Runabout Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 siste strøk med D2 før sjøsetting i dag Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
sap_2000 Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Handlet inn noen kilo rørdeler til en idé jeg har hatt lenge. Fortsettelse følger.... ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Benji Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Kasta ut kokeapparatet - Wallas 1000 - mor var ikke glad i det, jeg var ikke happy med det, og ikke minst - apparatet var ikke glad i oss. Satte inn det vi har vært fornøyd med fra før, Origo 300, holder for våre få døgn i båten pr år. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Origo 300, holder for våre få døgn i båten pr år. Done the same En skuresvamp til kjelen og stekepanna ligger alltid i oppvaskkummen. Det enkle er ofte det beste ! (så liker jeg lukta av Fin Fyr ) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Flyttet til sommerhavn, innerhavn på Bragstad, Jøa Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Sukk, ingenting... Er visst noe greier med 17. Mai i morra...:blink::blink: Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gespen Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Fikk ikke tid til båt i dag pga, sur kone som ba meg gjøre husarbeid(listing)og rydde vekk verktøy pluss støvsuging og finne fram dressen, men skal ned i grasjen nå og lakke inredning som jeg har tatt ut av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Har kjørt en tur fra Storsand til Sætre og fylt opp tanken før vi trolig setter kurs mot Løvøya ved Horten i morgen. Har også vasket og pusset Origoen:) Bilde fra turen hjem fra Sætre: Lurer på om det ikke er en fra en berømt hentetråd i bakgrunnen?:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
hebbelille Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 i dag fikk båten smake på Norpol Rubing og voks fra fenderlista og ned til bunnstoffet.... den blei veldig blank og fin. Nå gjenstår å vaske og polerer resten over fenderlisten og matte ned bunstoffe før jeg legger på nytt. har også fått på plass nyt lager og foringer i svingjulskåpen så det nærmer seg at motoren er klar får retut ned i motor romet, har også fått på plass nye koblings bokser til det elektriske i motor romet sett lit på det elektriske til tilten som streiket i fjor... tror det er et gåent rele. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
sap_2000 Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 Endelig i anledning nasjonaldagen fått montert flagg og flaggfot akter. Det midlertidige flagget i baugen ble erstattet med NTK vimpelen SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
beauty of aqua Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 Deilig båt du har fått deg sap! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
hebbelille Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 i dag på selve nasjonal dagen har jeg fått gjort gråv arbeide til formene som skal bli de nye luft inntakene til motorromet, går alt etter planen så blir de fint slip og gjort siste tipassing seinere i dag og gjort kalre får støping i morgen. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Dalton Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 Hadde ambisjoner om å få gjort litt i båten i dag, men det gikk visst ut... Nå er badestampen fyrt opp, og ølet er kaldt. Ser fram i mot en lettkokt aften... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Key Freak Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 I dag har jeg satt på den nye kalesjen til akterdekket. Den gamle levde flere år på overtid, og den nye passet perfekt (som ventet). Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
oivindg Svart 17.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2013 Vasket, støvsugd og flyttet inn dyner, håndklær og småsaker som behøves for å bo ombord. Skal overnatte ombord for første gang i år i natt. Gleder meg! Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Ute og cruiser i solen :-) Fått testet den som slepebåt også Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
valvolainen Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Byttet olje på frikobling og motor, ordnet med litt ballast. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Testa ankeret som fulgte med! Det holdt i brisen! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
suzumer 290 Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 vasket, polert,montert motor, og sjøsatt. raskeste båtpussen noen sinne. fant ut i dag tidelig at jeg skulle ha båten utpå, og slik ble det :D Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Fått satt på bommen, rigget seil, fylt opp båten med puter og sengetøy og masse annet som trengs for å få henne turklar. Flyttet henne fra båsen som Grimstads ordfører velvillig hadde stilt til disposisjon og over til gjestehavna hvor hun blir liggende en stund. Mangler å montere sprayhooden, de gamle festene passet ikke. Og så må det inn en ny do. Gamle pumpa funker ikke, og en ny Jabsco er såpass billig at jeg gidder ikke reparere... ...og motoren startet lett som bare det! :-) Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Vasket båten utvendig og innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Skåret ut aluminiumsplate som skal bli base for radar. Kappet 8mm fortøyningsringer som skal få nytt liv som bombrems. Skåret ut aluminiumsplate som skal bli base for radar. Kappet 8mm fortøyningsringer som skal få nytt liv som bombrems. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Sleipner97 Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Har da reparert relativt stort hull i båten, lærte at polyester selvom det er 50m av det tørker på under 10 min. i 27 grader, lå og solt meg på trampolina og kom tilbake til en skål med hard polyester. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Ute og cruiser i solen :-) Fått testet den som slepebåt også Flott Innstilling "Sap" Har på følelsen at det blir færre og færre som tek sjansen på å hjelpe andre. Hurra for "Sap" Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
tilplan Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Oppdaget at kalesja som har vært inne hos seilmaker Mathiesen for å skifte vindu også hadde blitt sydd rundt kanten og satt på noen lapper på svake punkt Har i tillegg fått nyte skikkelig sommervær i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.