KARILLA Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Vasket båten innvendig etter at TV var montert. Håper på tur til helgen:-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
torbi Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 M/S AIOLOS skrev On 6.3.2013 at 18.31: Prisen var høy nok synes jeg, 18700,-. med bøyler. Ville ha best mulig kvalitet og var faktisk forberedt på høyere pris. Bestilte hos Hauge produkter Ja er enig det var høy pris, men regner med god kvalitiet, eg får prøve meg annen steder, Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Astor Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Fruen har begynt å få om bord "stæsjet" sitt så nå blir det påsketur. Dagen har gått med til å lakke dørken i akterlugaren og gå over vinduene for å se etter lekkasjer. Har lagt et tynt lag med epoxy i bunnen av vinduskarmen slik at det blir permanent tett i stedet for Tech-7. I morgen skal vindusrammene skrus på plass. Planen er å legge ut vannslager fra bua i havna og etterfylle vanntankene om bord. Vi har hatt rikelig med vann i hele vinter, men påsketuren krever fulle tanker. Det er utvilsomt forventninger i havna om dagen. Diesel får vi heller etterfylle på Herføl eller Engelsviken. Båtvasken er unnagjort over dekket. Nå renser jeg med Autosol før polering med Nano. Min erfaring med nano-produktet er at det ikke krever så mye varme som en vanlig polish. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BOBO II Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Hei Astor har du fått ordnet opp i reklamsjonen på putene til cabinen?? har tenkt og bestille fra samme sted slik at det blir ferdig til våren. Har ikke lyst til og bestille fra samme leverandør hvis det ble problemer. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
lgboat Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Et under! Plutselig kunne jeg komme meg ut av isgrepet, natten hadde fjernet omtrent alt! En tur utpå i indre Oslofjord avdekket litt lekkasje fra akselhylsa, litt oljesøl i kjølsvinet og ellers at alt fungerer som det skal. Planlegging av et lite verkstedbesøk. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Har bestilt klistremerker med navnet på båten hos Dekorshop.no Sitér dette innlegget Link to post
tkpettersen Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Har bestått båtførerprøva og håper derfor på en lang og fin båtsommer :-) blir en spennende vår og sommer for en fersk snekkeeier! Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Gratulerer Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
ahamm Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Kjørt ca 30 nm :) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
navid Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Gratulerer med bestått båtførerprøve tkpettersen! Forberedelser og planlegging foran båtsesongen er halve moroa. Ønsker deg en lang og fin båtsommer. Sitér dette innlegget Link to post
tkpettersen Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Tusen takk! Regner med at jeg kommer til å bruke x antall timer på BP for å finne ut av hva som er lurt å gjøre! Uansett! Det blir spennende! Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 I dag fikk jeg vekt Webastoen opp av en lang dvale; hvilken glede! Artig å få liv i gammel elektronikk når det er 100% velfungerende etter å ha banket det i gang, også deilig å slippe utgiften ved å kjøpe ny varmer. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 7.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 Vååååår!! Deilig tur på sjøen i dag, innom og toppet tankene etter vinterens småkjøring, og etterpå fikk jeg på plass den siste sinken i motoren, skiftet gearolje/filter, og skiftet hornet , riktig en fin dag. Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Ny slepekrok i forstevnen, impeller og gearolje. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Stoler du ikke på egen motor, Zapata? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Hehe...ser den koblingen. Neeh, var en/noen som prøvde seg i fjor sommer...slo nesten av den gamle slepekroken. Heldigvis bare små skrammer på skroget. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Rasket ut alt av kabler på en skibsplast 16 foter, nytt el anlegg skal inn :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Montert nye skroggjennomføringer og kuleventiler for kjølevann. Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Montert inn Eber D3L etter at den har blitt friskmeldt av verksted, funnet to alternativer til plassering av 10L tank til Eber (prøve å kjøre på lampe/fritidsolje). Smurt opp spjel mekanisme og festet spaken slik at den ikke forsvinner gjennom veggen... (for styring av luft fra varmer) Demontert styrbord dieselpåfyllingsslange og "tanklokk" ikke like mye vannskadet, men også her har påfyllingsslangen gått i oppløsning nok til at vann har kommet ned i tanken. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
KARILLA Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Stemningsbilde fra Frokosten i dag Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Astor Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Lakkert dørken i lugaren forrut. Bare det og intet annet. Nå er det bare å vente til påsken nærmer seg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 I dag fikk mine 24 år gamle fortøyningssjakler en runde i syrebad for rustfjerning. Nå skal de bare sprayes med sinkmaling så de ikke ruster igjen på en stund. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 (redigert) G崴 over 4 hk totakter p娥nger som har v沴 i en familiekjeller i mange 岮 Bytta gearolje og smrt propellaksel. antakelig frste gang siden den var ny i 1996....Spraya litt her og der, fylt bensin. Starta p堡ndre draget. Godt med ryk. Herlig motor! Redigert 10.Mars.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Har i dag fjernet skroggjennomføring for septik ut på min nyervervede Saga 27 '87. Hadde hjelp av vinkelsliper og Dremel og en liten slegge. Selve gjennomføringen så veldig bra ut, hadde nok ikke behøvd å bytte. Men når jeg først er i gang så skal alle under vannlinjen byttes, alle ventilene bortsett fra den til kjølevannet er ikke mulige å rikke. Så nye gjennomføringer, ventiler og slanger står på menyen, gjennomføringer og ventiler blir enten Marealon eller TruDesign. Inntaket til septik er for liten til å få inn Dremelen så der trenger jeg litt annet utstyr før jeg går på oppgaven. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Dagfinn D Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Rydda ut av kjelleren...Slik at det blir plass til å få utført eksosbend bytte..Motoren må flyttes frem for å få det til. Det var ufattelig mye jeg hadde fått plass til nedi der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.