Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

onsdag ble kalesjen hentet fra rens og imprignering , det gjør jeg aldrig igjenn , alle sømmene er rottnet , noen ruter er det hull i , det ser ut som stikkhull,og dette skal vere proft ?

ny eletrisk septikpumpe ble montert,

båten ble sjøsatt idag og testkjørt.

Vasket og ryddet ferdig inne i går, gikk til noen gode venners brygge der jeg tilberedte en middag som, om jeg må si det selv, ble en suksess. I dag har vi fartet rundt i Os/ Fana-området, slept noen andre venners lettbåt og nytt været. Middag i deres hjemmehavn, igjen tilberedt i byssa vår. Nå er oppvaskent tatt, jeg leser Båtplassen, rederinnen leser aviser og blader. Havblikk, totalt fredelig og høykvalitetsdrikke i glassene.

Så dette blir kanskje feil i forhold til trådens intensjon, i dag må vi vel si at det er båten som har gjort en masse med oss! Fortsatt god påske.

Laholm

Hadde vårrengjøring innvendig, det trengtes. Hvor pokker kommer allt dette støvet fra.

Fått gjort den endelige rengjøringen etter saltvannsinntrengingen i forrige uke. Ble bare spylt på med ferskvann i forrige uke. Nå er lat ordentlig tørket opp.

Skrapt teaklistene på skroget. I morgen blir det lett puss og 2 runder med olje.

Vårpussen går sakte men sikkert fremover.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vasket og støvsugd innvendig. Polert alle glassfiber delene innvendig.

Ellers er jeg på jakt etter et fat/tønne som det har vært diesel/parafin på tidligere til regjøring av båtens tank.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

-Lagt siste strøk finish på teak på utvendig dekk

-Nesten i mål med skaraping av innvendig dekk

strukket nye kabler til det meste av elektriske enheter - og røska ut ca 12 meter gamle og overflødige brannfeller.

-banna og sverta mye over kablene inne i kabinen, som ligger strukket gjennom trange tuneller i lister i taket.

I dag ble presseningen fjernet, tok ca. en time, så bars det rett til fjells i strålande sol. :easter:

Håper på mer i morgen.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Tatt ut jolla av garasjen, polert den og startet opp. Smurte litt her og der med universalspray også. Har også startet opp den :headbang: Hondaen til Ynglingen. Etter å ha fått ny bensin starter den lettere enn noen gang. Fjorårets problemer mistenkes å skyldes gammel miljøbensin med en slump vann i :rolleyes:

Er kommet tilbage efter en FANTASTISK påsketur til Mölle og Gilleleje. Helt utroligt påskevejr med op over 20 grader om dagen. Helt fladt vand og sol, sol, sol!

Dog var vi næsten ikke kommet afsted: Da vi skulle til at sejle og havde fyldt båden op med vand, mad, brændstof og pikpak skulle vi til at lægge fra land og motorerne skulle tændes. Den styrbord motor starter fint men den bagbord reagerer ikke! Jeg prøver flere gange, men starteren slår slet ikke ind. Jeg bliver med det samme klar over årsagen: Jeg har haft en læk i varmeveksleren i nogen tid og det der et kendt problem at det dryppende saltvand kan slå starteren ud. Typisk! Fantastisk vejr. Ingen vind. Og så endnu et F***** problem!

Jeg fortæller konen, at påsken er aflyst på grund af salt i starteren. Og gør klar til at unloade al provianten mm. Så falder mit blik på gashåndtagene. Det bb håndtag står i "frem"-position. Jeg flytter det tilbage i neutral og motoren starter.

Morale: Nej, man kan ikke starte motoren når vælgeren står i "frem". :blush:

Andy

En herlig klassker dette :flag_da: Det er ille at vi alltid tenker det værste.

Jeg har gjort klar båtplassen i dag. Oppdaget at sjaklene til tauene var svekket. Lurer på tæring. Sjeklene var tynnest rundt det hullet til bolten som ikke har gjenger. Rart sted for mekanisk slitaje

Redigert av Bitteliten (see edit history)

5 timer med sliping av rødt bunnstoff. Så herlig ut etterpå og konemor ville ikke engang ha arbeidklærne i vaskemaskin. "Spyl dem !" Ellers er dørk i cockpit ferdig slipt i påsken og venter bare på noen strøk med Epifanes! Håper det blir bra. Planlegger sjøsetting 13. mai etter at baugpropell er montert 10. og 11.

Medlem av Rygge Båtforening

Hjemmehavn: Fuglevik Båthavn

Draco 21SC - Nor-Dan 780 - Nor-Dan 980

klargjort og startet motoren idag. fikk jo selvfølgelig ikke start på den. fant jo ut til slutt at det var luft i dieselsystemet pga har tatt ut vannutskiller og dieselfilter for rens. Men startet etter det, og går som ei klokke :) har og rukket å koble litt på dieselvarmeren og smurt bunnstoffet ferdig idag =) båten sjøsettes denne uka hvis kranføreren har tid ! =)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...