Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Kosta bort det meste av hundehår, chips, rekeskall og annet rusk.

Nå er det snart å lage frokost til hele bølingen :-)

Sola skinner og livet smiler når en er på tur i hyggelig selskap :-)

Slenger på et bilde av herlig stemning.

bilde

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Vannet bestemte seg for å stoppe midt i dusjen og der stod jeg med såpe i øynene :-(

Litt feilsøking iført håndkle sa at det var trykksensoren som hadde tatt kvelden. Koblet utenom og fikk pusset tenner og skyllt kroppen.

I morgen må det skaffes ny trykkbryter.

Hvor får man Jabscodeler enklest i osloområdet? LaSa Maskin?

bilde

Modellnummer er vasket bort, men den er relativt stor og gir god mengde vann. Noen som kjenner igjen modellen utifra bildet?

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Idag har vi fått stoffet båten. Da err det bare sink og noe småelektrisk igjen så blir det sjøsetting!

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

I dag har jeg ikke gjort annet enn å bestille anoder til Yanmar 6LPA-STP fra BoatZincs.com. Så at de skulle ha over kr 900 for et sett på 5 anoder hos Vestfold Elektrodiesel i Stokke, og da var jeg ikke sen om å bestille fra US. Hos BoatZincs.com har de nedsatt pris på et kit fra USD 49 til USD 28 nå. Bestilte 3 kit mens jeg først var i gang (1 stk til Intercooler, 2 stk hver til oljekjøler og ferskvannskjøler) x 3. Totalpris USD 85,11. Frakten ble i utgangspunktet noe høy (ca USD 60,-), men etter kommunikasjon med leverandøren lovet de å sende det US Postal Service First Class Mail for USD 23,40. Da kom alt på USD 108,51, ca NOK 630,- med dagen kurs. Da får jeg altså 3 sett anoder for nesten 300 kr mindre enn ett sett koster hos Vestfold Elektrodiesel. Noe å lure på? Vet ikke om jeg må betale toll for dette, i tilfelle får jeg prøve meg med å si at verdien er USD 28,-, men de vil vel kanskje se kvittering. Vi får se.

Førøvrig demonterte jeg alle teaklister i cockpit i går, klar for pussing og lakking. Må også pusse og lakke over endel fast teak i cockpit samt dørker, men det er ikke temperatur for lakking ennå. Jeg har ingen hast, båten ligger fremdeles på land og skal ikke ut før i månedskifte.

Carwell

Sjøsatt og rigget mast, men fikk ikke startet motoren :-( Trolig noe el-feil, så nå må mekanelektriker inn til uka...

Mekanikeren fra Nymo AS fant feilen, det var starteren som hadde tatt kvelden. Ny starter satt inn, så nå skal det fungere.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...