Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Ikke rigtig udendørs vejr i dag, så jeg har arbejdet inde med TV-løsning og jagt på en utæthed et eller andet sted. Første gæstebåd i havnen i dag! En Hanse på vej til Norge lagde til i mørket og blæsten. Jeg gik ud og hjalp med fortøjninger og el-tilslutning. Det er meget friskt vejr i dag med nordlig vind på 12-14 m/s så det har ikke været nogen fornøjelsestur fra Tyskland. Og de skal hele vejen til Bergen. Godt at det er påskeferie og de har god tid!

Da ble båten satt på vannet i formiddag i frisk kald nordavind. Motor startet på første forsøk som vanlig for Yamahaer og tank fyllt opp med fresk bensin til noe over 15 kr literen. :eek: Teknisk prøvetur unnagjort, og alt funker som det skal. Ekkoloddet viste en sjøvannstemperatur på 5 grader, ikke mye å rope hurra for. Da blir det en liten tur på hytta i ettermidddag for litt vårklargjøring og dugnad. Sesongen er i gang. :easter:

Idag har jeg hatt full service på motor. Dvs 2 X dieselfilter, olje og oljefilter på motor, olje på kompressor, luftfilter, impeller, renset sjøvannsfilter og skiftet alle reimer . I tillegg da jeg ankom båten idag var det en fæl piping ombord. Det var selvfølgelig alarm for vann i maskinrom som gikk. Hvordan kan det ha seg når båten ligger på land. Joda, da jeg var i båten her om dagen hadde jeg brukt trykkvannet og glemt å skru det av :headbang: , med en liten lekasje på slangen inn på varmtvannsbereder så har ferskvannstanken (full selvfølgelig)tømt seg. Lenset vannet ut og tørket opp. Toppen av alt var det at båten ble sjøsatt igjen idag etter 5 dager på land :thumbsup: . Liker seg best på sjøen

Fikk rubbet ca halve skroget idag, og den viktigste delen i forhold til fremdriftsplanen. Må heve vannlinja. Fikk maskert opp denne og lagt på et strøk primer. Det er kaldt her sør nå, så det blir spennende å se om primeren herder fort nok. Juksa litt og hadde i litt mer herder enn foreskrevet. Håper planen om sjøsetting onsdag holder. I morgen blir det å rubbe ferdig skroget samt stoffe i kveldinga håper jeg. Polering onsdag morgen og så sjøsetting. Det er ihvertfall planen.

Kald fornøyelse idag, men solbrent i trynet ble jeg... :smiley:

I dag ble akterspeilet og BB side over rekka polert med nanno. Ble litt engstelig for at det var for kald, men nanno rens og polish holdt bra selv om det var bitenede kaldt. Skal polere litt i morgen også hvis været holder.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Idag tok jeg fri, var -5 grader da jeg stod opp (Gjøvik). Så at værmeldingene for i morgen er litt bedre i Oslo, så reiser inn til Tigerstaden og fortsetter med min rubbing og polering i morgen og overmorgen. Håper da å være ferdig utvendig, tar tid en slik skikkelig rensejobb.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...