Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Motorer som bare nekter å gi seg, Astor. Det har jeg ønsket meg lenge...

VP 41 er utrolig fine motorer å stelle. De går pent. Og utrolig slitesterke.

Når man har god tumleplass rundt motorene er det morsomt å holde på med vedlikehold.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hadde jeg dradd til båten i dag i stedet for å støvsuge osv. hjemme, tror jeg Trude hadde drept meg!

Der slipper jeg noe lettere unna. Hinker rundt på en hoven ankel etter siste strabaser offshore. Må nok innse at offshorelivet må ta slutt en eller annen gang. Men neste tur er midten av januar. Får smekke gummene sammen og stå på.

Ellers så er julegaven til Hulda i boks, 'Evo Electric Winch Size 55' fra Lewmar, skjøtewinch, til svært hyggelig pris. Nå får Hulda en elektrisk kraftig winch på hver side. Og så kommer det i tillegg en Lewmar 650 på hver side. Så får jeg se hvordan jeg skal plassere et par mindre Andersen 46. Det blir greier, det.

Hadde jeg dradd til båten i dag i stedet for å støvsuge osv. hjemme, tror jeg Trude hadde drept meg!

Så er spørsmålet om hva det er best å ha tuslende hjemme på kvelden: En man som stråler fordi han har fått vært i båten i dag eller en gretten sak som synes det er hinsides kjedelig å støvsuge...

Nå må dere ikke misforstå helt, det er egentlig helt greit å støvsuge. Det er faktisk ikke så mye som faller på meg av husarbeidet. Noen gave til båten blir det ikke. Vel, helt ny kalesje ligger klar, men den havner ikke under treet. Og nye puter og stoler i uterommet er i bestilling. Alt utvendig teak treverk er i boden der jeg sliper, oljer og lakker. Og så er kartplotteren sendt til Høcom for oppgradering til å vise klasse B AIS båter. Der fikk de imidlertid problemer, så de sender den til produsenten i Italia der ekspertisen er.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Startet i går morges, og har nå slipt ned trappa til fly og gjort klart for nye teakpaneler på gulvet bak.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

har ikke gjort annet enn å sittet i Thailand og drømt om norsk sommer og skjærgård... og funnet ut at jeg trenger en litt større lanterneskjerm til topplanternen ved sjøsetting da den gir litt for mye gjenskinn i fordekket:-) kanskje ikke den største utfordringen :-)

har ikke gjort annet enn å sittet i Thailand og drømt om norsk sommer og skjærgård... og funnet ut at jeg trenger en litt større lanterneskjerm til topplanternen ved sjøsetting da den gir litt for mye gjenskinn i fordekket:-) kanskje ikke den største utfordringen :-)

Idag har jeg montert Efoy-laderen jeg kjøpte i høst i seilbåten. Plasserte den i et av stuerommene under benken på styrbord side. Gikk helt greit. Litt omlegging av varmluftrør fra Webasto'en, og saging av huller for inn-/ og utluft samt trekking av kabler til batteri og kontrollboks.

Ferdig arbeid :smiley:

Var ute for å se etter båten,har blåst litt inatt. Skulle ta noen bilder til prosjektet.. En eldre kar hadde ramlet på isen og skadet hofta si,så har fått gjort en god gjerning idag også,ble hentet av ambulanse og overlatt i hendene til mer kyndig helsepersonell enn meg.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...