Hansi Svart 23.September.2011 Link til dette innlegget Svart 23.September.2011 (redigert) I dag har jeg polert skjærgårdsjeepen og renset all teaken på den. Blir oljing i morgen tidlig hvis tørt. Fint vær ute nå, solen skinner så det går nok bra. Båten ble tatt ut fra hallen i formiddag og trilles inn igjen om en times tid eller så. Slenger på noen bilder. Skal ha visning på båten i morgen. Da er det greit å ha ting på stell. Redigert 23.September.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
torbi Svart 23.September.2011 Link til dette innlegget Svart 23.September.2011 Var og hentet "nye" båten idag og er på plass i båsen. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Geir Hel Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Funnet motor til den. volvo D47 Endelig båt igjen Link to post
Hansi Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 I dag har jeg solgt skjærgårsjeepen. Både kjøper og selger fornøyd så da er det bare velstand. Link to post
Jantzen Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 (redigert) Tatt på land skuta, vaska, konservert motor ++ Redigert 24.September.2011 av Jantzen (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Satt båten på land. Begynt å rydde litt i båten, og satt igang luftavfukteren. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjerknez Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Har hentet putene i båten i dag. Til førstkommende lørdag er det opptak :) BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Gtir_man Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Fått igjennom frostveske på motor , tømt vanntank, og sprutet motoren inn med litt wd40. Ellers drikt kaffe å kikka på den;-) Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Tatt opp jolla. Vasket den og klargjort for service og konservering, Link to post
SeaSC Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Tømt Karoline for utstyr, slik at den kan vaskes/poleres ferdig både ute og inne før den går i opplag. Begge takene er fulle av Diesel. -G- Link to post
Bonus Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Vasket hele båten over fenderlisten. Grundig. Svarte striper sitter godt. Link to post
Christel III Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Sitter i båten nå. Akkurat kommet inn etter en liten kveldstur i høstværet. Tømt kjøleskapet for det som var gått ut på dato, og tatt en liten innvendig vask. Så er den klar for neste helgetur:-) MvhSimon Link to post
Careka Svart 24.September.2011 Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Har skifta ut Delta ankeret med et Rocna. + monter på plass Victron 602 batt måleren. Ellers så tenke eg klargjør for vinteren. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Polarn Svart 24.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Bestillt kranbil til den. Opplag er det som står for tur. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arild81 Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 Tappet av olja og skiftet oljefilter. Fylle på ny olje og QMI motorbehandling gjenstår. Link to post
innaskjærs Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 Venter et par uker med å ta opp båten....Neste helg er det meldt 20 pluss og 2-3 sek/m. Tror det blir en knallhelg på sjøen.. Sommer i oktober!! Sjøsyk Link to post
Hansi Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 (redigert) Oljet ferdig all teak. I morgen skal jeepen klargjøres for overlevering. Bildene tatt i går etter første strøk. Bruker Hempel sin klare teakolje. Redigert 25.September.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 I dag er sjekta bunnsmørt.. venter bare på motor.. så er det utsett igjen, og de melder jo 20 grader til helga Endelig ble det Bobåt Link to post
SeaSC Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 Idag har motorrommet blitt vasket og polert. I tillegg har jeg vasket hele båten. Båten går i opplag imorgen. -G- Link to post
tnorderu Svart 25.September.2011 Link til dette innlegget Svart 25.September.2011 I går tok jeg nybåten på en siste tur for å tømme noen tanker og bare kjøre en tur i det nydelig høstværet. Opptak på tirsdag, alt for tidlig I dag har jeg skiftet olje og filter på gamlebåten. Mens jeg kjørte motoren varm fikk jeg tid til å sette inn ett brukt Isotherm 42 kjøleskap som erstatning for det som ikke har virket på 5 år. Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 I dag har jeg montert ny lader, c-tek 200. Og samtidig konstatert lekkasje på ferskvannspumpen, bestilt ny og får den om et par dager. Må nesten ha det selv om ny motor kommer utpå våren engang. Link to post
Astor Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 (redigert) Har begynt å slipe ned soldekket. En drittjobb, men det er lovet strålende vær for utesysler denne uka. Trøsten er at det er en takknemlig jobb. Teaken er tykk så det er fortsatt mye å gå på. Redigert 26.September.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 (redigert) I dag har jeg klargjort skjærgårdsjeepen for overlevering til ny eier. Det var den båten. Redigert 26.September.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
Arild81 Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Tappet av olja og skiftet oljefilter. Fylle på ny olje og QMI motorbehandling gjenstår. Fyllt på FK sin olje samt QMI i motor og på girkasse. Kjørte 1,5time på litt forskjellig pådrag. Fikk muligens litt mer topp rpm på motoren, merket ingen forskjell ellers hverken på motor eller gir. Eller merket en liten ting, når jeg kom inn til brygga igjen kom det ikke noe oljefilm på sjøen fra eksosen. Men kan jo ha vært tilfeldig. Sjekke igjen neste gang Link to post
Key Freak Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Vasket båten opp til fenderlista (det blir altfor tidlig mørkt!), tømt vanntank og kjørt giftfri frostvæske gjennom ferskvannssystemet. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn