Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag ble jeg ferdig med konservering av ferskvanns anlegget. Frostvakter satt på plass i motorrom og i bunn av alle skottene. Da kan frosten komme. Begynt og tenke på hva som skal på to do listen gjennom vinteren.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Trist syn i dag.. På tide å få båten inn!

Ellers fikk jeg smurt ventilene med lithiumfett! Den ene kranen ble bedre, men den til septik er fortsatt ganske treg!

Måket litt snø også!:(

bilde

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Har bestilt meg "pysevisp" SE 40 fra Sleipner og toppmontert Ulraflex kontrollboks med knapper for trim/tilt.

Alt elektrisk blir montert nå,mens støpingen tar jeg til våren,når det blir litt varmere i luften.

Knappene på kontrollboksen skal brukes til å kjøre "vispen" istedenfor å bruke joysticken som vanligvis brukes...har trua på at det blir bra.

Får eg lov på spørre deg om prisen?

Har tenkt på til min viksund. Og er SE 40 riktig størrelse til min på 30 fot.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

I dag har jeg flyttet båten fra sommerhavn på Strand til boblehavn på Skøyen. Fin tur i fint høstvær, men det var ikke noe vind. dro opp seilene utenfor Snarøya, men det fungerte dårlig.

nå starter jobben med å tømme båten, og gjøre klar til overvintring.

Og så fylte jeg septiktanken/tømte den flere ganger med tanke på opptak til uken.

Dårlig i magan Lars?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

i helga oppdaget jeg at varmeapparatet ikke virka. Dvs vifta snurra og gikk, men varmen starta ikke. brrrrrrrr med +5 i lugaren og +1 ute. (Wallas 1800)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

I går var jeg ferdig med bytte av septiktank og montering av tre lensepumper som har pågått over tre uker. Vanskelig jobb, med mye trekking av slanger og ledninger. Bokstavelig talt en dritt jobb. Tror det ble bra, blir prøvet ut på kommende helgs weekendtur.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

I dag ble det installert ny batterilader, en waeco 80ah da den gamle mastervolt mass 12/60 tok kvelden. Det samme tok pumpa til autopiloten, så da måtte den også byttes. Da jeg likevel hadde folk i båten ble det installert en mastervolt skilletrafo samtidig, så nå slipper jeg å tenke på om andre båter har problemer med landstømanlegget sitt .

grattis tom rør! fikk du det du ville ha?

jeg har sett snøen smelte fra båten i dag.. vårstemning! mens jeg tygger paracet! er vist noe som går for tia...

Nei, men tatt i betraktning at det er senhøst, og at jeg klør etter å kjøpe ny, så er det helt greit. Har kostet på mye på båten, men det får man jo aldri igjen for uansett. Kjøperen fikk ihvertfall en bra båt :-)

I dag har jeg kost meg på sjøen! Tok en tur fra Oksval og først til Lindøya for å tanke litt. Deretter til Padda for å hente en gammel kalesje til båten. Skal bruke den under vinterlagringen. Deretter tilbake over til Oksval. Koste meg om bord, littegrann sjø, men ikke mye å snakke om. Oppholdvær og ti grader varmere enn i går. Hadde med kaffe på termos og sto vel oppreist over halvparten av turen. Når jeg nærmet meg Oksval på returen sakket jeg litt av på farten og tok en liten runde ekstra fordi jeg ikke hadde lyst å avslutte turen... Begynte å mørkne da jeg endelig la til på plassen min.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...