Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg fått på plass motorluken med ny støydemping pluss pusset og lakkert et strøk på bordet i salongen.I løpet av helgen blir det flere strøk.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Is_620, du er helt normal! I vår verden er det du gjør definisjonen på normal!

:D:D:lol::lol::p:p

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

denne tråden er egentlig morsom og rar

nå skal jeg først spise middag , og så skal jeg ta meg en liten runde på årets

første tur, det blir som teknisk prøvetur å regne.

skal ha med meg all elektronikk ( ja- dette oppbevares hjemme - orker ikke mer tyverier )

tar med papir og blyant og tar notater, slik at jeg husker alt som er av betydning .

det jeg vet om er at begge pusserne har tatt kvelden og en lanterne må ha ny pære.

kan man bedre ha det

Nå er Kristin II endelig på sjøen! Vi får vår første overnatting for sesongen. Har strukket kabel til GPS og TV. I morgen skal jeg leke med ny plotter og høre på Perkins 4.236, tusle litt ut fjorden..... Aaah, endelig.......

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Våknet tidlig og begynte å montere ekspansjonstanken fra Jabsco.

Hadde feil slangenippel til T-røret som det stod 1/2" på. Slangenippelen var 1/2 - 13mm og var for liten i gjengene (21mm).

Blindpluggen som satt i T-røret målte 25mm. Rederinnen er i land nå i andre ærend og skal handle inn riktig overgang som jeg tror er 3/4" til 1/2".

Dette med rørdimensjoner og gjenger synes jeg er vanskelig.

bilde

Fikk også endelig CO alarmen fra Kina. Ble montert i taket ved trappen ned til kabinene ved siden av den ene røykvarsleren.

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Fått gjort unna en del "småting".

Fått montert luke til dusjen i hekken, så nå har jeg dusj på badeplatformen - bare kald vann, men holder for meg.

Oljet opp der Wallasen stod, + baugspydet, her sverger jeg til Owatrol, sikkert mange meninger om hva som gjelder, men er fornøyd med den.

Gjort rent motorlabbene, og gitt disse første strøk med hammerslagslakk, så ut som om de trengte ett strøk, eller to.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...