Zach Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Satt støtte under kalesjen for det har meldt snø! Link to post
MaSa Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Ferdig stoffet,vasket,rubbet og polert! Nå står den og venter på å bli løftet ut i morgen,så tar vi resten av innendørs vedlikehold på ny bryggeplass for året Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
-Balder- Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Montert ny forbruksbank :) så nå er det klart for påske turen Link to post
Key Freak Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Tatt av burkaen! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Gtir_man Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Sitter og venter på at maritim i Tønsberg skal åpne :-) shoppe litt stasj til prammen. Vv tank +++ Link to post
2rmod Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Lagt nytt gulv på toalettet og i gangen på utsiden. Kjørt ett lass med puter, fylt opp bilen med nok et lass. 8 timer til sjøsetting.. Tormod Beichmann Link to post
hanto1 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Klargjort båten til påske, kastet i land teinehaler og 21 store blybarrer i fra kjølen. Bikket 25 knop med slakke dieseltanker, ikke galt etter å ha ligget ute i 11 md. Link to post
Kimber08 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ferdig polert. Satt inn nytt toalett. Under 2 timer til sjøsetting Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ferdig polert og bunnsmurt Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Frode Stiansen Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Polert skroget under fenderlist og stoffet båten under. Hatt en runde med fettpressen og smurt opp diverse punkter. Link to post
Frode Stiansen Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Polert skroget under fenderlist og stoffet båten under. Hatt en runde med fettpressen og smurt opp diverse punkter. Fikk ikke polert ferdig grunnet regnet kom. Ta resten imorgen. Link to post
Salt Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 (redigert) Montert ny VHF under dekk, koplet til GPSen, alt virker, fjernbetjeningen også. Rigget ned gml opplegg til VHF. Rydda unna verktøy. Skal ned og hente overskuddsmateriell etter Norge Rundt i kveld. Til Havstenssund i all den masse nordavinden i morra. Butikken der har alt man har glemt av båtprylar. Redigert 30.Mars.2012 av Salt - JanP (see edit history) Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
kjeros Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 I dag har jeg avtalt sjøsetting av båten. Dette skal skje på onsdag. Båten er bunnsmurt, polert og leveres med full dieseltank. Vi starter påsken med en herlig tur på omlag 100 sjømil til hjemmehavnen. Det er varslet 5 grader, så det kan bli en frisk tur. Angrer nesten på at jeg ikke fikk installert en defroster... mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
jensemann2 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 vasket hele båten inni med klorvann idag, inkl kjølsvinet. Nå står det en diger varmevifte og blåser inni båten. 40 grader på termometeret. Har også en vifte som avtrekk. nå skal båtlukten vekk!! Link to post
HansT Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 I dag har jeg ikke gjort så mye annet enn å sjekke etter den,men i går derimot så fikk jeg satt den ut! deilig å få den ut tidlig.. Link to post
Benji Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Byttet dieselfilter, alle zinkanodene, fylt opp vanntanken. Tørket og vasket over alt innvendug, lagt ned puter og det som har ligget ute av båten i vinter. Og til slutt har mor og jeg tatt oss en liten tur på 3 timer med innlagt måltid ombord - herlig. LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kristian_H Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Nå står det 2 ekser på bordet her, merket Volvo Penta. Ny propell ellers har jeg primet og prøvd å fjerne den gamle propellen, men det gikk ikke Link to post
torbi Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Letet etter hvor vann lekkasje kom i fra, det rant litt i veggen mellom salong nede og cockpit oppe, men fant ikke . Ellers skiftet eg 2 nye batteripol sko til start batteri. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Shiny Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Siste innspurt før sjøsetting i morgen Av med presenning og stativ og på med kalesjen. Ellers er alt ship shape, så da er det bare og håpe på godt vær i påsken! Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Faxen Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ingen ting. Venter på utsett til mandag. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
64dc Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Jeg har prøvd å finne en bunkringsplass for diesel i fana som ikke er i ustand eller midlertidig stengt!!!! Link to post
Adriana Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ut i morgen klokka 1200 ! Link to post
Speedy Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Har sjøsatt i dag etter kun 14 dager på land i vinter. Tiden på land ble brukt flittig da jeg hadde fått vann inn i belgen på drevet og fikk en ekstra kostnad jeg ikke hadde regnet med. Videre har jo de klassiske oppgavene som polering og bunnsmøring og nye zinkanoder blitt tatt utvendig. Fikk også tid til litt ekstra oppgaver i motorrommet. Skiftet impeller og sjekket slanger og gløding med mye mer. Jommen er det sikkert at vårpussen er en herlig oppgave selv om det tar mye tid. Nå kan sommeren bare komme for mitt vedkommende. Link to post
2rmod Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Sjøsatt... I morgen går turen til Jomfruland Tormod Beichmann Link to post
"Mathilde" Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 I dag ble presenningen tatt. Nå begynner klargjøringen for alvor... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn