MajorAndy Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Taget den på land og indendørs i hal. Lidt af et cirkus med kranbil og bådvogn, men det gik. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Vært på verkstedet og sjekket at de gjør noe med den og ble beroliget, den var kommet på sjøen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
MikkelRev Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Puslet med nytt instrumentpanel i teak.. Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 skåret ut nye plater til innertaket i finer. Imorgen skal jeg prøve montere dem for å se at jeg har skåret dem til riktig. Deretter blir det imorgen å forsegle kantene på platene med uttynnet lakk, og å lime på nytt trekk på dem.... ja....og lufte bikkja... Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 (redigert) Har justert, og prøve-montert takplatene..... ....og luftet bikkja...... Redigert 24.November.2012 av spiir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 24.November.2012 Link til dette innlegget Svart 24.November.2012 Kjørt tur til havna hvor Scand`n står under burka`n sin, jolle 1 ligger på land, jolle 2 på brygga og tilslutt parkert ved siden av RIB`n hjemme på gårdsplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Smartrib330 Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Skrudd av påhengsmotor og prøvde og finne plomberinga, viste seg at motoren måtte bytte forgasser eller ta ut restrictor plata. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 I dag har jeg pakket den inn, gruer meg like jæ...... hvert år. Presenningen er døds tung. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Frode Stiansen Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Har hatt en nydelig tur på fjorden, hvorfor skal man pakke vekk båten i den kalde sesongen! Flyter om vinteren også!!!!!!! hehe Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 lagt på et par ekstra fortøninger da det blåser 20ms Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Konstatert at lensepumpa ikke virker, får sjekke ut i morgen om det er nivåvakten, el.feil eller pumpa som har tatt kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Skal legge nytt teakgulv bak og begynte å fjerne det gamle. En hel**tes jobb. Teaken sitter som støpt til gulvet, og jeg må meisle det av, bit for bit. Under ser dere et utvalg av verktøy jeg har forsøkt meg med. Eneste som dugde var motorhøvelen. Blei jo et jekla mess med spon og støv, men ikke noe annet dugde faktisk. Noen som vet om en lur metode? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Banarne Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Idag har vi (min samboer og jeg) tømt båten for ballast,ryddet ut alt siden store deler av interiøret skal skiftes ut i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Free Lillehammer Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Fått beskjed av alarmen i båten i kveld at strømmen går og kommer. Får sjekke med havnesjefen i morgen hva som er greia. Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Brukte lørdagen til å legge på presseningen, Nå er "Ronja" klar for vinteren! Har bestilt utsett til påske, i mellomtiden får vi kose oss i Spania ! Hilsen Sindre. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Brukte lørdagen til å legge på presseningen, Nå er "Ronja" klar for vinteren! Har bestilt utsett til påske, i mellomtiden får vi kose oss i Spania ! Hilsen Sindre. Ja, ja, den krevende vinteren... Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 I dag er motorrom og generatorrom sikret med varmerør. Meaco`en er slått av og viftovnen ertstatter avfuktern nå som kulda kommer. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
G.N Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Skiftet pakkboks på min Viknes 880, det var jo en grei jobb. Greger Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Skiftet du pakkboks mens båten er på sjøen.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
VannTro Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 (redigert) Skal legge nytt teakgulv bak og begynte å fjerne det gamle. En hel**tes jobb. Teaken sitter som støpt til gulvet, og jeg må meisle det av, bit for bit. Under ser dere et utvalg av verktøy jeg har forsøkt meg med. Eneste som dugde var motorhøvelen. Blei jo et jekla mess med spon og støv, men ikke noe annet dugde faktisk. Noen som vet om en lur metode? Tror jeg ville skjært teaken i felter(sirkelsag hvor du kan justere dybden på kuttet) slik at du i hvert fall får med mer enn noen få cm. Deretter brukt en barkespade som man sliper tynnere på tuppen. Ingen erfaring, bare en teori. Nå ser jeg ikke hvordan teaken er limt, men om det er elastisk lim så er det ikke sikkert teorien med skarp barkespade fungerer. Da må du prøve å komme til og skjære limfilmen. Til den jobben må du ha noe virkelig tynt å skjære med. Lurer på om det ikke finnes noe som ser ut som en pianostreng med tagger hvor strengen sitter montert i en bøyle. Hva dette heter aner jeg ikke. Redigert 27.November.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
G.N Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 (redigert) Hei Nei ikkje skifte pakkboks på sjøen. Vi har heldigvis ei skikkelig båtvog med stropper i Førde Båtklubb så det tar 2 min fra du går inn i vogna til båten er tørr. Skrudde av styresylinderen til roret og satt det på tvers, da fekk eg løyst av flensen og dradd bak akslingen så den gikk fri flensen. Vips så er det bare å hive av gammel pakkboks og sette på ny. Nå når eg veit 100% korleis det skal gjøres, burde ikkje gå meir enn et par timer fra båten vart løftet til sjøsetting. Det gjelder vikens 880 med et hav av plass til å skru på vel å merke . Er jo litt kjekt å skru på båt også, bli kjend med skuta. Kjøpte den for 3 veker sia, brukt hos forhandler. Garanti er kjekt å ha. 14 dager med vakt på jobb, så håpe på go vær til å fiske juletorsken Greger Redigert 27.November.2012 av G.N (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Skrudde av Gear olje kjøler, samt olje kjøler og eksos manifold og Turbo, må inrømme at det var kaldt til fingrene å jobbe ute i dag så da er det godt man har kaffe og landstrøm. Så var det å ta med seg tingene hjem og sjekke kjølere, der fikk jeg jo en overraskelse da jeg åpna motor olje kjøleren, for ut av sjøvanns lokket på tilførselssiden ramla det ut tilnærmet en halv impeller i variable størrelser... hmmmm brukt båt og slarkete vedlikehold eller :o men men rent og fint nå. så da er det vel bare å fortsette i mogen.. Tror jaggu jeg skal lage egen prosjekt tråd om båten min, er jaggu nok å skrive om :) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Takk for tipset VannTro. Barkespaden kan jeg ha tro på. Hvor får man tak i en slik? På Felleskjøpet kanskje? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
torbi Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Skrudde av Gear olje kjøler, samt olje kjøler og eksos manifold og Turbo, må inrømme at det var kaldt til fingrene å jobbe ute i dag så da er det godt man har kaffe og landstrøm. Så var det å ta med seg tingene hjem og sjekke kjølere, der fikk jeg jo en overraskelse da jeg åpna motor olje kjøleren, for ut av sjøvanns lokket på tilførselssiden ramla det ut tilnærmet en halv impeller i variable størrelser... hmmmm brukt båt og slarkete vedlikehold eller :o men men rent og fint nå. så da er det vel bare å fortsette i mogen.. Tror jaggu jeg skal lage egen prosjekt tråd om båten min, er jaggu nok å skrive om :) Ja gjør det med å lage tråd... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
VannTro Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Takk for tipset VannTro. Barkespaden kan jeg ha tro på. Hvor får man tak i en slik? På Felleskjøpet kanskje? Felleskjøpet har barkespade: http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/798606/882/ Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.