Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Lakket to knastratt. Det ene i styrhuset det andre på soldekket. Lakket bak rattet i styrhuset samtidig. Sola skinner varmt på rutene i Astor. En parafinovn som ikke blåser støv rundt har stått på. Greit å få gjort noe når man først er innefrosset. Og selvfølgelig kaffe og juging i bua sammen med gutta i havna.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

idag har jeg kikka innunder kalesjen og fundert på om jeg skulle klatre oppi for å lese av

mine 2 digitale voltmetre og ev sette lading på batteriene.

men ombestemte meg og gikk inn og så på Tv istedenfor.

det kan jo vente til neste uke ..... er fortsatt lenge til våren kommer.

Startet maskineriet (første forsøk uten problemer :smiley: ).

Sjekket forbruksbatteri som er hele 6 måneder gammelt. Funker dårlig, men tre års garanti hjelper godt.

Luftfuktighet 75% temperatur 5 grader.

Montert lås på strømuttaket.

Ser følgende om solen:

at dagen er 3 minutter lengre enn gårsdagen.

Redigert av kodalse (see edit history)

Startet varmeovnen og ikke Eberen. Ville ikke ha en ovn som blåser i dag. Støv.

Lakket med silkematt noen detaljer som skiller dette fra blanke lister. Har tro på å mikse når en har mye teak ombord.

Var i havna da andre begynte på jobb. Godt å være pensjonist om dagen. Hade plottet inn skirenn ved 11-tiden.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Konstatert at jeg må skifte lensepumpe, eller egentlig er det nivåbryteren som har "fått det", men pumpa er noen år og jeg går derfor over til pumpe med elektronisk "føler".

Videre har jeg høvlet og skjeftet ny båtshake, trivelig arbeid.

Da var årets tank inspeksjon unnagjort, med ett meget positivt resultat. Ståa var bedre enn noen gang. Totalt var det vel en liten dram med uren diesel og ett lite fingerbøl med rusk.

Startet med årlig å pumpe ut diesel fra bunnskiktet av tankene etter en motorstopp for 4 år siden. Er blitt mindre og mindre møkk for vært år. I år var det "close to nothing".

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...