Laholm Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Sjekket værmeldingen, noe som medførte at jeg kjørte til Bangarvågen og satte inn en varmeovn i kupeen, og la inn frostvarmeren i maskinrommet. Håper VIknes finner ut hvorfor maskinen ryker så grusomt. Deretter tar jeg båten til hjemmehavnen, håper å få tid til å bruke den mye i vinter Sitér dette innlegget Laholm Link to post
spiir Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Montert nye plater som er trekte i taket i akter cabinen. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Var i båt en kort tur og sjekket , slo av avfukter og satte på 2 varme paneler (frostvakt) ,meldt kuldegrader i bergen denne uken. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
baatsman Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 (redigert) Slo også av avfukter. Satt på en ekstra varmekilde. Var surt på Hvaler i går. Bandt på 3 syk fendere til. Ligger med hekken inn. Doble fortøyninger i baug. Redigert 2.Desember.2012 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
marius Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Har akkurat kommet hjem fra helgetur imed båten , fikk god bruk for radaren i snødrevet. Herlig å ha muligheten til å bruke båten hele året. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Takk, Fargo De to siste sesongene har jeg brukt Maritims hjemmelagde (ok, kjøpt fra Kina eller noe), den har virket veldig bra. Maritims hjemmelagde = Seajet. Svært bra selvpolerende bunnstoff til en svært bra pris Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
oivindg Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Skrudde av propellene på baugthrusteren. Geniet som fant på å feste dem med settskruer har sannsynligvis ikke prøvd å skru dem løs med noen års groe og bunnstoff i skruehodene. Mye banning og sverting i kulda, men etter noen timer kom de til slutt av. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Maritims hjemmelagde = Seajet. Svært bra selvpolerende bunnstoff til en svært bra pris Kan skrive under på det. En kompis som bruker det bunnstoffet hadde omtrent ikke groe i år. Så til våren blir det Maritim bunnstoff på min båt også. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Kal-El Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Igår var jeg på båttur. 8minus ute men sol og fine forhold. Toppet opp dieseltankene også. Idag var jeg nede og monterte en ekstra frostvakt fremme i båten. Nå har jeg 2x200W fremme i stikkabin, avfukter på toalettet, 200W ved maskin og 200W i rommet aktenfor. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Etterisolert varmerørene fra dieselvarmeren. Ca 7 meter med strømpe rundt rør som går bak benker, under senger etc. Merkbar effekt. Tipper jeg får minst 1KW ekstra varme fra dieselvarmeren nå. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Columbi27 Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Måkt snø!!! Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Brukt den, fin helg for en tur til byen. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Eureka Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Herlige bilder Tommy H. Jeg har laget ny dør til cockpit til vinterbruk. Isolert med 10mm skrogisolasjon. Montert og passet på en prikk. Dernest viste termometeret hele minus 11 grader på dekk! Så da var det på med en ekstra frostvakt og Rockwoll støypematte oppå dekk for å holde inne varmen. -skal tro hvor kaldt det hadde vært i båten om jeg ikke isolerte den i høst... Skjønner meg heller ikke på yr.no som mener det er -4 grader her nå... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 3.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2012 Skjønner meg heller ikke på yr.no som mener det er -4 grader her nå... Meteriologisk mener neppe at du har -4. Yr viser prognosert og korrigeres ikke i sand tid. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Mens jeg var i ferd med å svi noen pølser fant gassflaska det for godt å gå tom nå nettopp. Jeg har selvsagt en i reserve, så det er ingen stor sak. Men på dekk ligger det noen cm snø og is, alle skjøter og fortøyninger er frosne og luka til gassrommet godt skjult under all denne elendigheten. I et par minutter følte jeg et ørlite savn etter en overpriset enebolig med induksjonstopp og varmekabler i innkjørselen, men det ga seg fort. Det gjør alltid det. Stemningsbilde fra i morges, det lille islaget er stort sett borte nå: Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Har endelig fått rydda i garasjen og fått låra rib'en fra davitene og ned på henger og parkert den der. Rekkehusgarasje fra 60-tallet passer til nød til en Ford Anglia eller en Folkevogn, ihvertfall ikke en engelsk traktor. Så da blir det jolle/rib-garasje i stedet. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
egilwh Svart 6.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2012 Endelig fått flyttet den til vinterplassen. Nå kan jeg begynne å pusle litt med vinterprosjekter. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Kire Svart 6.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2012 har så smått begynt å tømme båten fordi den er solgt/byttet inn. Fysjom å mye en har ombord Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 6.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2012 har så smått begynt å tømme båten fordi den er solgt/byttet inn. Fysjom å mye en har ombord Det var et drastisk tiltak for å få ryddet... Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Fått tatt ut gear kassa . Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Noe galt med gear? eller ville du bare ta gear med hjem i stua og gi omsorg? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
bert Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Ja, det slurer forover,men ok akterover.Blir levert til uka for sjekk er nok konen. Sitér dette innlegget Link to post
knut63 Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 (redigert) feil Redigert 8.Desember.2012 av knut63 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut63 Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Sjekka tempen i kjelleren(motorrom) der var det kaldt gitt, så det var bare å justere opp frostvakta noen hakk:-) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Brukt den på en 3 timers fisketur, selvom det ikke ble noen fisk, så var det en hærlig tur i dagens fine solskinn. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.