Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Ja, så er båden på land!

:confused:

bp_paa_land.jpg

Ja, den blev søsat for en uge siden, men da jeg kom hjem med den var der tydelig oliefilm på vandet :headbang:

I dag kom hun op igen. Og ganske rigtigt: Den ene styrecylinder lækker olie. Mystisk hvordan det kan ske. Kan den være tæret indefra på grund af vand i olien??

bp_styrecylinder.jpg

bp_styrecylinder_2.jpg

Nå, ´men en ny kan først komme hjem efter påske. Naturligvis. Så ingen påsketur for mig, men en lejlighed til at gøre skibet ekstra pænt. Og det bliver jo en fantastisk sommer, så jeg skal nok indhente sejltiden...

Redigert av MajorAndy (see edit history)

i hele påsken har jeg polert og polert over ripa .Nå er det bare skutesidene igjen. bruke nanno med et fantastsk resultat. Nå reiser jeg på fjellet på vennebesøk. Blir ikke gjort noe med båten igjen før påskeaften.Da skal resten av skutesidene tas og nye dyser jeg har ventet på en stund monteres inn på BB motor.Skal bli godt og kobble av noen dager. God påske.... :easter:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

i hele påsken har jeg polert og polert over ripa .Nå er det bare skutesidene igjen. bruke nanno med et fantastsk resultat. Nå reiser jeg på fjellet på vennebesøk. Blir ikke gjort noe med båten igjen før påskeaften.Da skal resten av skutesidene tas og nye dyser jeg har ventet på en stund monteres inn på BB motor.Skal bli godt og kobble av noen dager. God påske.... :easter:

Er det dysene du bestillte fra Kina?

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Blev så frustreret over at båden er på land med styreskade at jeg tilbragte ti timer i dag med at tømme alle hulrum, luger og skabe. Rengøre, smide ud, vaske, støvsuget, ordnet teak på badeplatfom og flybridge. Plus en masse mere jeg ikke kan huske nu.

Resultatet er at min 53-årlige kontor-krop føles som om den er faldet at toget, kørt over af en lastbil hvorefter chaufføren er steget ud og har banket mig med en baseball-kølle,

Hele drivstofflinja er tømt, demontert, renset, pusset, renovert, lakkert, filterbyttet, montert, luftet og prøvekjørt! Og alt fungerer! Den gamle BMC'n startet som et skudd, og går som ei klokke. Nå står kjøling og skrog-gjennomføringer for tur.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Til Altmuligbåt innlegg nr 2590

Nei de dysene fikk jeg istendenfor i england gadd ikke vente på dyser fra Kina

AUTODIESEL PART UK

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B

Ser at linken jeg la inn ikke eksisterer lengere til Autodieselpart.UK.

Ettersom jeg var så dum at jeg trodde sommeren var her for et par uker siden og startet opp jolla - og da tømte den for frostvæsken fra konserveringen har jeg i dag satt inn et termometer i motorrommet slik at jeg kan se at det ikke blir for kald. Startet jollemotoren også - for å være sikker på at den ikke hadde frostspreng. Idiotisk å være så optimistisk bare pga noen herlige varme dager. Holder været seg blir det sjøsetting av jolla i morgen og klargjøring av båtplassen. Sesongstarten nærmer seg :flag_sw:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...