Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Takk for det Arvid.

Når isen begynte å gå så gikk det fort (sist helg hadde isen gått litt ytterst og i løpet av denne uka gikk alt).

Fint med web kameraet

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Pga brukket fot, for andre gang, same fot, same sted , komplikasjoner eller noe slikt, kan jeg bare foreta småarbeid. Jeg liker å farte rundt i færingen like mye som Hansvik'en og har da laget batterikasse for kart/ekkoloddet mitt. Bruker to stk 12V 6Ah UPs batterier. nok til noen dager bruk.

p1050314.jpg

Batterikassa.

p1050316.jpg

Får etter hvert finne bedre plass for plotteren, skal jo brukes både under roing og segling.

Idag starta jeg med å måke dekk for sne, så de ikke rant på skutesida.

Så skrapte jeg av kontaktlim og skummgummi fra det gamle trekket, fra skrogsia i forpiggen.Skal få nytt trekk i forpiggen!( da blir Kjæringa glad!)

Avslutte med å stoffe båten, i år gikk det en 1/2 boks av Maritims selvpolerende. De hadde ny farge (Maritim logo farge).

Så får vi se hva været i morgen gir av muligheter, til vask og polering av skrog og dekk. evt blir det mere tid i forpiggen ( dritt jobb den skrapinga)

:-)

Redigert av aileenll (see edit history)

Aileen ll

Montert opp ny lensepumpe og luktfrie slanger til septik. Hadde manuell pumpe fra før,skal bli litt mindre slitsomt og få ut møkka fra i dag...

bilde

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

I dag har jeg revet ut mange meter med kabel som bare lå rundt i skottene og himlingene.

Virker som om når nytt ble montert ble det strukket opp nye kabler men aldri fjernet det gamle. Var også mange tvinninger med tape. Alt av kabler så ut som fargerik spagetti :)

Ellers montert motorromsventilasjon pga ny og større dynamo. Valgte sugeløsning da jeg ikke vil ha oljedamp osv inn i båten :)

Begynt montering av alt elektrisk igjen på nye rekkeklemmer og nye sikringsholdere. Ut med all gamle dritt og inn med nytt. Fjernet den orginale yanmar koblingen til lys, viskere osv og legger dette over på eget bryterpanel.

Et par dager jobb til så er jeg nok i mål :)

Håper bare isen i skjebergkilen går snart så man kan få båten på vannet igjen :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tok opp båten i går, spylte den fri for grums og pels. Det var mange lag med bunnsmøring som har flasset av. I dag har jeg begynt og skrape/spyle. Demonterte folde propellen, her var det stor slark ikke aksling huff ser ut som jeg må kjøpe ny propell, så der røyk budgjettet til ny autopilot og nye batterier.

Endelig færdig med vårpuss!! Bundmalet, ordnet drev og vokset fribord. Fyldt vand på og tjekket at vandvarmeren ikke er frosset i stykker. Klar til søsætning om....X dage. Afhængig af kran...grrrr....

Mine drev blev flotte men ikke så imponerende som overoe's. Men mine er også fra 04, så det er vel en undskyldning? Eller ?

Vært i båten (som allerede er sjøsatt) og tatt et par kopper kaffe og sett på løsning for å plassere en ny lensepumpe og bruke opp igjen kablene for den gamle, slik at jeg slipper å koble alt på nytt. Regnet og blåste skikkelig i dag og fikk stadfestet hvor det kommer inn vann rundt kalesjen (targa bøylen).

På lista står det

- rep av takluker (gummi lister?)

- montere ny lensepumpe

- få startet generatoren

Det er vel slik med "nye" gamle båter - man finner alltids noe å henge både seg selv og fingrene opp i.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...