Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Bytta olje forrige dagen, uten filterskift denne gangen. Satte inn et større trusterbatteri foran.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Bare av nysgjerrighet, REM; hvorfor lot du filtrene være?

Vet at 74 har god filtrering. Var det 2 vanlige, og ett by-pass filter?

Jeg bytter olja to ganger pr sesong og filterne en slik boka anbefaler

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

To olje, to åndefiltere og to dieselfiltere (pluss forfilter). 28 liter olje

ad. planlegging:

I dag har jeg hatt besøk av knbf besiktelsesmann.. Båten ble godkjent av forsikringsselskapet;) og kjørt en kveldstur etterpå..

Ble vitne til denne karen..

Ikke mindre enn 300 hk tror jeg det var.. V8 totakt.. Hørtes ut som et fly da den "tok av"bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

I dag har jeg satt ut min splitter nye Bavaria Virtess 420 fly, deeeilig båt (Selvskryt).

Har prøvd å funnet den perfekte båt en stund, landet da på denne. Får plass til hele familien om bord uten at ungene må dele dobbeltseng :thumbsup: .

Skal prøve å få tatt en mini ferie før skolen begynner.

PS: Hvilken båt er det der sap?(Ikke jolla altså) Jeg er ikke så erfaren :blush:

bilde

Redigert av Sakèna (see edit history)

Plukket ut bautruster som druknet i sjøvann etter tur over Korsfjorden i helga.

Kraftig uvær hvor det fosset inn vann i bauglugaren. Lås/Hengsel på tauluke knekt med påfølgende massive mengder vann som presset seg inn da baugen tørnet ned i bølgene.

Håper å berge selve motoren på trusteren, men relestyringen må byttes.

bilde

I dag har jeg satt ut min splitter nye Bavaria Virtess 420 fly, deeeilig båt (Selvskryt).

PS: Hvilken båt er det der sap?(Ikke jolla altså) Jeg er ikke så erfaren :blush:

Gratulerer så mye med flott båt!

Båten min er en Integrity 346 Trawler.

Stavanger Marinesenter er blitt agenter i norge for merket.

Det er en tråd om båten som har blitt ganske fyldig etterhvert. Henting hjem fra Nederland, div utstyr og utfordringer, samt livet etterpå.

https://baatplassen.no/i/topic/98747-ny-baat-integrity-346-trawler-hjem-fra-nederland-hentetraad/

Mvh. SAP

Har prøvd å funnet den perfekte båt en stund, landet da på denne. Får plass til hele familien om bord uten at ungene må dele dobbeltseng :thumbsup: .

Skal prøve å få tatt en mini ferie før skolen begynner.

Grattis! Det er virkelig drømmebåten for meg for tiden, men desverre høyt opp og langt frem iom. at jeg pt.er student :-p

Har sett endel på bilder av båten og den ser virkelig perfekt ut for ferier og helgeturer langs norskekysten for en familie. Satser på at mange kjøper slike nå, slik at pris blir overkommelig om noen år.

hør prøvd å fikse kontrolboksen gass/gir der låsingen til gass veieren var borte vekk... fikk laga til en slags låsing på strøpa til veieren sån at den holder seg på plass... kansje jeg nå får gir/gass til å fungere skiklig.

finner jeg meg en nyere kontrollboks av dagens dato som kan passe på vaierene mine so blir det ny kontrolboks ogsp får den som sitter der er ikke helt stabil... stoler ikkje på den.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Jeg har bestemt meg for å selge min: link

Båten er kjøpt til Svalbard så avgiftene er ikke betalt. Prisen er 335.000,- ca 480.000,' innkludert avgifter og moms, men uten frakt.

Løp og kjøp! :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

i dag har dukket solen om sider opp og det så fit ut i dag "fra kontor viduet" så da ble det jem og spise middag og så ned i havna og løsne fortøyningene. dette var årets første tur uten et eneste problem med båten.. :) men fy som det blåste og sjøen var langt fra rolig så no skal båten vaskes for salt både uten på og inni :) men var likt kjekt alikevel :)

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...