre - jada er pumpe der, men tar jo syv lange og syv korte å pumpe frem diesel da.

Etter noen velvalgte ord - hjelper helt sikkert - så begynte hun i allefall å hoste å harke litt, og etter hvert gikk hun på sånn der 1 til 2 av sylindrene sine, om en litt motvillig.

Men gikk i allefall nok til at jeg fikk lufftet henne på toppen, og da ga hu seg gitt, så nå er dt bare vellstand igjen.

Vasket og ryddet etter vinterens bruk, lagt på teppene på dørken igjen - ja riktig så fornæyd ble jeg.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

I går ble skroget polert og bunnstoffet, og nye sinkanoder ble montert. Badeplattformen ble smurt inn med teakfarget oljebeis, et råd jeg har snappet opp her på forumet. Smurte på med pensel og tørket av det overflødige etter et par minutter. Er spent på resultatet når det får tørket! Polering av overbygget venter vi med til båten er på sjøen.

Når vi så tar med at batteriene ble montert, og at "Matrisa" tok en sjau med støvsugeren i de indre salonger, så er faktisk skuta plutselig klar for sjøsetting. På grunn av andre gjøremål, så sklir vi nok imidlertid over månedsskiftet før dette skjer.

Inkludert kaffepauser og skravling med hyggelige opplagsnaboer i solskinnet, så fikk vi en lang flott dag ved sjøkanten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...