Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Rødsprit i to sekunder?

Jeg har forsøkt å finne ut av at vanntrykket ombord har blitt dårligere over tid. Gjorde rent filteret på vannpumpa uten stor virkning for to uker siden. I går kom jeg på å sjekke silene på hvert blandebatteri, og der var med mye rusk. Hvordan det har kommet dit skjønner ikke jeg i og med at filteret på vannpumpa er finmaska, men vanntrykket ble bra :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Har fått spesiallaget batterikasse til Boostbatteriene til hekktruster. Noe vil sikkert si at det er galskap og plassere disse ved siden av dieslvarmer, fortvil ikke det kommer utlufting ut i skrogsiden. :yesnod:

bilde

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Var en tur i båten og ryddet lit og begynt å pluke ut div ting som skal heim til vinter lagring, det var 5 grader i havna i går, så etter en ryddeing so bar det heim å fikk ting på plassi boden og fant frem opplagstelte.... tror den blir satt på land i løpet av de nærmeste dagene.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Har porta etpar topper med større ventiler, 2,02" inn og 1,60 ut. Vil det gi mere fart?

Neppe hvis du ikke utnytter det potensiele som større ventiler gir. Følger du opp på forgasser, innsug og eksossiden kan det være mye å hente. En fintuna 3310 og oppgradert eksos kan fort vekke en ellers sløv Chevy smallblock til liv. Følg også opp med større propell, evt. kam

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

I går fikk jeg byttet ut alle led lamper i lazaretten med noe hvitere lys. Var ikke så hyggelig og sitte der med blått tryne for og si det sånn :ghost:

bilde

bilde

Var også på tide og sette opp luftavfukter nå som det er spådd en del regn i disse dager. var ombord i et par timer og faktisk tok Maecoen ut nesten 1 liter vann. Satt på slangen slik at den ikke vil gå full Ila natta.

bilde

Og så var kaffen klar :smiley:

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Jeg har forsøkt å finne ut av at vanntrykket ombord har blitt dårligere over tid. Gjorde rent filteret på vannpumpa uten stor virkning for to uker siden. I går kom jeg på å sjekke silene på hvert blandebatteri, og der var med mye rusk. Hvordan det har kommet dit skjønner ikke jeg i og med at filteret på vannpumpa er finmaska, men vanntrykket ble bra :smiley:

Kalkbelegg på innsiden av rørene som har begynt å løsne, tenker jeg. Jeg lot det stå eddikvann et par timer i vannrørene på min forrige båt (hmmm, båten før min forrige, var det visst), og jeg må si at det kom imponerende mye guffe ut!

Neppe hvis du ikke utnytter det potensiele som større ventiler gir. Følger du opp på forgasser, innsug og eksossiden kan det være mye å hente. En fintuna 3310 og oppgradert eksos kan fort vekke en ellers sløv Chevy smallblock til liv. Følg også opp med større propell, evt. kam

bilde

Jeg har lært at en god motor har like mye hester som kubbikktommer slagvolum og ti prosent mer dreiemoment i fotpund. Da mangler jeg endel. Tror nok portmatching vil hjelpe litt. Har foresten et bra utvalg propellere.

Ser bra ut DieselDahl. Kan vel leke litt med effektiv kompresjonen ved valg av kam/overlap? 9,3 i statisk komp er vel i utgangspungtet høyt hvis du skal gå på 95 octane, men det har du sikkert kontroll på. Ellers er det fort en del hester å hente på porting som du sier, både på eksos og innsugsiden. Holder ikke bare å matche mot pakningene, man må gå hele veien gjennom ikke sannt? Grei jobb hvis du har utstyr. Fine torquemotorer 383 CID. Hadde en slik i en Camaro en gang. Kjørte 12,7 på kvartmila med gatedekk.

Lykke til videre og ikke glem å fortelle hvordan det endte

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ja, jeg skal informere her på forumet om hvordan det går. Glemte å nevne kamakselen som er en comp. Cams extreme marine 264graders flat tappet kam. Du ser jo av kurvene at den ser ut til å stemme ganske bra. Jeg har lest litt om porting av sbc topper og det er ikke mange som har god erfaring med å porte disse noe særlig utover glatting og store radier. Disse Vortec toppene er utvilsomt ganske bra originalt, skal man øke så er man nødt til å kjøpe Dart topper eller noe annet ettermarkeds greier for det mangler godstykkelse der du trenger å øke volumet i kanalene samt at det er en krevende øvelse å få alle åtte like. Det er ganske langt og trangt og litt sikksakk forbi støtstenger og boltehull så bedre emner er å anbefale. Tror ikke det er verdt pengene å koste på nye topper når jeg først har noen som er ganske bra, saken var bare at disse på bildet fikk jeg kjøpt for 1200,- også trengte de å få frest setene, da tok jeg de like godt opp til større størrelse :-) Må jo prøve....

Kanskje på tide å bytte ut denne :worry:

bilde

Etter 15 år har den gjort sitt...

bilde

Godset på gearet lå i deler nederst i dregg-kassa... :giggle: rart den har holdt i hele sommer :sweat:

Siden jeg var så godt i gang får dregg-kasse seg en overhaling...

før:

bilde

Etter en liten omgang med pussemaskin ser det mye bedre ut

bilde

Nå skal den få stå å tørke ut før sår og riper repareres og ny top-coat legges på.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...