Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Solgt båten å vinket den vemodig farvel. Håper ny eier får like stor glede og minst like mange fine turer. Sett litt på ny bås som neste båt skal parkeres i. Neste steg blir å montere parma-fender så slipper jeg å tenke på striper og skrogskader.

Har du funnet ny båt?

Eg holder på å lete etter ny båt, ikke så enkelt som eg trodde. :sweat:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Spørsmål til herrene som gjør noe med båten hele tiden.

Noen som har noen tips til hvordan jeg enkelt og greit retter et gennakerpeke som er skjevt. Fronten er trykket ca 15 cm. til den ene siden.

Tanken er å skru det fast på et vinkeljern og rette med en garasjejekk, men håper på noe enklere.

Hyggelige tøffeturer på en time eller to så godt som hver eneste. Kombinasjonen av 4,7-5,5 knop, snaue 3 l/t og autopilot med fjernkontroll er uslåelig!

img_1015.jpg

Og særlig når tøffeturene stort sett skjer i den trivligste delen av Sør/Øst-Norges skjærgård - strekningen Homborg-Ulvøysund. Her på vei inn til Brekkestø i går ved 20-tiden.

Vel i dag ble båten satt på land. Til min store overraskelse var det ingen groe eller rur på hverken på båt eller motor. Men møkkete utvendig det var den til gagns. Båt og motor ble vasket. Anodene på flapsa var tæret en del. Anoder på motor og baugpropell var ikke tæret særlig mye. Tatt service og vinterkonservert motor. Tømmer båten senere, står lagret inne i tørre lokaler så det er ikke noe hast for å si det slik. Slenger på noen bilder.

img_1675.jpg

img_1692.jpg

img_1685.jpg

img_1687.jpg

img_1700.jpg

img_1702.jpg

img_1703.jpg

img_1705.jpg

Redigert av Hansi (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...