Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Stemningsbilde fra Frokosten i dag :yesnod:

bergen_morgen.jpg

Og jeg så dere der dere inntok frokosten...kjørte forbi og tenkte at de så ut til og ha det hyggelig,i en flott båt

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Bytta impeller på Stb side i går. En forferdelig jobb, men den som gir seg er en tosk.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har begynt å vaske de hvite skaiputene til båten. Grådig møkkete var de. Prøvde først med jif skurekrem, tok ingenting. Klorin, samme resultat. Super shape jordslagsfjerner tok litt. Gikk så på med stålull og Super Shape og da begynte jeg å se resultat men gikk tom og derfor like langt. Fikk et tips som fikk meg på Biltema, og handlet Black Streak remover. Det sammen med stålull gjorde jobben lekende lett.

Må nevnes at den turen til Biltema for ei flaske til 130.- gjorde at jeg havnet på en regning på 1800.- i forskjellige saker til båten.

I ettermiddag har jeg faktisk reparert utvendige gelcoatskader på badeplattingen. Slipt ned, tapet og lagt på gelcoatsparkel. Det var minus 7 grader og jeg måtte herde med hjelp av varmluftpistol. Nå lar jeg det stå til lørdag tenker jeg hvor jeg sliper ned og polerer opp igjen. Tror faktisk det skal gå bra :pray:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Fjernet skroggjennomføring for inntak til septik.

Tatt en tur til Maritim og kjøpt inn nye gjennomføringer og ventiler i Marelon, er jo 20% på alt nå :-)

130314_MarelinSkrggjnf.jpg

Har i tillegg kjøpt ny eksosslange (utvending) som er lang nok til at kjølevann og eksos ikke kommer på badeplattformen, men utenfor.

Har også kjøpt en ny bryter til vindusvisker, for å sjekke om den passer hullet til den gamle, hvis suksess så bytter jeg alle.

130314_bryterpanel.jpg

I går kjøpte jeg nye pakninger til tank-lokkene, var et behov det - var litt vel mye lufting...

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Byttet finfilter diesel, grovfilter diesel, reparert oljesvetting på sjøvannspumpen og fortsatt med å rive gammelt trekk i akterkabinen. Venter på pris på nye puter til uteplassen. Solen varmet godt i dag :smiley:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

baaen_i_vinterdrakt.jpg

Båten i vinterdrakt 16.3.2013. En runde med snørydding i går, og en ny runde i dag. Og vi som skryter av isfri havn. Vell, det har vært mye snø og kaldvær, lenge. Forklaringen er lite straum innerst i havna hvor jeg ligger. Isen var imidlertid ikke hard, og greit å komme seg ut på fjorden.

- Tatt ut lyspærer (for bytte til LED)

- Sjekket passform for nye brytere i eksisterende bryterpanel, de nye er litt lengre, så det går med å skjære litt til i lengden på hullet.

- Tatt med en haug med skruer som skal byttes ut, etter at alt for mange har prøvd seg med feil verktøy etc.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...