Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg polert skjærgårdsjeepen og renset all teaken på den. Blir oljing i morgen tidlig hvis tørt. Fint vær ute nå, solen skinner så det går nok bra. Båten ble tatt ut fra hallen i formiddag og trilles inn igjen om en times tid eller så. Slenger på noen bilder. Skal ha visning på båten i morgen. Da er det greit å ha ting på stell. :thumbsup:

img_1711.jpg

img_1713.jpg

img_1717.jpg

img_1718.jpg

img_1719.jpg

img_1722.jpg

img_1724.jpg

img_1727.jpg

img_1725.jpg

Redigert av Hansi (see edit history)

I går tok jeg nybåten på en siste tur for å tømme noen tanker og bare kjøre en tur i det nydelig høstværet. Opptak på tirsdag, alt for tidligheadbang.gif

img_0462.jpg

I dag har jeg skiftet olje og filter på gamlebåten. Mens jeg kjørte motoren varm fikk jeg tid til å sette inn ett brukt Isotherm 42 kjøleskap som erstatning for det som ikke har virket på 5 år.

Tappet av olja og skiftet oljefilter.

Fylle på ny olje og QMI motorbehandling gjenstår.

Fyllt på FK sin olje samt QMI i motor og på girkasse. Kjørte 1,5time på litt forskjellig pådrag.

Fikk muligens litt mer topp rpm på motoren, merket ingen forskjell ellers hverken på motor eller gir.

Eller merket en liten ting, når jeg kom inn til brygga igjen kom det ikke noe oljefilm på sjøen fra eksosen. Men kan jo ha vært tilfeldig. Sjekke igjen neste gang :thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...