Nejo Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Dratt ut på årets andre overnattingstur. Lagt til kai, konstatert tett dass, demontert, renset og montert igjen. Prøvd den nye jolla. Ødelagt passarellen. Det blir nok passarellemekking i morgen.. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Systemrens, flushet ferskvannsiden på motoren og skiftet frostveske. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Overhalt og montert forgassere på AQ145en, kanskje prøvestart i morgen :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 I dag fikk vi Sandefjord opp på slipp og har oppdatert bloggen i den forbindelse. På slipp. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Antilia Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Så var dagen der. Burka`en ble tatt av i nydelig vår vær. Vask og polering nå så er vi snart klare for vår første sommer med NW 900. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Møkkalasset Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Rubbet. Godt utgangspunkt for polering Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Finværet i går gav mersmak. Ut med frostvakt ovnene bak i hver motorrom, sjekka olje, motor, drev, oppstart motorer og kjørt litt i gir, lite vann kom fra eksosen ifra BB motor, sjekka impeller , den var hel og fin,(2 år gammel) Tror muligens det er en liten sprekk i lokket til sjøvannfilteret må sjekke det videre. Satte på seilene, heist dem opp . tauverk, +++ annet div utstyr som skulle ombord. Er klar for en lang fin sesong. der freiemålet er Warnemunde i Tyskland, Så får vi se hvor dan vi kommer dit, og hvor vi seiler på returen. God Sommer alle. Får se om det blir litt vasking i dag. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
lgboat Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 (redigert) Flyttet til sommerhavn, klargjort for slippsetting og motorservice. Funderer på annonse og bilder; nå skal skuta selges. Redigert 21.April.2013 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Burka av! Kk Sitér dette innlegget Link to post
Feskarn Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Montert en tilpasset linesetter bak på babor side. Montert feste til jukse nr 2, sveiset 10 millimeter plate der hvor motor er montert, slik at den er forsterket. Montert impeller lensepumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Vasket og vokset i finværet :) Har igjen voksing av BB side, skifte av girolje og stoffing av drev. Satser på sjøsetting neste helg om jeg får kranbil. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Lovart låring Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 (redigert) Jo, i dag har jeg flyttet båten fra vinterhavn til sin faste plass på Grimsøy. Fikk gjort div rask på turen over, som f.eks: 1. Fikset cd.spilleren 2.byttet grease i pakkbokslokket. 3. peilet oljen og etterfyllt. ( ikke under gange ) 4.ryddet opp i tauverk 5. funnet ut av, og rettet opp i open cpn kartplotter-program. 6. ryddet og puslet litt. 7. drukket masse kaffe 8. Innrømmet at jeg ikke har gjort en dritt av det jeg skrev med unntak av punktene 4,5,6,7, og 8. Jeg hadde godt selskap og masse hjelp av min gamle nabo, og gode venn med baatplassen navnet "Smygen". En fantastisk tur i godt vær var det. Sesongen er med dette ENDELIG I GANG!! Redigert 21.April.2013 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Arvid_A Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Tatt av presenning og stativ Montert nyvasket og -impregnert kalesje Demontert "lokk" med slangestusser på septiktanken Tømmestussen (messing) var tæret så mye at den rakk bare 3 cm ned under tanktoppen. Ikke rart det var vanskelig å få septikpumpa til å virke i fjor. Tøft miljø nedi der... Kun en håndfull båteiere har starta med vårpussen ennå. De fleste venter nok på litt mer greie temperaturer. Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Etter å ha skrapt, slipt og pusset bort alt gammelt bunnstoff og primer under vannlinjen har jeg i dag sparklet alle sår etc. med epoxy sparkel under vannlinjen. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
zimsen Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Vasket innvendig , montert riggen og div stangholdere...Forhåpentligvis får man sjøsatt i morgen . Gjenstår å montere litt belysning men det tar vi i båsen, vært landfast lenge nok nå ....må jo få prøvd balja som jeg bare har gått å sett på i ett halvt år.... Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
"Mathilde" Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Av med presenning og ned med stativ i går, vask i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Polert og stoffet, nå er det bare å få smokket på propellen og vasket inni båten, å håpe på isen er borte til Fredag så man kan sjøsette!! Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Hekkbølgen Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Tatt av preseningen, på med nyresa kalesje og oljet badeplattformen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Byttet bensinpumpe i går, fullført å bytte alle bensinslanger fra tank til pumpe, polert litt, stoffet litt, klar til sjøsetting. .. mangler topplanterne, innvending vask, montering av vhf og polering av fordekk... men det tar vi til sjøs. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Lars H. Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 I dag er båten fyllt opp med dyner og puter, sengetøy, TV osv, så nå er det bare å løsne fortøyingene på torsdag og dra på helgetur. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Trophy Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Skiftet sinker på begge motorer, men må på leiting etter sink til generatoren (Westerbeke) imorgen. Den var ganske liten... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
ToreSB Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 skiftet storseilfall. det gamle var seriøst morkent. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 (redigert) GPSen på Northstar VHFen har streiket. Den har en Humminbird GPS type ASGR 4. Kan ikke se at den får strøm noen sted eller at den har fått strøm tidligere. Mulig jeg tar feil. Bare NMEA ut og inn. Den har fungert inntil nylig. Er av den oppfatning at slikt MÅ fungere. Det er en Northstar Explorer 725. Redigert 22.April.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Stjerneglimt Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Seil er på plass, skiftet oljefilter, dieselfilter og sjekket impeller. Tømt ut noen desiliter fra vannutskilleren, men ikke noe vann. Klart for ny sesong, men hvor blir det av varmen? Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
zimsen Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 I kveld har jeg sjøsatt , i godt vindvær fikk jeg testet mine "nye" Fjord Day. Virket bra..... I morgen blir det en runde etter sjø ørreten :) Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.