Skudenes Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 I dag har Skudenes fått deler av presenningen på. Ble ikke ferdig i dag. Motoren har gått et par timer, og jeg har vasket innvendig. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Skudenes Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Fått vinterfrakken på i dag. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Astor Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Montert videokamera ombord. Nå kan jeg sitte hjemme og se om det er nødvendig å dra ned og måke snø. Samtidig følger jeg med temperaturen i styrhuset og motorrommet. Live. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Benji Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Montert videokamera ombord. Nå kan jeg sitte hjemme og se om det er nødvendig å dra ned og måke snø. Samtidig følger jeg med temperaturen i styrhuset og motorrommet. Live. Tar sjansen på det altså Astor. Menner å minnes en god del år tilbake i tid, at det med monterte kameraer på Hurumlandet ga veldig "tåkete" bilder (flyplass)- her kan du sikkert bli "lurt" fort -:) Mangler bare att du legger inn varmekabler i dekket, så kan du tine snøen hjemmefra. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Astor Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 De klarte i alle fall å lure beslutningstagerne. Ønsket flyplass den gang men savner den ikke i dag. Med undervarme fra motorrommet sprer varmen seg fint under dekket og tørker opp. Må jo tenke på alt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SoBo Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Laget en ny hylle i det utrekkbare skapet i pantryen og byttet "utløps" slangen fra den ene vasken til skutesiden. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
fluefiskeren Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Oljeskift og 80w rør i underetasjen. Men først hadde jeg en fin tur utpå og nøt godværet. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Har isolert varmluftslanger fra Ebersprecher, så kommer all varmen frem der den skal. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
egilwh Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Endelig flyttet båten fra havna. I morgen skal den løftes opp før isen kommer i helgen, så flyttes den til Gubbeklubben med kranbil på onsdag. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Ribtjenester Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Hvordan kamera har du montert Astor:)? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Astor Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 (redigert) Kjøpte et DCS-932-L Dlink kamera til rundt 800. Ved å koble meg til Mydlink.com kan jeg se hva som skjer ombord og lytte. Finnes en app som jeg har på Iphone/Ipad. Mor Major har kjøpt en annen type i Appel-store. Fungerer omtrent likt. Eksprimenterer med et dreibart kamera men har problemer med variabel IP-adresse mot ICE-routeren. Kan vissnok få fast IP-adresse et sted har jeg forstått, men ikke hos ICE. Jeg har jo et 900-kamera som går på mobilnettet mot indrudd og strømbrudd. IP-kamera brukker jeg mot brygga for å se om båten ligger og vandrer i vindværet og om det har kommet hvitt på bakken. Har gradestokken i forkant slik at jeg kan lese av temperatur i styrhuset/motorrommet og luftfuktighet. For å få den til å funke mot ICE-routeren måtte jeg kable. Den går fint trådløs hjemme med fast IP-adresse. Redigert 29.November.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MikkelRev Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Lakket enda et strøk på nye instrumentpanelet.. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Var i havna og sjekket hvor det var blitt av strømmen. Den var borte fra hele brygga. Får sjekke med havnesjefen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 problemer med variabel IP-adresse mot ICE-routeren. Kan vissnok få fast IP-adresse et sted har jeg forstått, men ikke hos ICE. Se på dyndns.com ved å registrere deg der kan du få en adresse noe ala. astor.athome.net eller noe lignende. det du må gjøre er ett av to. Enten må ICE routeren ha støtte for steder som dyndns, vilket vil si at ved å aktivere denne funksjonen i ICErouteren vil den selv koble seg mot dyndns og oppdatere ip adressen slik at du fortsatt kan bruke astor.athome.net for oppkobling mot web kameraet. om routeren din ikke støtter dette må du nok ned i båten og koble deg opp mot dyndns manuelt og oppdatere ip adressen selv, men dette vil også fungere fint. eneste spørsmålet da er hvor ofte den får ny ipadresse :) kan jo hende du er i båten ofte nok til at dette vil virke også .. Lykke til .. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Ferdig med lanternemast renovering. Pusset ned, grunnet, lakkert sort matt og kjøpt nye lanterner. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Fikk strømmen tilbake. En båt med kraftig overledning eller overforbruk slo ut hele brygga! Observerte ellers litt ulik kvalitet på vinterfortøyningene til en del båter i havna. Trist å se at nærkontakt med brygga grunnet for rause linelengder, hadde ført til at akterankeret på en av båtene med hekken inn var røsket av og nå gnisset hull i skroget. (Kjenner ikke til båteier, men får nok beskjed via havnesjefen). Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Det er rart hvor lite noen passer på verdiene sine. Jeg er ikke verdens flinkeste til å polere og vaske osv, men jeg passer da på båten og holder den i god stand, og fortøyer stort sett alltid med det jeg har tilgjengelig av liner. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
littmild Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 (redigert) Har ikke direkte gjort noe med båten i dag, men etter sommerens seiltur har vi oppdaget at de lengre distansene fort kan bli litt kjedelig, vi prøvde oss så smått på allsang for å få tiden til å gå, men oppdaget fort at repertoaret begrenset seg til én eneste sang, nemlig sangen fra uttern-reklamen, som går som dette: "Fattern, og uttern, familien som ikke ville ro, kjøpte seg en skikkelig båt, på uttern dott enno". Forståelig mister denne sangen litt av sjarmen etter 10-15 timer, og med dette i minnet startet jeg derfor i dag på dette prosjektet: Edit: Tar gjerne imot sangforslag som passer i båten, forresten. Redigert 30.November.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
bliss X Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Hva med KNS visa? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 KNS Visa? Er dette noe jeg må føre splittflagg for å få synge? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
bliss X Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Nei det er en gammel revyvise som harselerer litt med splittflaggførere. Spesielt refrenget synes jeg passer ganske godt i båten, men har ikke klart å oppdrive teksten Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Aha, fant den på youtube nå, den blir tatt med! Takk for tips! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
egilwh Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Har idag endelig fått båten på land før isen legger seg i Sandviksbukta. Frykter at den kommer i helga, og siden kranbilen ikke kunne komme før onsdag til uka tok jeg ikke sjansen på å vente lenger. Ligger nå på Solvik og venter på bilen. Det er like nervepirrende hver gang 7,5 tonn henger i de stroppene og vagger... Ståle spyler bunnen. Var igrunnen ikke ille i det hele tatt... masse rur på kjøljernet og noe på propellen, men ellers bare litt slim. Det tyder ihvertfall på at jeg har nok sink på, kanskje litt for mye. Må ta med et bilde rett forfra, synes hun virker mektig fra den vinkelen. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Free Lillehammer Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Fin skute, egilwh. Blir ellers aldri klok på hva slags bunnstoff som gir minst groing på skroget. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Takk, Fargo De to siste sesongene har jeg brukt Maritims hjemmelagde (ok, kjøpt fra Kina eller noe), den har virket veldig bra. Tror det viktigste her er hvor du ligger som hjemmehavn. Når du går gror det ikke så mye, det er det vel stilleligget som sørger for. Jeg ligger på Lakseberget, og der er det stort sett brakkvann, ihvertfall med mye nedbør. Og det har det jo vært litt av i år..... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.