Sitrin Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Alt klargjort og klart til sjøsetting i morgen Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
MajorAndy Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Ikke rigtig udendørs vejr i dag, så jeg har arbejdet inde med TV-løsning og jagt på en utæthed et eller andet sted. Første gæstebåd i havnen i dag! En Hanse på vej til Norge lagde til i mørket og blæsten. Jeg gik ud og hjalp med fortøjninger og el-tilslutning. Det er meget friskt vejr i dag med nordlig vind på 12-14 m/s så det har ikke været nogen fornøjelsestur fra Tyskland. Og de skal hele vejen til Bergen. Godt at det er påskeferie og de har god tid! Link to post
Jori Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Renset og polert ene skrogsiden på båten. Gikk med 7 timer gitt, dette kommer til å bli en seig jobb. Men i de nærmeste dagene er det nok for kaldt igjen ser det ut til på værmeldingen. Link to post
Scand 360 dc Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Fylt opp med tørvarer,vaskemiddel og gjort alt klart,sjøsetter til tirsdag. Link to post
Hansi Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Da ble båten satt på vannet i formiddag i frisk kald nordavind. Motor startet på første forsøk som vanlig for Yamahaer og tank fyllt opp med fresk bensin til noe over 15 kr literen. Teknisk prøvetur unnagjort, og alt funker som det skal. Ekkoloddet viste en sjøvannstemperatur på 5 grader, ikke mye å rope hurra for. Da blir det en liten tur på hytta i ettermidddag for litt vårklargjøring og dugnad. Sesongen er i gang. Link to post
LM 605 Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Mistet litt av gløden da morgentempen viste minus 1.5 kalde grader her i Kristiansand, men det hjelper vel litt når solen etterhvert får litt bedre tak og forhåpentlig avgir litt aprilvarme på noen kalde kropper. Link to post
Kjappfot Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Sjøsatt I dag :). Stilongs og lue gjør sola mye varmere... Heller lite, men lekkert laget Link to post
Goodwill Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Ferdig med bunnstoff. Fjernet resten av stillaset til vinterpresenninga. Satte opp rekkestøttene og ellers ryddet rundt. Klar til motorskifte etter påske :-) Link to post
Frode Stiansen Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Idag har jeg hatt full service på motor. Dvs 2 X dieselfilter, olje og oljefilter på motor, olje på kompressor, luftfilter, impeller, renset sjøvannsfilter og skiftet alle reimer . I tillegg da jeg ankom båten idag var det en fæl piping ombord. Det var selvfølgelig alarm for vann i maskinrom som gikk. Hvordan kan det ha seg når båten ligger på land. Joda, da jeg var i båten her om dagen hadde jeg brukt trykkvannet og glemt å skru det av , med en liten lekasje på slangen inn på varmtvannsbereder så har ferskvannstanken (full selvfølgelig)tømt seg. Lenset vannet ut og tørket opp. Toppen av alt var det at båten ble sjøsatt igjen idag etter 5 dager på land . Liker seg best på sjøen Link to post
8lv Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Måka snø av båten i dag ! :-( Link to post
Sitrin Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Satt båten på vannet og snart klar for påsketur. Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Møkkalasset Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Fikk rubbet ca halve skroget idag, og den viktigste delen i forhold til fremdriftsplanen. Må heve vannlinja. Fikk maskert opp denne og lagt på et strøk primer. Det er kaldt her sør nå, så det blir spennende å se om primeren herder fort nok. Juksa litt og hadde i litt mer herder enn foreskrevet. Håper planen om sjøsetting onsdag holder. I morgen blir det å rubbe ferdig skroget samt stoffe i kveldinga håper jeg. Polering onsdag morgen og så sjøsetting. Det er ihvertfall planen. Kald fornøyelse idag, men solbrent i trynet ble jeg... Link to post
Faxen Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Båten ble sjøsatt idag. Men den ene utriggeren i båsen brakk av da jeg skulle inn. Vaktmesteren hadde ikke reparert den. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Fjellbonden Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Flyttet litt på oss, polert bb side over fenderlist og vasket opp Link to post
Mark Knopfler Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 I dag har eg skifta dieselfilter, vaska vekk litt oljesøl i motorbrønnen og måkeskit på kalesjen... Link to post
"Mathilde" Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 I dag er begge skrogsider rubbet og polert. Litt skarp vind, men solen varmet Link to post
Seiling_75 Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Jeg har pusset båt og flikket på noe småskader i gelcoaten.. Båten blir jo som ny ! Link to post
kjeros Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Var innom Seatronic i dag og handlet inn litt "stæsj". Nå er det bare timer igjen til sjøsetting fra vinteropplag. Ser fram til en frisk hentetur på 100 sjømil. mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
BOBO II Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 I dag ble akterspeilet og BB side over rekka polert med nanno. Ble litt engstelig for at det var for kald, men nanno rens og polish holdt bra selv om det var bitenede kaldt. Skal polere litt i morgen også hvis været holder. 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
kjeros Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 I dag har jeg montert ny bryggefender. mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Polarn Svart 3.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Tatt av bruka. Grovvasket med hugos. Samt polert targabøyle. Tror det er på tide å lakke opp den igjen. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Jori Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Idag tok jeg fri, var -5 grader da jeg stod opp (Gjøvik). Så at værmeldingene for i morgen er litt bedre i Oslo, så reiser inn til Tigerstaden og fortsetter med min rubbing og polering i morgen og overmorgen. Håper da å være ferdig utvendig, tar tid en slik skikkelig rensejobb. Link to post
Scand 360 dc Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 sjøsatt i dag med ny badeplattform,herlig.... Link to post
"Mathilde" Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Lagt på bunnstoff. I dag var det skikkelig surt Link to post
Møkkalasset Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Rubba ferdig skroget. Stoffet første strøk på den nye vannlinja med litt overlapp. I morgen skal jeg stoffe en gang til samme sted + resten, samt polere skroget. Deretter sjøsetting! Jadda! :smiley: Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn