Lars H. Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 holder nå på med bunnstoff!Noe jeg forøvrig syntes jeg klarer svært dårlig Hva er tipset for og få til en jevn fin farge over hele bunnen og ikke masse steder man ser skiller blant annet etter rulla osv? Og hva skulle vitsen med at det er pent under båten være? Selv har jeg hatt båten i 25 år og kun helstoffet to ganger. Ellers flekker jeg bare over der det er tynnslitt. Det er jo ingen som ser hvordan det er under båten etter at den er sjøsatt? Som en russisk U-båtkaptein en gang sa: "Vi kan ikke se den grense under vann!" Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bergen dørk Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 :lol: mvh Bergen Dørk Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 I dag har jeg fått ny turbo som er så fin at jeg nesten ikke tør å ta i den. Link to post
MaSa Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 Lars H : så sant så sant Men jeg lurer pga at jeg liker å mestre det jeg prøver på og blir litt misunnelig når jeg ser det som er strøkent ved siden av meg mens mitt ikke ser ut hehe .. Men nei det spiller ingen rolle hvordan det ser ut i utgangspunktet så lenge det virker Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Kristian_H Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 Idag ble det flytting til nye lokaler på jobben som ble prioritert, men var en tur til son og tittet, trenger litt mer primer og så er det klart for stoffing. Håper at de har tid til å sette ut båten uka etter påske :pray: Link to post
2rmod Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 Ferdig polert... to dager til vi er "Seaborn".. God påske alle sammen Tormod Beichmann Link to post
torbi Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 I dag har jeg fått ny turbo som er så fin at jeg nesten ikke tør å ta i den. Spørsmål til deg, var det noe galt med turbo siden du fikk ny? hvordan oppfører motor når turbo er dårlig? min er litt mye røyk og oljefilm, og har mistanke turbo, derfor spør eg deg, Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Sofaseileren Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 Montert ny kjøkkenarmatur + sjøvannskran. Koblet opp trykkvannet. Montert provisorisk sikringsholder. Styr å rydde opp i elektrisk anlegg, uten å kunne røske ut alt sammen..... Link to post
Trophy Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 min er litt mye røyk og oljefilm, og har mistanke turbo, derfor spør eg deg, heller litt mer mot dårlige dyser Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Kim-Kenneth Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 til nå har jeg gjort følgende fjernet presenning og stativ satt på sommer kalesje vaske hele båten utvendig byttet lufteluke/nød luke Begynt og fjerne gammelt og løst bunnstoff Demontert en hylle over sengen, og trekke om veggen der hyllen har hengt Til helgen er planen motorservice, olje, oljefilter, diesel filter og se over reimer polere Link to post
haugi Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Har hatt båten på land en ukes tid, og nå er det dørken som får gjennomgå. Forrige eier har lakket teaken, så da skraper jeg av den og smører olje på istedenfor. Syns resultatet blir ganske bra:)Vasker samtidig under alle plasser der jeg ikke kommer til når dørkplatene er på. Link to post
Trude III Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Nettop ferdig med vinterens store prosjekt. Hele bunnen er skrapt med håndskrape og maskinslipt. Sparklet + 3 x Epoxy primer og 1 x selpolerende bunnstoff. Heretter blir det kun flekking på slitte steder. Ryggen og knærne verker. Deilig å være ferdig God sesong til alle! hls Trude III Trude III Link to post
Kimber08 Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Begynte på polering i går. Skal fortsette i dag. Bare en dag igjen til sjøsetting. En riktig god påske til dere alle Link to post
2rmod Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 God påske til deg og Kimber08. Kanskje vi treffes på vannet? Tormod Beichmann Link to post
Kimber08 Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 (redigert) God påske 2rmod. Håper virkelig vi treffes på vannet. Vi gleder oss enormt til å ta fatt på sesongen. Redigert 29.Mars.2012 av Kimber08 (see edit history) Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Spørsmål til deg, var det noe galt med turbo siden du fikk ny? hvordan oppfører motor når turbo er dårlig? min er litt mye røyk og oljefilm, og har mistanke turbo, derfor spør eg deg, Torbi: det er som du beskriver, mye røyk og oljefilm på vannet. Årsaken er mest sansynlig oljetetningen i selve huset og et luftfilter som bar preg av heimeflid fra forrige eier. Selvsagt kan som andre beskriver dårlige dyser også være en årsak hos deg, husk å blåse motoren av og til så kanskje du ungår daukjøring. Link to post
Lars H. Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Hei. Da var Trudelutt sjøsatt (som båt nummer 6 med 594 igjen på land i Son), og vår nye hund Max har inntatt rollen som skipshund. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kristian_H Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Bare 6 som.har blitt satt ut Lars? jeg telte 12 fra søndag til onsdag?? Link to post
Lars H. Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Vel, det er jo mulig at det er fler som er satt ut og har tilhold andre steder. Jeg sitter ikke vakt og teller båter heller. Men før onsdag var vel ikke landgangene til de kommunale bryggene lagt ut heller, kun de innerste i den private delen der jeg ligger? Og der var vi i hvert fall kun 6 båter i dag. Men nå var landgangene til alle bryggene på plass så langt jeg kunne se utover, så det raser nok på med båter etter hvert, velkommen efter. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kristian_H Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Teller ikke båter jeg hellet, men kjørte en tur rundt og tittet ogår, var en del ledige plasser, kom til 12. Link to post
Kristian_H Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Teller ikke båter jeg hellet, men kjørte en tur rundt og tittet ogår, var en del ledige plasser, kom til 12. Link to post
Frode Stiansen Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Idag her jeg hatt en lang dag. Skiftet sinker, belger og olje på drevet. Skiftet sink og propell på baugvispen. Demontert powertrim pumpen å skiftet noen o-ringer i håp om at det hjelper på, siden drevet siger.Vasket båten grundig fra topp til tå, renset vannlinjen for det herlige gulbrune. Slipt bunnstoffet i vannlinjen og gjort klart for å stoffe litt imorgen. Link to post
jandrea Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Vannslipt bunnen og så stoffet. Nydelig vær og temperatur i Son i dag. Båten til Lars H. lå klar for tur allerede. Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Neros Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Har ikke gjort stort... Men mottok en eske med 17 VDO Viewline instrumenter etter en kanondeal på Finn... Så nå planlegges layout for nytt inst.panel på min Fjord 1001. ;-) Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Idag har jeg rengjort nesten hele skråget med ny innkjøpt Makita polerimgsmaskin og jif, jif funket utmerket. Håper da på finvær imorgen slik at jeg an polere og bunnsmøre. Har defekt wirestyring og hydraulisk er bestilt mrn kommer ikke før tirsdag/onsdag Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn