Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

nyvasket_dame.jpg

Fredag falt Burkaen og dama er nyvasket utvendig og innvendig. Ble også tid for litt polering over vannlinja med TC-Nanno

Selv om tempen lå like over 5 grader i noe sur nordavind. Regner med at jeg slipper og gjøre jobben en gang til :smiley:

vimpel.jpg

BP Vimpel og Vimpel fra hjemmehavn er selvfølgelig oppe, Håper på fint vær og tur ut neste helg..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Da er båten klargjort for utsetting.

Båsen er nå isfri og kranbil er bestilt til fredag :-)

I løpet av vinteren er følgende gjennomført:

Justert stramming pakkboks (vannsmurt).

Byttet den ene gassedetektoren pga. feilvarsling.

Byttet Separ filter sats (Klarte å ødelegge den ved filterbytte :-(.

Service motor og gear(filter, zink, olje etc.).

Montert ekstra kullos alarm (totat 2 stk).

Gått over batterier og endret noen koblinger for andre styringer.

Tette gjennomføringer bak under platform (Byttet en gjennomføring).

Byttet dusjkran bad.

Div. fuging bad.

Montert ekstra stoppekraner for utevannet i båten.

Byttet trinser ankervinsj.

Justert davitere.

Pusse rehab Jollemotorfeste.

Pusset og lakkert bordfoten til aktterdekket.

Laget skapløsning på bord/kasse FB.

Montert ekstra lys forkabin.

Flyttet voltmeter og alarmgiver

Fjernet lister akterdekk og sparklet skruehull.

Ny kalesje akterdekk (til FB kommer i april).

Ekstra Temp giver montert på FB. Her var det dårlig kompetanse hos leverandører

(Gjenstår å teste (byttet instrument nede også)).

Jolla og jollemotoren er også gjenommgått.

Ellers vanlig vedlikehold som polering, voksing, stoffing, bytte zink osv.

Båten har stått ute med en byggvifte på lav hastighjet og varmerør motorrom.

Luftfuktigheten begynte på 45% og er nå nede i 25%.

Det jeg ikke rakk var litt opprydding/justering av det elektriske samt at jeg skulle fått ført eksosen ut på siden (noen som har noe forslag på hvor man kan få tak i noe egnet rør til dette?)

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Har siste dagene bunnskrapt skuta for å fjerne rurrester og ujevnheter før jeg skifter farge fra hvit til mørkeblå.

Samt demontert propeller og akslinger for skifting av stevnlagere og sjekk av stb aksling.

Demontert ror for å bytte rorakseltettninger.

Lurer på om jeg etter hvert kan få bruk for å supplere med noen kanner adrenalin.....

Montert tempmålere på Bb motor , maskinrom , Stb. motor,spenning på landstrøm ,og rekka under panel til gen.set er det montert voltmeter for startbank hovedmotorer, startbank generator,forbruksbank og vhf ,nav.bank

010.jpg.

sjøsatt for sommeren, etter 5 turer med henger opphold i mellom, satser på at det ikke blir mer is i vår :)

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Gjort klar for sjøsetting i morgen kl. 12. Glad jeg har rutine med polering ved opptak ! Kun lagt på et strøk med gelcoatsealer under fenderlist. Båret om bord alt av puter, fendre, vester og remedier. Synd med været på fredag, men da får jeg sjekket om kalesje er tett :-)

Montert opp nye Bennets trim brytere på fly og nede. de gamle var helt irret i stykker.

bennet_1.jpgbennet_3.jpg

Fikk også tid til polering av halve skroget over vannlinjen i vårsola

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Ikke stort, men har det hyggelig allikevel. ..

Om ikkje det er så mykje så er det no litt tidsfordriv å få tømt flaska lell....så ein kan no ha det litt moro med det :yesnod::seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Ryddet godt opp i det elektriske under "dashbordet", gjorde det vel egentlig i fjor høst rett etetr at jeg kjøpte båten, men noe som gjorde at jeg ikke følte meg helt fornøyd.

Kanskje var det en mening med det, for jammen fant jeg ikke en løs ledning som var koblet til strøm, takk og pris var den isolert i den løse enden.

Påbegynt montering av kompressorhorn, og etter gode tips i egen tråd er det å plass i løpet av helgen.

Men nå begynner jeg å bli fornøyd, kan faktisk se hva som er hva under der.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...