Lars H. Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 I dag er motoren frostkonservert for vinteren. Vanntanker og slanger/kraner er også tømt for å hindre frostsprenging. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Møkkalasset Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 Laget ferdig den nye krybba, og nivellert den opp. Mista lysta på stålkrybbe etter velten ifjor. Så nå er alt klart for opptak til lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Columbi27 Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 Vore nede å starta opp, sjekka sikringar og koplingar til "dashbordet", og etter litt leiting og pussing rundt sikringen MaxMekker anbefalte, var alt i orden igjen. Feira med ei kanne presskaffi, mens motoren fekk gå ein time..... Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 Driver og pusser opp akterlugaren, nye skap, bredere seng, ny varme, ny belysning, nytt skrogtrekk, nye takpaneler+ mye teak og ny tv. mye arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 sjöfugelen skrev On 31.10.2012 at 19.10: Polert propellen, og bestillt vindgenerator for turen til våren. Begynt planlegging. Artig. Hvor går ferden? Vi har planer om å gå samme strekk litt senere på året (men forhåpentligvis før høststormene setter inn). Vindgenerator står også på innjøpslista her. Og solceller, flåte, epirb, satelittelefon, nytt anker og vinsj ... Håper budsjettet holder, ellers blir det 2014. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Idag blie motoren tatt ut fra båten og gikk fint, og er nå lagret på verksted til min kompisen, så da skal eg skrur fra hverandre og overhaler. så svær blå perkins motor er Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Lars H. Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 I dag har jeg ringt til Sverre i havnen og bedt ham ta ut landstrømkabelen. Jeg hadde glemt at strøm til varmtvannstanken sto på da jeg tappet den for vann! Forhåpentligvis har overtemperatursikringen slått ut slik at varmeelementet er OK. Det gjorde den i hvert fall da jeg gjorde samme tabben sist år! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Scand 360 dc Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Vert i teltet hvor båten ligger å fylt på åtestasjonen med musegift.....mye mus her i vestfold i år....:) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Flyttet den fra brygga til kranbrygga. Opp i morgen tidlig. Fy flate så mørkt det er på fjorden nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Lars H. skrev On 2.11.2012 at 19.31: Forhåpentligvis har overtemperatursikringen slått ut slik at varmeelementet er OK. Gjorde samme tabben en tid siden. Overopphetningsvernet slo ut og alt så bra ut, men etter en tid fikk jeg jordfeil ombord. Det tok noen uker før jeg fant ut at den var i varmeelementet. Heldigvis ikke dyrt eller vanskelig å bytte det. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Etter å ha helt noen liter fersk olje i Volvoen var jeg på seiltur i drømmeforhold (I november! Med samme klær som i sommer ...). Deretter har jeg vasket babord skrogside fra jolla. Vurderte å også polere, men det tror jeg får bli en annen dag. Merker jeg er fristet til å kjøpe meg en liten påhenger til jolla, så jeg kan bruke den for å pusle meg ut på småturer. Blir litt for mye jobb å legge ut med seilbåten til at jeg gidder det om jeg bare såvidt skal utpå. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Satt den på land. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Framtia Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Prosjekt vinterpresenning oppstartet. Har i dag laget stativ i treverk, ble faktisk veldig bra og på mange måter bedre enn et aluminiumsstativ. I morgen skal jeg tilpasse presenninger. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tom Rør Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Byttet olje/oljefiltre, og dieselfiltre på motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Reparert vinduspusser motorene. De har 2 hastigheter, men fungerte kun på full hastighet, og parkerte ikke riktig. Feilen på begge motorene var en lodding mellom en børste og en spole. Jobben var å få demontert og montert motorene igjen. Trangt som bare fy.. Sitér dette innlegget /per Link to post
Free Lillehammer Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Montert inn ladere på motor- og forbruksbatteriene. Begynt arbeidet med å tette alle utette skruegjennomføringer på dekk (etter vannet i sumpen å dømme siste regnværsdagene, er det nok litt å ta tak i het). Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Fått på presenningen, og mistet en del til festet av stativet mens jeg holdt på. Må prøve å få tak i ny rørklemme str. 28mm så jeg er sikker på at beinet sitter bra nok for vinteren. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mariell Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Da var motor vinter konservert. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Flyttet den fra hjemmehavn, og til Aker brygge. Skal opp i morra Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 I kveld har jeg montert hygrometer og barometer i salongen, så nå vet jeg det jeg allerede visste: inne er det tørt og fint, ute er været glimrende. Få kvelder er jeg så fornøyd med å skulle sove i båten som når det er blikkstille og stjerneklart, utsikten ut av dekkslukene nå ville jeg ikke byttet mot noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Hei. Har plukket ut Wallase`n og avertert den på Finn, men syntes kanskje jeg burde teste den først, så det blir testing i morra tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Ellers så er båten ferdig vasket i bunnen og nå gjenstår bare motorrommet og en service på "innventaret" ( VP aq130) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Euklid skrev On 5.11.2012 at 19.41: I kveld har jeg montert hygrometer og barometer i salongen, så nå vet jeg det jeg allerede visste: inne er det tørt og fint, ute er været glimrende. Få kvelder er jeg så fornøyd med å skulle sove i båten som når det er blikkstille og stjerneklart, utsikten ut av dekkslukene nå ville jeg ikke byttet mot noe som helst. Jepp! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 I dag monterte jeg et Dlink kamera ombord. På sikt skal jeg få meg et dreibart/zoombart kamera. Dlink har en app til min Iphone/Ipad slik at jeg har levende bilder direkte fra båten til enhver tid. Pris rundt 800 kroner på Lefdal. I dag blir det fisketur ut med en god båtvenn. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Free Lillehammer Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Astor skrev On 6.11.2012 at 8.02: I dag monterte jeg et Dlink kamera ombord. På sikt skal jeg få meg et dreibart/zoombart kamera. Dlink har en app til min Iphone/Ipad slik at jeg har levende bilder direkte fra båten til enhver tid. Pris rundt 800 kroner på Lefdal. Basert på GSM eller nett? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.