Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Polert propellen, og bestillt vindgenerator for turen til våren.

Begynt planlegging.

Artig. Hvor går ferden? Vi har planer om å gå samme strekk litt senere på året (men forhåpentligvis før høststormene setter inn).

Vindgenerator står også på innjøpslista her. Og solceller, flåte, epirb, satelittelefon, nytt anker og vinsj ... Håper budsjettet holder, ellers blir det 2014.

I dag har jeg ringt til Sverre i havnen og bedt ham ta ut landstrømkabelen. Jeg hadde glemt at strøm til varmtvannstanken sto på da jeg tappet den for vann! Forhåpentligvis har overtemperatursikringen slått ut slik at varmeelementet er OK. Det gjorde den i hvert fall da jeg gjorde samme tabben sist år! :sweat::headbang:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Forhåpentligvis har overtemperatursikringen slått ut slik at varmeelementet er OK.

Gjorde samme tabben en tid siden. Overopphetningsvernet slo ut og alt så bra ut, men etter en tid fikk jeg jordfeil ombord. Det tok noen uker før jeg fant ut at den var i varmeelementet. Heldigvis ikke dyrt eller vanskelig å bytte det.

Etter å ha helt noen liter fersk olje i Volvoen var jeg på seiltur i drømmeforhold (I november! Med samme klær som i sommer ...). Deretter har jeg vasket babord skrogside fra jolla. Vurderte å også polere, men det tror jeg får bli en annen dag.

Merker jeg er fristet til å kjøpe meg en liten påhenger til jolla, så jeg kan bruke den for å pusle meg ut på småturer. Blir litt for mye jobb å legge ut med seilbåten til at jeg gidder det om jeg bare såvidt skal utpå.

Reparert vinduspusser motorene. De har 2 hastigheter, men fungerte kun på full hastighet, og parkerte ikke riktig. Feilen på begge motorene var en lodding mellom en børste og en spole. Jobben var å få demontert og montert motorene igjen. Trangt som bare fy..

/per

I kveld har jeg montert hygrometer og barometer i salongen, så nå vet jeg det jeg allerede visste: inne er det tørt og fint, ute er været glimrende. Få kvelder er jeg så fornøyd med å skulle sove i båten som når det er blikkstille og stjerneklart, utsikten ut av dekkslukene nå ville jeg ikke byttet mot noe som helst.

I kveld har jeg montert hygrometer og barometer i salongen, så nå vet jeg det jeg allerede visste: inne er det tørt og fint, ute er været glimrende. Få kvelder er jeg så fornøyd med å skulle sove i båten som når det er blikkstille og stjerneklart, utsikten ut av dekkslukene nå ville jeg ikke byttet mot noe som helst.

Jepp!

I dag monterte jeg et Dlink kamera ombord. På sikt skal jeg få meg et dreibart/zoombart kamera.

Dlink har en app til min Iphone/Ipad slik at jeg har levende bilder direkte fra båten til enhver tid. Pris rundt 800 kroner på Lefdal.

I dag blir det fisketur ut med en god båtvenn.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

I dag monterte jeg et Dlink kamera ombord. På sikt skal jeg få meg et dreibart/zoombart kamera.

Dlink har en app til min Iphone/Ipad slik at jeg har levende bilder direkte fra båten til enhver tid. Pris rundt 800 kroner på Lefdal.

Basert på GSM eller nett?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...