rover Svart 16.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2011 Der ligger du i Leirvik Gjestehavn på Stord. Med den vernede M/F Skånevik i bakgrunnen:-) Link to post
Speedy Svart 16.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2011 Den kom kjapt ja. Leirvik innerst inne ved gjesteanlegget. Link to post
Christel III Svart 16.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2011 (redigert) Brukt diesel:-) Har vært i Litlebergen på kaffebesøk. Brukte selvsagt båten som fremkomstmiddel. På tirsdag står Kversøy i Gulen på programmet! Deilig å dra på tur i ruskevær, med god lunk i salongen:-) Edit: Ryddet bort noen trykkleifer... Redigert 16.Oktober.2011 av Christel III (see edit history) MvhSimon Link to post
Trophy Svart 16.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2011 Skiftet til vinterkalesje Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
twisterx Svart 16.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2011 Båten ble heist på land lørdag morgen. Og i løpet av lørdagen og dagen idag så har vi vasket, renset og polert hele båten. Konservert motor. Vasket alt innvendig. Vi er nesten klar for våren! Link to post
Captain Chaos Svart 17.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2011 Båten fremdeles på vannet. Tappet alt ferskvann om bord, blåste i alle kraner og slanger så jeg blei helt blå, men nå er det luft og ikke vann i varmtvannsbereder og luft i alle rør og slanger. Husket til og med dusjen på plattforma hvor både håndtak og blandebatteri bortimot eksploderte i fjor. Koblet også i fra slanger fra vannpumpa. Kjørte frostvæske igjennom lensepumpa/sluket til dusjen. Tømte dassen og konserverte med 10 liter frostvæskeblanding. Startet utsuging av olje på begge motorer. Fikk ut 6 liter av hver, så der fortsetter arbeidet i dag. Med 10 liter olje i kapasitet bør jeg i alle fall få til 2 til av hver. Hadde ikke nye filtre for hånden så det kjøpes i dag. I løpet av uken blir årets siste tur fra Oslo til Son. Der venter krana og burkaen. Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Astor Svart 17.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2011 Fyllt opp vanntankene før vannet stenges på bryggene. Fulle diseltanker også. Litt tidlig å sette på frostvaktene. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 17.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2011 sjekket fortøyningene før den varslete stormen (?) til natta. (til ?: Det står Sterk kuling fra sør på yr.no) Vannstanden var forholdsvis høg her nå for en halvtime siden. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bonus Svart 17.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2011 Ført båten til plassen for opptak og vinterlagring Link to post
Joakim Brunsvik Svart 17.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2011 Tatt av motoren og setti den i kjelleren, og i mårra skal båten inn for vinteren....... håper bare våren kan komme litt raskere i år, sånn at jeg slipper å vente så lenge til jeg kan få tatt meg en tur igjen Joakim Brunsvik Link to post
margarus Svart 17.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2011 skal ned nå og fortøye båten ekstra. det er meldt 20 sekm i natt her på karmøy. heldigvis ligger den mest i le på sør. Link to post
Nor_west Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 I dag har jeg polert båten,så den er klar for salg. Link to post
Møkkalasset Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Akkurat hatt på septiktankrens. Venter på at "luriumet" skal virke før jeg tømmer tanken og skyller igjennom med rent vann før frostvæske. Kommer nok til å lukte litt i nabolaget, men skitt au... (Bokstavelig talt....) Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 (redigert) Fjernet gammel "innredning" i kjellern helt akter. Demontert styrepumpa til Robertson autopilot og leverer den til service hos Telrad i Fredrikstad. Slik så den ut etter noen tiår under "innredningen" i akterrommet. Nå ser den adskillig bedre ut etter ev rens og oppmaling. Litt bedre å levere fra seg. Smurt opp rorene med fettpresse. Sto godt gjemt under all "innredningen". Nå gjenstår vask og maling. Redigert 19.Oktober.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Christel III Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 (redigert) Idag har jeg vasket kjøleskapet, etter at en flaske dressing hadde bestemt seg for å lekke ut... Toppet tankene, og gjort klar for tur i morgen og helgen. Har pinadø vasket dørken også... Hadde kjerringen sett hvordan jeg styrer på og holder det rent i båten, så hadde hun sporenstreks pålagt meg indretjeneste i heimen:-) Redigert 19.Oktober.2011 av Christel III (see edit history) MvhSimon Link to post
Mossmann Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 I dag har jeg hatt første skikkelige testtur i min "nye" Hansvik 14,5! Ufattelig behagelig med 4-takter på hekken...:) -Mossmann- AOMCI Link to post
torbi Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Tok ut endelokk til varmeveksleren og så i innmaten, så ok ut, ellers planlegger eg til ventiljustering i neste uke.. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/S AIOLOS Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 I dag har jeg fortøyd ekstra og samtidig kjørt motor og varme, og samtidig tømt vanntanken Link to post
Møkkalasset Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 (redigert) Akkurat hatt på septiktankrens. Venter på at "luriumet" skal virke før jeg tømmer tanken og skyller igjennom med rent vann før frostvæske. Kommer nok til å lukte litt i nabolaget, men skitt au... (Bokstavelig talt....) Siterer meg selv for å skjøte på listen med dagens utførte oppgaver: Det lukta forresten ikke i nabolaget. Lukta litt i båten da jeg fylte opp septiktanken med rent vann. (Litt luftbobler kom opp fra toalettet.) Etter å ha latt stoffet virke en drøy halvtime, pumpet jeg alt ut og fylte opp tanken med vann på nytt. Så ny tømming. Fylte så toalettskåla med ferdigblanda frostveske, pumpa nesten alt over i septiktanken, så lot jeg tømmepumpa gå litt. Slang så på et par liter frostvæske på tanken. Ingen lukt hverken i eller rundt båten. Så videre: - Tømt siste rest fra vanntanken. (Tømte det meste før opptak for ikke å plage kranbilen) - Koblet fra trykkvannspumpa - Tømt varmtvannsberederen - blåst vannet ut av alle vannledninger og latt kranene stå åpne - Byttet til silikatfri (longlife) frostvæske etter å ha tappet ned og skylt igjennom motor to ganger. (Dette blir dobbel jobb og dobbel utgift på frostveske da jeg skal kjøre systemrens på begge sløyfene til våren. Hadde ikke tid nå.) - Kjørt motoren varm med ferskvanns gjennom sjøvannssløyfa. Tok lang tid å nå arbedstemperatur, men jeg hadde nok litt mye vann i karet. Avsluttet med å la fedigblandet frostvæske sirkulere i karet. - Tømt motoren for olje og fylt på ny + nytt oljefilter. 1 minutts kjøring etter det. - Helt den brukte frostvæska i kjølsvinet og pumpet ut igjen. - Åpna den siste ølen som stod i kjøleskapet. Måtte gjøre dette idag, for jeg reiser bort noen dager og det er mulighet for kuldegrader. Til uka er det inn med sengetøy og puter og diverse "stæsj", innpakking og alt annet som skal til før vinteren. Har tatt noen bilder underveis så kanskje jeg lager en "opplagstråd" etterhvert. Redigert 19.Oktober.2011 av Møkkalasset (see edit history) Link to post
daain83 Svart 22.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2011 (redigert) Mest sannsynlig rast motoren... Tatt den opp og konstatert at jeg har mye arbeid foran meg før den kan tilbake til sitt rette element, og da tenker jeg ikke bare på motor. Redigert 22.Oktober.2011 av daain83 (see edit history) Link to post
torbi Svart 23.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2011 Igår renset eg kanaler i varmeveksleren og monterte dieselpumpe på plass igjen, idag tok eg av impelleren og termosat og sjekket og gjorde reint.. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bitteliten Svart 23.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2011 Levert båten til vinteropplag hos NordWest. Tatt inn fortøyninger og faste fendere på båtplassen. Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2011 Lagt opp ledningsnett til lys i rommet helt akter, slik at det er lettere å inspisere ror og styreinnretning, vanntanker og hydraulikkpumpa til autopiloten. Vasket og malt rommet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Flytta båten til en plass for vinteren, slik at min plass ble ledig for en større båt i vintersesongen. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Møkkalasset Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Jekka opp båten. Den stod litt på nesa slik at det ble stående vann på dollbordet. Nå renner det av. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn