Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Prisen var høy nok synes jeg, 18700,-. med bøyler. Ville ha best mulig kvalitet og var faktisk forberedt på høyere pris. Bestilte hos Hauge produkter

Ja er enig det var høy pris, men regner med god kvalitiet, eg får prøve meg annen steder,

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Fruen har begynt å få om bord "stæsjet" sitt så nå blir det påsketur.

Dagen har gått med til å lakke dørken i akterlugaren og gå over vinduene for å se etter lekkasjer. Har lagt et tynt lag med epoxy i bunnen av vinduskarmen slik at det blir permanent tett i stedet for Tech-7. I morgen skal vindusrammene skrus på plass.

Planen er å legge ut vannslager fra bua i havna og etterfylle vanntankene om bord. Vi har hatt rikelig med vann i hele vinter, men påsketuren krever fulle tanker. Det er utvilsomt forventninger i havna om dagen.

Diesel får vi heller etterfylle på Herføl eller Engelsviken.

Båtvasken er unnagjort over dekket. Nå renser jeg med Autosol før polering med Nano. Min erfaring med nano-produktet er at det ikke krever så mye varme som en vanlig polish.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei Astor har du fått ordnet opp i reklamsjonen på putene til cabinen?? har tenkt og bestille fra samme sted slik at det blir ferdig til våren.

Har ikke lyst til og bestille fra samme leverandør hvis det ble problemer.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Et under! Plutselig kunne jeg komme meg ut av isgrepet, natten hadde fjernet omtrent alt!

En tur utpå i indre Oslofjord avdekket litt lekkasje fra akselhylsa, litt oljesøl i kjølsvinet og ellers at alt fungerer som det skal. Planlegging av et lite verkstedbesøk.

Montert inn Eber D3L etter at den har blitt friskmeldt av verksted, funnet to alternativer til plassering av 10L tank til Eber (prøve å kjøre på lampe/fritidsolje).

Smurt opp spjel mekanisme og festet spaken slik at den ikke forsvinner gjennom veggen... (for styring av luft fra varmer)

Demontert styrbord dieselpåfyllingsslange og "tanklokk" ikke like mye vannskadet, men også her har påfyllingsslangen gått i oppløsning nok til at vann har kommet ned i tanken.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

I dag fikk mine 24 år gamle fortøyningssjakler en runde i syrebad for rustfjerning. Nå skal de bare sprayes med sinkmaling så de ikke ruster igjen på en stund.

sjakler2.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har i dag fjernet skroggjennomføring for septik ut på min nyervervede Saga 27 '87. Hadde hjelp av vinkelsliper og Dremel og en liten slegge. Selve gjennomføringen så veldig bra ut, hadde nok ikke behøvd å bytte. Men når jeg først er i gang så skal alle under vannlinjen byttes, alle ventilene bortsett fra den til kjølevannet er ikke mulige å rikke. Så nye gjennomføringer, ventiler og slanger står på menyen, gjennomføringer og ventiler blir enten Marealon eller TruDesign.

Inntaket til septik er for liten til å få inn Dremelen så der trenger jeg litt annet utstyr før jeg går på oppgaven.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...