Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Demonterte treskeverket av en el. do, da den hadde satt seg. Så for meg helvetesjobb, men fikk fjernet en hårstrikk, og en del hår, så bråker den som et lokomotiv igjen. Akkurat som før altså. Bedre med en som bråker, enn en som står full av dr... !

Dersom du har hårstrikker i avføringen, bør du oppsøke lege :worry:

Fikk lakkert andre strøket på dollbordet rundt hele båten, tror jamen også det fikk tørke før det kom en regnskur..... :yesnod:

Så har jeg begynt å tømme båten for verktøy som ikke skal være med på tur, bærer ut og bærer inn!

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Neida ikke lei, overhode ikke. Har i lengre tid jobbet med konemor og muligheten før litt større båt,og nå har jeg tydeligvis gjort jobben min godt nok - for hun sa ja vi prøver på det :smiley:

Men før vi kjøper ny, må vi selge først, tør ikke sitte med to. Valget for vår del blir nok helt sikkert en Nidelv 26, passe for to, og litt bedre fart enn i dag + at den går inn på plassen vi har.

Spennende å sitte å se hvor mange som har vært innom annonsen på Finn, men det betyr jo ikke at det er kjøpere. Prøver å være edrulig på prisen, det er jo ikke gull jeg selger - ser slik ut på enkelt priser i alle fall.

Her krysses fingre tær og alt som krysses kan.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Hos oss har brukerne fått beskjed om at den som tetter dassen går selv åpne den opp. Hårtauker går ut av luka på badet, aldri i do

Har justert ryggekameraet så jeg ser en meter til bak båten. Har dykka og sjekka under båten. Bare litt rur på trimflapsa. Fornøyd med det. Hadde MorMajor ikke dratt så tidlig kunne jeg rense hekktrusteren deres også, men de var dratt da jeg våknet rundt kvartoveråttehalvti. Feriemodus og nydelig vær :thumbsup:

Har bestilt ekstern ICE antenne fra Holund.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Har bestilt ekstern ICE antenne fra Holund.
God idé, Jeg er svært godt formøyd med min ICE-antenne fra dem. Jeg har den på ca.120cm med 5dBi gain. Hadde jeg hatt større båt, hadde jeg nok valgt den største på ca.240cm med 7sBi gain. Roaldbj som var aktiv på forumet tidligere hadde en slik og var enda mer fornøyd enn meg. Men så hadde han en Swift Trawler med plass til slik antenne. Den minste antennen til Holund er nok grei nok den også, men den har tross alt ikke mer enn 3dBi gain. Men det aller viktigste er å få antennen høyt plassert med fri sikt i alle retninger.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Startet prosjekt lukebytte i helgen. Den gamle forpiggluka fjernet, og ny skulle monteres. Den nye luka har en flens som selvfølgelig ikke passer nedi hullet i dekk (den gamle hadde ikke noen flens) Så dekksåpningen ble saget større, og prosjekt støping og finish har startet. Ikke lett når det konstant truer med å regne.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hos oss har brukerne fått beskjed om at den som tetter dassen går selv åpne den opp. Hårtauker går ut av luka på badet, aldri i do

Ingen tok ansvar for hverken hår eller strikk, og strikken kan ha ramla nedi under gange når dolokket ikke har vært på. Fikk høre at jeg tross alt er rørlegger, så det er jo ikke tvil om hvem som som gjør sånne jobber :headbang:

Tømt den ene for vann.. Full av vann og skitt etter 1 år!

Kanskje jeg rekker en tur med den fungerende båten i kveld. Er oppholds for en gangs skyld...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

I dag er en "stor" dag. En kamerat kommer og skal hjelpe meg med å få på fenderlista på jolla jeg begynte å restaurere i fjor. Fikset åtte hull, nye åregaffelfester, nytt motorfeste, malt innvendig og utvendig etter timer med sparkling, satt på motorfesteplater og nye festeringer og montert stangholdere. Når fenderlista er på, er vi klare til "hagebåtfestivalen". :giggle:

Men det er jo greit å ha den i hagen. Med det været vi har her nå, er det bare å slenge ut dreggen på plenen snart...

Her har det vært også oppgradering til elektrisk toalett, Jabsco. Det skulle ta 15min i følge bruksanvisning, men det tar noe lengre tid. Det trenger f.eks strøm. Nå blir kona fornøyd. Jeg synes det høres ut som en ekstra baugpropell :giggle:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...