Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg fått tømt Bellaen for puter og "løsøre", bygget presenningstativ og fått på "burkaen". Fine forhold å jobbe i med rundt 9 grader og sol fra skyfri himmel :smiley:.

Klarte selvfølgelig å kløne det til ved montering av stativet :nonod:. Skulle prøve å være smart og begynte i motsatt ende av det jeg pleier å gjøre, det endte jo med at jeg måtte demontere og begynne på nytt. Godt man ikke har større båt..., enda....

Så da er båtsesongen 2013 definitivt over for min del. Nå er det bare å hive en kubbe i peisen, åpne Finn.no og vente på våren :yesnod:!

Gjort klar fører og passasjerstol, samt paddingen på fly til omtrekking i Litauen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jobben hadde familiedag slik at vi kunne ta med barn og ektefeller og vise dem de nye lokalene vi flyttet til i juni. Siden jeg bare har førstnevnte, så dro jeg og to av mine tre unger til jobben i båten vår, selvsagt. Fortøyde ved Sukkerbiten (ikke helt lovlig kanskje, men masser av plass og vi skulle bare være bort kort tid en søndag formiddag, så jeg tok sjansen!), trasket over operataket og opp på jobben, fikk pølser, boller og brus og en kaffeknert og var tilbake i båten etter halvannen time. Fikk en fin tur hjem også!

Men selv jeg innser nå at det begynner å gå mot slutten av sesongen... :nonod:

bilde

bilde

bilde

I dag har jeg fylt drivstoff. Første forsøk Skjærhalden marina - men der er det bare åpent ma-on-fre-lø på denne tida av året. Så videre til Herføl. Den nye maskinen D1-30 fikk kjørt seg halvannen times tid.
Så sjekk på Wallas-en. Varmeappatet starter, pumpa går, men ingenting tenner. Sjekket termosikringen, men neida. Så da får jeg se etter en bruksanvisning eller en Wallas-spesialist. W 1800.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

I dag har jeg laget plate og støpt den på plass ved baugpropellen. Platen er for ekstra batteri som jeg skal ha fremme ved trusteren.

I går støpte jeg ei plate til å ha en tank på for å samle opp dusjvann og annet gråvann. Må bytte pumpen ut, så lager en annen løsning nå. 10 l. Whale tank, med kun flottør i, skal ha pumpen separat på utsiden. I kveld står det varme på i båten for å holde temperaturen oppe for herding.

Tik turen ned i havna for å sjekket temperaturer.

Ute -2, inne i kabin 3 og i motorrom 6 grader.

Med andre ord ingen grunn til å bekymre seg :-)

Det meste av varmen kommer fra sjøen. Kun en frostvakt på 200 watt i motorrom.

Gleder meg til helgetur med overnatting førstkommende fredag :-))

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Hentet 2meter 65mm rør og varmeuttak på Posten. Tatt av propell på båten i Moss, skal til Windrace for balansering, kjøpt kantlister til fotstøtte under rattet og ny ileggsplate for bredere seng i aktercabin. Gjenstår skumgummi og stoff til plata. Prøver hos Stoff og stil på Alnabru i morgen. Hobby !

Redigert av Worry II (see edit history)

Tur utpå i solen, tømt vanntanker for vinteren og blåst ut av dusj og kraner.

Nå kan vinteren komme for alvor; blir det bikkjekaldt i lengre perioder er det bare å sette på 40wattspæra i motorrommet. Blir det kuldegrader i vannet, øker jeg med varmerør på 80 watt.

God vinter!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...