Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Plasserte rundt puter i båten idag (alt har vært i forkabin med litt lunk på i vinter, noe som har holdt de tørre og fine), sjekker giroljen og tilstanden til luftfilteret. Her var alt ok. Rakk ikke inspeksjon av impeller og skift av dieselfiltre. Det gjør jeg til uken. Olje og oljefilter skiftet jeg i høst. Vårpussen håper jeg å ta i påsken. Båten ligger ute hele året.

Herlig vær idag i Bergen. Burde nok heller vært ute på fjorden!

mvh Bergen Dørk

Da ble det vask av skansekledningen og dekket på Borgen i formiddag.

Hyggelig bryggeprat med Flid, Escada og A-Joda-folket.

I ettermiddag ble det omvisning i Astor for et hyggelig ektepar fra Årnes som var på jakt etter en GB classic. Og selvfølgelig ble det sen lunsj ombord sammen med fruen og barnebarnet Jonas.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fikk endelig på et strøk med grunning.. bare 3 igjen.. så 4 strøk bunnstoff... En ting er sikkert, eg kjenner hver kvadrat millimeter av skroget noe etterhvert.. har skrapa, pussa, sparkla og no e det heldigvis bare grunningen igjen..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Reiste ut etter at tåka lettet, det ble en strålende dag - sol og stille.

Mange båtet utpå. På hjemveien slang jeg ut ett fiskesnøre og jaggu ble det fisk. Iløpet av en halvtimes tid ble det ni fine lyr ( + ett par som falt av ) Såg at flere andre også fikk fisk, så nå er sjansen til å fylle fryseboksen hvis en har lyst.

Rydda grundig i båten. Helt utrolig hvor mange like flasker og sprayer det var rundt omkring. 3 rubbing, 3 boatvax, 3 cleansingvax, 2 elektrospray, 3 båtvask, 2 glasspray, 2 zalo, 3 silikonspray, 2 teflonspray, pluss en hel del til. Godt å bli kvitt det eldste og de tommeste beholderne. Nå er det bare det jeg trenger til resten av båtpussen igjen.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Idag gikk endelig presenning og stativ av. var også hos kalesjemaker og fikk punchet ut ett par hull til i kalesjen. Han hadde oversett de i fjor, når han laget ny kalesje til meg.

I morgen skal jeg svikte båten, men skal faktisk polere bil, hehe

Har høytrykkspylt m/s Fri for flere års oppsamlet møkk. Begynte å bli passe paranoid etterhvert, fordi jeg oppdaget store mengder merkelig og sikkert sjeldne typer lav og mose, og regner med at om en eller annen fra naturvernoppsynet hadde ruslet langs bryggekanten, ville nok vedkommende ha slått alarm, og vedtatt skuta vernet som nasjonalpark. Sprøtt forresten å stå å spyle i sandaler og kortbukser i siste halvdel av Mars.

Har tatt opp båten, spylt den ren under vannlinja og tappet av gearoljen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ja idag har vi fått skiftet kryssene i knuten til drevet. Skiftet olje og belg på drevet. Skiftet olje på adapteret. . . Så tenkte jeg å skifte impeller og kam men den klarte jeg ikke å dra av gett grrr :-( Får prøve mer i morra. . .Skulle hatt en avdrager . .Mente noen her inne solgte en fin en. . .får søke litt. Noen tips om hvor jeg kan få tak i ?

Jeg har polert og vokset fra fenderlisten og ned pluss litt flekking med bunnstoff der det var tynnslitt. Men da var den 68 år gamle kroppen sliten etter helt uvanlig bruk av muskler. Nå har jeg hatt meg en tur i badekaret (med skum!). Utrolig hvordan det myker opp stive gamle muskler. Resten av pussing og vasking på overbygget og inne i båten tar jeg etter sjøsetting som jeg regner med blir en av de første dagene til uken.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...