Astor Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 (redigert) Gjort klar det jeg trenger for å få kamera montert i motorrommet. Bruker et ryggekamera til bil som er særdeles vidvinklet. Monterer det litt i bakkant mot aksel, hylse og ekshos. Kobles mot egen skjerm eller mot Garminplotter som har to videoinnganger. Slår på kamera og ledlys på samme bryter. Montert et nytt IP-kamera for brukertest til Båtens Verden. Full HD-kvalitet. Koster litt mer enn de billigste men har det igjen i bildekvalitet. Spennende å teste det ut mot ICE. Redigert 13.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hantoen Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 I dag har jeg bestilt helt nye stoler og puter i cockpit til min Sollux 825tc. Gleder meg til våren! Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 I dag tok jeg jolla på land for første gang denne vinteren, lenge siden vi har kunnet vente så lenge. Har såvidt begynt å komme litt is i bukta Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
3rik Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Hantoen skrev On 13.1.2014 at 20.50: I dag har jeg bestilt helt nye stoler og puter i cockpit til min Sollux 825tc. Gleder meg til våren! Hvor fra? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Fått ny Turbo i posten, henter dem imorra. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hantoen Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 eriklepe skrev On 14.1.2014 at 20.22: Hvor fra? Salmaker Sørensen i Kristiansand. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Vært i båten og sjekka at alt var i orden, stramma litt på presenninga og slått på batteriladeren! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
torbi Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Fått ny turbo i posten, hentet i dag, Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
ErikN Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Byttet alle lyspærer inne til LED, samt shinet opp messing detaljer i varmt vann, Zalo og sitronsyre/eddik Ble knall bra! Fra Til Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Endelig fått løs dynamoen. Fortell blandingsforhold panax, dette ble lekkert!! Bruker du stålull også? Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 (redigert) Takk for det :) Fyll vaskekummen med varmt vann, tilsett 4 spruter Zalo og 1 dl. Eddik 35%. Nå kan du legge oppi messingen som skal pusses rent. La det ligge i ca30 minutter og puss med en svamp. Deretter skylles alt i kaldt vann. Du har fått skinnende og rent metall uten å måtte pusse det blankt. Ikke polert med messingpuss enda.. En egen tråd her https://baatplassen.no/i/topic/36404-hvordan-faar-man-messing-blank/ Redigert 15.Januar.2014 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Har bestilt ny kallesje i dag fra Windy, da er det bare sommeren som mangler... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Dieselboy skrev On 5.4.2010 at 15.30: Prøver å vekke Eber'en til live. Bare puttrer og ryker før den stopper. (Masse røyk, ingen ild : Ta og se om det er en sånn sensor øye, kan hende den har sotet igjen og da registrerer den ikke lys inni brennkammeret og skrur seg av... Hadde samme problemet selv. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Luka ned til akterhytta er nyoppusset. Mange hull er tettet etter diverse innfestninger for redningsflåte. Men det er for kaldt å montere ute akkurat nå. Sydd trekk til å ha over luke og akterdøra. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Panax skrev On 15.1.2014 at 22.00: Takk for det :) Fyll vaskekummen med varmt vann, tilsett 4 spruter Zalo og 1 dl. Eddik 35%. Hva med sitronsyre? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ErikN Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 (redigert) Det fungerer også, prøvde begge oppskriftene. Etter messing polish så det slik ut :) Redigert 17.Januar.2014 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pernod Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 ,,Pernod,, har fått mesanmast i rustfri stål... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Fyllt diesel på eberen og tatt meg en lur i båten Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Sjekket presenning og spenning på batteriene. Ryddet ut alt løst i forkabinen for å se på muligheten for å bygge skrå dobbeltkøye. Det ville åpne for å bygge større toalettrom. Konkluderte med at det ikke er plass uten å heve køya såpass at det ikke blir sittehøyde. :( Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 har båten i hagen har titta bort på den og planlagt at jeg i løpet av en uke eller to skal ta en tur oppi og sjekke batteri spenningen. ellers måker jeg snø , fyrer i ovnen og venter på våren ...... Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Pernod: Kanskje dumt spørsmål,? Kan du forteller meg hva mesan mast er for noe, hvordan fungere den.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
REM Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 is_620 skrev On 19.1.2014 at 16.14: ellers måker jeg snø , fyrer i ovnen og venter på våren ...... Vi har nettopp kjøpt oss ny lettstelt leilighet, så vi slipper snømåking og vedbæring. Venter på våren gjør vi dog fortsatt. I dag har jeg montert ferdig nye pakkbokser, justert notorfestene noe og montert akslinger til klemflens. Neste på agendaen før våren kommer er å montere 5 Kw vannvarmer til doene foran og for varmtvann. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Kjørt generator i et par timer, samt kjørt motorene varme og gode. Sitér dette innlegget Link to post
pernod Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 torbi skrev On 19.1.2014 at 19.03: Pernod: Kanskje dumt spørsmål,? Kan du forteller meg hva mesan mast er for noe, hvordan fungere den.? en mesan er et seil helt bak på båten.dette heises opp for å holde båten opp mot vinden når man f.eks.vil ligge og fiske.fungerer best hvis man har vribar propell. mesanmasta bør monteres så nær rorakselen som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 (redigert) Montert opp ny leselampe LED i messing samt en ny Parafinlampe :) Wall of fame.. Redigert 20.Januar.2014 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.