Bjerknez Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 4 timer til sjøsetting nå... BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
tom-ass Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Nå har jeg byttet sugeslange på ene lensepumpa, koblet til vannet etter vinteren og prøvekjørt det. Driver å flytter ene varmluftutaket fra ebern. Moro og endelig være i gang igjen! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Geir Hel Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 vært å fylt opp tanken, må bytte om på styringen, drete på leggen så den styre feil vei Endelig båt igjen Link to post
margarus Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 hehehe :) fort gjort.. måtte tenke litt eg og når eg sko montere styre wirer med hove under dekk der en gang:) Link to post
Retox_93 Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Bort 8 hull i båten og klar gjort den til sjøsetting i morgen! Link to post
Ulv I Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 I dag har jeg bare sjekket at båten stod fortsatt OK på jordet.. I stedenfor brukte vi dagen med brygga Nå gjenstår det bare å få bygget opp den nye slik at jeg får sjøsatt båten.. som ligger i grunn klar.. Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
jørn Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Sjøsatt! og bytta olje & filer. Link to post
torbi Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Kjøpte bunnstoff pluss noen til idag, satse på å få montert bunnventiler kran og båtpuss i løpet av påsken. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Knert1 Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Tømt vanntanken, etter å hatt "rensemiddel" på denne i 4 dager. Skulle først tømme denne, så fylle på rent vann og lot dette renne til det "stoppet å skumme". Det tok nesten 20min. Så nå har vi "vann fra den reneste kilde". Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Ulv I Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 hva renset du med? har du plasttank? Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bjerknez Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Båten er sjøsatt og den flyter som bare det! BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
skipsbygger Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 (redigert) har tatt bilder å lagt den på finn.no vedmodig men må ha tak i større skute Redigert 19.April.2011 av skipsbygger (see edit history) industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Dieselboy Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Årets første tur, (prøvetur) etter bytte av motorlabber. Alt i skjønneste orden Link to post
Benji Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 I dag har hun fått nytt blod. Byttet olje, filter, og to dieselfilter. Klarte selvsagt å få den ene pakkningen på filteret ved tanken i klemme, så den lakk, så ikke det før jeg hadde prøvestartet. Jada, morsom i den alderen (31 år). Tette luftlekasjen i den ene enden, suge diesel med kjeften i den andre - jada er pumpe der, men tar jo syv lange og syv korte å pumpe frem diesel da. Etter noen velvalgte ord - hjelper helt sikkert - så begynte hun i allefall å hoste å harke litt, og etter hvert gikk hun på sånn der 1 til 2 av sylindrene sine, om en litt motvillig. Men gikk i allefall nok til at jeg fikk lufftet henne på toppen, og da ga hu seg gitt, så nå er dt bare vellstand igjen. Vasket og ryddet etter vinterens bruk, lagt på teppene på dørken igjen - ja riktig så fornæyd ble jeg. LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
kvalvåg Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 gjort båten påskeklar,vasket og gjort klar senga. Diesel er fylt. Nå er det kun kjøleskapet som står igjen å fylle så kan påska bare komme. Håper yr.no har rett så kan dette bli fine dager på sjøen. God påske Link to post
Key Freak Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Stoffet! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 polert skroget ! Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fyret 25 Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 tatt av presenningen, fått på kalesja, og polert Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Polarn Svart 21.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Tatt årets første oppstart + rensa motorens ferskvannsystem. Dagen er ennå und. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Faxen Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Skrapt vekk rester av rur Vasket dekket over dinetten. Lot det tørke, så har jeg lakket med International 2 komponent i farge krem. Ble nesten som nytt gitt. Faxen Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Pjolter Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Slipt ned og klargjort et par plasser for olje og Coelan, Satt opp ny LED lampe og fikset den gamle lampen på det ene badet, Lagt på enda et strøk med Coelan på nedgangsluka ( nr 5). gleder meg til i morgen da været skal bli bedre og jeg kan ta av burka`n Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Polarn Svart 21.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 lakket skibsplasten, må avvent å se resultatet. Men noe appelsinhud ble de Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Faxen Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Lagt på enda et strøk med Coelan på nedgangsluka Hvordan blir resultatet med Colean? Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Arvid_A Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 I går ble skroget polert og bunnstoffet, og nye sinkanoder ble montert. Badeplattformen ble smurt inn med teakfarget oljebeis, et råd jeg har snappet opp her på forumet. Smurte på med pensel og tørket av det overflødige etter et par minutter. Er spent på resultatet når det får tørket! Polering av overbygget venter vi med til båten er på sjøen. Når vi så tar med at batteriene ble montert, og at "Matrisa" tok en sjau med støvsugeren i de indre salonger, så er faktisk skuta plutselig klar for sjøsetting. På grunn av andre gjøremål, så sklir vi nok imidlertid over månedsskiftet før dette skjer. Inkludert kaffepauser og skravling med hyggelige opplagsnaboer i solskinnet, så fikk vi en lang flott dag ved sjøkanten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn