Møkkalasset Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Inspisert og sett at avfukteren og frostvaktene fungerer som de skal. Opplegget med varmekabel på utløpsslangen ser ut til å fungere fint. Link to post
torbi Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 (redigert) Sist helg var eg i båten og tok mål plass til kjøleskap ( ny og større) og kokeapparat, ryddet litt og studerte der og der, demonterte dieselvarmer D3 og tok med hjem og prøve å fikse, begynte å skifte 2 strømbryter paneler men manglet kabel sko, så tilslutt startet eg maskinen i kjelleren, funket fint. Bra start på ny året . Redigert 11.Januar.2012 av torbi (see edit history) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
monte carlo Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Prøver fremdeles å skjønne noe av det kreative strøm anlegget i båten min... Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
torbi Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Prøver fremdeles å skjønne noe av det kreative strøm anlegget i båten min... Strøm er min SVAKE sider , vanskelig å bli forstått synes eg, men heldigsvis hjelpe min kamerat meg, men eg må jo lære og skjønner hvordan strømmen fungere. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Salt Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 fjerna snø, demontert gml do, fylt skruehuller med en eller annen hvit guffe (Tek7?), funnet ut at jeg må ha ny sjøvannslange til den nye doen, forberedt AIS-montering. Alt mens motoren fikk gå og Wallas-en også. Må ned og fjerne snø igjen i morgen (huttemegtu). Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Zach Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Har kjørt motoren på litt hurtig tomgang ca 3/4 time (+ D4 varmeren), noe jeg gjør et par ganger hver måned i vintersesongen. Link to post
Inter 9000 Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Ikke idag, men tirsdag var jeg å innspiserte og monterte rulegardin for takluke i framcabin. Har den inne i varm hall. ca +10 grader. helt topp. Neste prosjekt er å innstallere batterilader med 2 utganger. 1 til forbruk og 1 til start batteri. Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Compromise Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 I dag har jeg måket snø av båten, byttet en turteller og oppdatert programvaren på kartplotterne. /per Link to post
Møkkalasset Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Begynt på "prosjekt oppgradering". Bord til cockpit først. Lager en tråd på prosjektet. Link to post
torbi Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Startet maskinen og gikk i tomgang en stund, vasket litt i maskinrommet, skal fortsette med det på tirsdag, ellers så sjekket eg rundt båten og drømte bort Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
gasebo Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Den siste uken har jeg kost med motoren, en md5 i fra -76. Er spent på om den er verd noen timers arbeid eller ikke. Har tatt av toppen og vannpumper. Mye rust i kjølekanalene i toppen. Termostathuset er slettes ikke fint, termostaten er i småbiter, har nok ikke vert byttet på noen år. Dette forklarer hvorfor motoren gikk varm sist jeg startet den. Noen timer syrebad i kveld, så er vel kjølingen i toppen bra igjen. Termostathuset skal jeg prøve å bygge oppigjen med noe hokuspokus slik at termostaten sitter på plass og bypasshullet blir passe stort. Har vært veldig spent på tilstanden til ventiler og ventilseter. Kompresjon på kald motor er så laber at jeg lett kan dra rundt med en hånd på svinghjuet. Hørte også luft sive ut gjenknom ventilene når jeg drar rundt motoren. Ventilene ser fine ut etter en vask, setene var fulle av fastbrent sot og fanteri, etter en puss med stålull ser det ut som at en liten runde med ventilslipepasta skal gjøre underverker. Ser ut som jeg skal få dette til uten mange nye dyre deler. Noen pakninger her og der så er det klar til montering og start. Må ta en god økt med kjølekanalene i blokka og da... Spennende prosjekt for en som knapt har skrudd motor før. Link to post
GlennIversen Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Dagen i dag har gått til å åusse litt småskader på skroget (under vannlinjen), på min gode gamle klassiske Skibsplast sportsmann 14fot. Sparkling, pussing, ny glassfiber, pussing, sparkling og enda mer pussing før det ble primet 2 strøk under hele. Spørsmålet er om 2 strøk primer er nok, og om jeg trenger noen form for grunning før jeg legger på bunnstoffet til våren??? Mens jeg ventet på at alt skulle herde og tørke, så ble motoren (79mod Evinrude 55hk), sjekket litt, så her ble ny impeller montert, gearolje byttet, alle ledninger byttet ut plugger byttet, alle niplene fikk litt påfyll med fett i tillegg så smurte jeg inn propellakslingen med fett. For øverig så har båten fått nye sidepaneler innvendig som er trukket opp med nytt skinn, setene har blitt byttet ut, sofaen bak har blitt trukket om, ledningsnettet byttet med nye ledninger og nytt bryter panel, lanterner montert, båten er malt/lakkert innvendig, dørken er kledd med teppe, motor har fått nye kontrollkabler og ny styrewire og til slutt ble det montert inn ny RULE-pumpe med nivåbryter. Så her er det bare å vente på våren :-) Ha en fin dag Link to post
2rmod Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 I dag har jeg vært og fjernet snø fra presenningen. Irriterende at det ikke bare sklir av Tormod Beichmann Link to post
Christel III Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Har skiftet ut et voltmeter som var dødt. Satser på å stikke ned igjen etter ungene har lagt seg ikveld, og montere led downligths i targabøylen. Med dimmer og trådløs fjernkontroll:-) MvhSimon Link to post
Inter 9000 Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Hvor har du kjøpt trådløs fjernkontroll..? Det hadde vært noe.. Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
primusmotor Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Har skiftet ut et voltmeter som var dødt. Satser på å stikke ned igjen etter ungene har lagt seg ikveld, og montere led downligths i targabøylen. Med dimmer og trådløs fjernkontroll:-) Soa gadget service;-) og båååååååt D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Geir Hel Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Lagt den ut for salg/bytte. Pluss eg har tittet oppi om det var vann i den. Endelig båt igjen Link to post
Hulda Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Tok et lite tak i forkahytten her om dagen. Lektet opp taket: Monterte to innfelte leselys. LED fra det utskjelte Biltema: Ferdig: Nå står bare resten igjen. Rammer rundt luke, skott og ventiler. Bekle skutesider og male. Og da er jeg halvveis med forkahytten. Det skal innrømmes at jobben tok litt mer enn en dag, det gikk faktisk med halvannen dag, medregnet innkjøp av materialer. Link to post
torbi Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Var ute en luftetur med viksund,en for at perkins,en skal få løpe litt i det fine vinter været , det kom litt bankelyd fra motoren, hørtes ikke bra , eg tror eg kan ikke si mere på denne tråden. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Faxen Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Idag, ingenting, da jeg allerede har banka av snøen. Godt med båten på land. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Slangemannen Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Dro ned til vår nyinnkjøpte snekke for å ta mål av diverse i interiøret med tanke på ombygging, da det slo meg a nei... slik kan det være i sommer og se om det fungerer for vårt bruk, og eventuelt senere bygge om innredningen til mere moderne båt. Så hva jeg har gjort med båten..... Ingenting, den får være som den er. Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Har allerede bannet i dag, og det før kirketid. Startbatteriet har tatt kvelden men heldigvis har jeg et nytt 80amp stående i garasjen som skal på plass i formiddag. Link to post
jandrea Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Kosta bort snøen. Tatt bilder og mål av all belysning for å byttetil/bygge om til LED. 7 armaturer til tak, en over vasken på badet, og en leselampe i akterlugar. Skal også ha en kartleselampe ved kartbordet. Pønsker også på å sette inn noen røde LED ledelys her og der som belysning til bruk ved nattseilaser. Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Hulda Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Kosta bort snøen. Tatt bilder og mål av all belysning for å byttetil/bygge om til LED. 7 armaturer til tak, en over vasken på badet, og en leselampe i akterlugar. Skal også ha en kartleselampe ved kartbordet. Pønsker også på å sette inn noen røde LED ledelys her og der som belysning til bruk ved nattseilaser. Biltema har noen røde LED nattlys. Skal montere noen slike i Hulda. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn