blycher Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 (redigert) Har i dag montert en splitter ny eber d4 så nå er det slutt på kalde netter Redigert 25.Februar.2012 av blycher (see edit history) Link to post
Compromise Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 i dag har jeg vasket flybridge og deretter inntatt en kald øl på den nyvaskede "terrassen" sammen med fruen. I dag har det vært liv i gjestehavna i Horten. Folk begynner å se at våren nærmer seg, grilling og kos har vi også hatt tid til. Nå er det en rolig stund før vi går og feirer sølvet i Vikersund /per Link to post
Ribtjenester Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 (redigert) Montert det nye intreøret:)) Litt andre prosjekter som er gjort i vinter: Bygd om dasjbordet, for og få inn ny plotter. Nye høytalere. Montert egen diselvarmer ute. montert el tømming på toalett. bygd om el paneler, montert noen brytere inne. Div lysprosjekter. Ny vhf. slipt og lakkert bordet ute. Byttet foringer i drev. Ny overmadrass. Nye oppgraderte propeller til bay og hekk truster. Isolere motorrom ( gjenstår) Montere bauspyd over anker forann.(gjenstår) Service på Drev. Avbalansert propeller. Motert ny tv. Allt intreør ute er trukket i grå alcantara. Montert ny førerstol. Montert bryter på dusjpumpe + sikkert noe som er glemt også:))) Hilsen Morten Redigert 25.Februar.2012 av Ella. (see edit history) www.ribtjenester.no Link to post
Mark Knopfler Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 I dag har eg starta opp motoren og Wallasen og gått begge to varme. Ser fram til påsken om ca 1 mnd. Link to post
windyén Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Bygd nytt dashbord, monter ny plotter, Garmin 5008 med ekkolodd. Lydisolert motorrom. Montert lys i motorrom. Montert ryggekamera og kamera i motorrom. Monter tv med dvd og ny antenne. bare vårpussen som gjenstår nå... Link to post
Astor Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Er nesten fristet til å hive burkaen i dette været. Drøye 4 uker til påsketur. V Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 I dag har vært på Hvaler og klappet på båten. Så også på en båt som kjørte igjennom isen. Forøvrig trolig opplært av Astor . Astor har nemlig lang erfaring som isbryter i Hurumområdet Vi sees! Link to post
2rmod Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Bygd ferdig nytt interiør i min Nordan Family 27. Beising og lakkering gjenstår Tormod Beichmann Link to post
Worry II Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Ser bra ut Tormod ! I dag har jeg montert ny Jabsco toalett og byttet slanger til den. I går fikk jeg pussa ned og malt opp min mørkerøde stripe over bunnstoffet. Godt å komme i gang ! Link to post
Merlis Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Nå har jeg pusset ned det meste av treverket i båten og begynt å lakke det. Veldig fornøyd med resultatet! Kalesjen har jeg fått tilbake fra salmakeren i Fredrikstad. Ser ut som ny igjen. Det hjalp veldig med en vask og gjennomgåelse av sømmer samt bytte av et vindu. Nå gjenstår kun: - Pusse og lakke badeplattform - Montere snap daviter - Sette inn ny Isoterm Basic varmtvannsbereder da ikke alt vannet ble tappet og det frøs.. - pusse litt på motor og lakkere litt her og der - pusse ned targabøylen og legge på ny gelcoat/topcoat - Skikkelig vårrengjøring utvendig og innvendig - Skikkelig poleringsrunde - Bunnstoff 12. april, sjøsetting! Link to post
Retox_93 Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Burkaen og stativet kantet i helga pågrunn av vinden, så tok like greit på kalesjen. Ikke lenge før det kan sjøsettes nå Link to post
jøran123 Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Monterte på plass min gamle nyoverhalte varmer (Ardic) prøvekjørte OK. Bråker fælt, men varmer bra. Montert nytt ratt på FB. Plassert ombord en ny lufttørker Meaco 8DDL, spennende å se om det er tatt ut mye vann, når det nærmer seg helg. Fortsetter været slik, forsvinner burkaen før båtmessa. Link to post
bert Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Da er vinterens projekt ,snart ferdig.Nye plater og vask bysse,+det samme på toalett.Nye gjennom føringer fra Truedesingn, +div nye slanger+septikpumpe , kjøljern snart sjøsetting blir bra.. Link to post
bert Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Ett bilde fra byssa. Link to post
Willing 31 Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Hei har lagt inn ny varmvanns tank og ny vann ledning fra ferskvanns tank og skiftet nye puter i min Willing 31, har vært noen turer i vinnter og den nye eber d4 gjør jobben med og holde båten varm :) Willing 31 Link to post
torbi Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Satte weber på plass med bare 2 løs skruer på brakett, for å se om alt er ok med plassering pga nye weber er større enn gamle, neste gang eg er der så skrur eg de fast for evig også bryter panel på plass med ledninger til. blir spennende etterhvert. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
bert Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Ett bilde fra toalett.. Link to post
valvolainen Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Montert sammen min nyrensede forgasser:=) Gjett om båten skal gå like seint i år som i fjor a gitt! Link to post
ezach Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Fant ut hvorfor lensepumpa ikke ville spinne: Irr i sikringsboksen... Sjelden feilsøking og utbedring går så kjapt! :-) Link to post
Salt Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Ferdig å montere ny do; siste: kabler og spyletrykk-knapp, samt funksjonstest. oljet noen inne-skott. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
jørn Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Skrapt bunnstoff. Fant ut, som sist på annen båt, at dette gidder jeg ikke. Så nå har jeg bestilt spyling. Link to post
Gtir_man Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Igang med å bytte pakkboks og handla bunnstoff.. Må få den klar før ny eier overtar ;-) Link to post
s/y UT-sia Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Så nå har jeg bestilt spyling. Hei Jørn Regner med at det er snakk om å få vekk alt bunnstoff, men hva slags "spyling" er det snakk om?? Link to post
Framtia Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 I dag forsvant burkaen, fikk satt på storseilet og alt er klart til mer vår. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
enter4u Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Montert badeplattformen med nytt treverk impotert fra russland. Vel! Er samme type som fasaden på nye Tjuvholmen i Oslo Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn