Mulligan Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Hva jeg har gjort med båten idag? Telt den. Kom til en. Link to post
Key Freak Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Byttet olje og oljefiltre. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Frode Stiansen Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Solgt båten å vinket den vemodig farvel. Håper ny eier får like stor glede og minst like mange fine turer. Sett litt på ny bås som neste båt skal parkeres i. Neste steg blir å montere parma-fender så slipper jeg å tenke på striper og skrogskader. Link to post
Rolfy Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Var i Molde å kjøpte en Clipper 17 med Suzuki DT 140 igår,vasket støvsugd og ryddet i dag. Lang tur fra Oslo via Gjøvik til Molde for å kjøpe gammel båt!! men hvis motor er bra var det et godt kjøp. sparte 10000.- på å kjøre dit.... Link to post
torbi Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Solgt båten å vinket den vemodig farvel. Håper ny eier får like stor glede og minst like mange fine turer. Sett litt på ny bås som neste båt skal parkeres i. Neste steg blir å montere parma-fender så slipper jeg å tenke på striper og skrogskader. Har du funnet ny båt? Eg holder på å lete etter ny båt, ikke så enkelt som eg trodde. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Pjolter Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 Limte taket i pantry og satte opp ny lampe, skiftet olje på sb gear. Nyter helga i skuta I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
volfro Svart 17.September.2011 Link til dette innlegget Svart 17.September.2011 (redigert) Polert en skute side og bunnsmurt. Redigert 17.September.2011 av volfro (see edit history) Link to post
Geir Hel Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Fredag satt i ny talgpakning, så nå slippe eg å tørne ørten ganger på greas koppen. Lørdag tømte grov og fin dieselfiltrene, kan ikke vært gjort på mangen år masse vann og dritt :-( Endelig båt igjen Link to post
SeaSC Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Etter en uke i Los Angelse har jeg bare sett at den lå fint. Klappet litt og sjekket at alt var OK. Den hadde det fint og venter på en tur til helgen. -G- Link to post
Sjøga Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 nede å satt på luftavfukter hjelper veldig på inneklima, så blir det vel tur til helga Link to post
Mulligan Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Spørsmål til herrene som gjør noe med båten hele tiden. Noen som har noen tips til hvordan jeg enkelt og greit retter et gennakerpeke som er skjevt. Fronten er trykket ca 15 cm. til den ene siden. Tanken er å skru det fast på et vinkeljern og rette med en garasjejekk, men håper på noe enklere. Link to post
grønningen Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 fått tatt av vindskjermen slik at jeg kan begynne å tilpasse nytt dashbord. Gir max og auke itte kvart Link to post
Sjøga Svart 19.September.2011 Link til dette innlegget Svart 19.September.2011 nede å satt på luftavfukter tømte ut 2,5liter vann etter 12 timer, den har stått inne i kabinen med lukket dør, spennende å se i ettermiddag om det er like mye da. funker bra den dingsen der Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Vært og satt på ørlite varme for fukten sin del og oppdaget at det hersens vinduet ikke er helt tett likevel. Må nok skrape av all tec7 og begynne på nytt, bare regnet kunne gi meg nok tid. Link to post
2rmod Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Har i dag bestilt pakninger til "fremre deksel".. Huff for en jobb å komme til.. Tormod Beichmann Link to post
Trondwi Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Hyggelige tøffeturer på en time eller to så godt som hver eneste. Kombinasjonen av 4,7-5,5 knop, snaue 3 l/t og autopilot med fjernkontroll er uslåelig! Og særlig når tøffeturene stort sett skjer i den trivligste delen av Sør/Øst-Norges skjærgård - strekningen Homborg-Ulvøysund. Her på vei inn til Brekkestø i går ved 20-tiden. Link to post
Hansi Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Har vært på en liten båttur i dag. Siste tur med egen båt denne sesong. Var og stengte hytta ved sjøen for vinteren. Båten tas opp i morgen. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 I dag har jeg hentet komplett sett med nye kompositt skroggjennomføringer og stengekraner. Det blir gøy å montere til torsdag... Endelig ble det Bobåt Link to post
lgboat Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Bra dag på "kontoret". Båten inn fra sommer- til vinterhavn (Drøbak-Malmøya), vasking og noe polering. Mye dritt i vannlinjen og litt ned; dykking og vasking under i morgen? Link to post
lgboat Svart 20.September.2011 Link til dette innlegget Svart 20.September.2011 Bra dag på "kontoret". Båten inn fra sommer- til vinterhavn (Drøbak-Malmøya), vasking og noe polering. Mye dritt i vannlinjen og litt ned; dykking og vasking under i morgen? Link to post
Hansi Svart 21.September.2011 Link til dette innlegget Svart 21.September.2011 (redigert) Vel i dag ble båten satt på land. Til min store overraskelse var det ingen groe eller rur på hverken på båt eller motor. Men møkkete utvendig det var den til gagns. Båt og motor ble vasket. Anodene på flapsa var tæret en del. Anoder på motor og baugpropell var ikke tæret særlig mye. Tatt service og vinterkonservert motor. Tømmer båten senere, står lagret inne i tørre lokaler så det er ikke noe hast for å si det slik. Slenger på noen bilder. Redigert 21.September.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
Trondwi Svart 21.September.2011 Link til dette innlegget Svart 21.September.2011 Vært på tøffetur i tidlig skumring til Brekkestø, rundt Nødingen (det bølget!) mot Ågerøya og hjem igjen. Bærre lekkert! Link to post
Marwin Svart 22.September.2011 Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Winsjet opp båten på nye ruller av POM. Gikk som en lek. Nå er det bare å glede seg til neste sessong. Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hansi Svart 22.September.2011 Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Smurt inn den største båten med vaselinolje utvendig på skroget over vannlinja. Går inn i hus for vinteren i morgen. Link to post
G.N Svart 22.September.2011 Link til dette innlegget Svart 22.September.2011 Festet bensintaken som har løsnet fra skruefestene. Var ikkje gjennomgåande, kun treskruer? Men ialefall i orden nå :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn