Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Vi har nettopp kjøpt oss ny lettstelt leilighet, så vi slipper snømåking og vedbæring. Venter på våren gjør vi dog fortsatt. :yesnod: I dag har jeg montert ferdig nye pakkbokser, justert notorfestene noe og montert akslinger til klemflens. Neste på agendaen før våren kommer er å montere 5 Kw vannvarmer til doene foran og for varmtvann.

velkommen etter REM du kommer inn i en ny verden med leilighet. tenk og kunne slippe all bekymring med plenklipping vanning av planter og snømåking.

Gjorde det samme som deg for et og et halvt år siden. Gruet meg vær gang til og komme hjem til plenklipping og rydding i hagen etter 4-5 ukers båtferie. bare den jobben tok minst 2 uker med arbeid etter jobb. Nå forlater vi heimen uten dårlig samvittighet og kan la blomster være blomster. Brukernå heller ettermiddagene på sjøen. Lykke til med ny leilighet.. :thumbsup:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Lykke til med ny leilighet..

Takk for det Bergstad. Vi koser oss allerede. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Gratulerer REM

Artig hvor forskjellige folk er, vi flyttet ut av leilighet og inn i enebolig for snart 5 år siden og angrer ikke ett sekund,vi ville ha hage og dill dall og stor tomt for unger og alt annet jeg behøver :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

en mesan er et seil helt bak på båten.dette heises opp for å holde båten opp mot vinden når man f.eks.vil ligge og fiske.fungerer best hvis man har vribar propell.

mesanmasta bør monteres så nær rorakselen som mulig.

Takker for et grei svar.

.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Pusset opp akterluka og sydd nytt trekk over luka og døra. Luka hadde hull etter feste til redningsflåten. Flåten plasseres på pulpit i stedet.

bilde

Slik så den ut under redningsflåten.

bilde

Nå ser det bedre ut. Bare listverket rundt døra akter mangler. Ligger til lakkering.

bilde

Kjøpte symaskin i fjor. Morsomt å få til slikt selv. Restestoff fra kallesjemakeren.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

bilde

Etter en regnfull vinter og først snø nå de siste ukene så er jeg godt fornøyd så langt. Vi bruker nebbet til å gå ombord med så sant vannstanden ikke er for høy. Teakfargen har holdt seg godt. Vi vurderer å ta hele dekket hvis dette er resultatet til våren.

Redigert av Astor (see edit history)

bilde

Etter en regnfull vinter og først snø nå de siste ukene så er jeg godt fornøyd så langt. Vi bruker nebbet til å gå ombord med så sant vannstanden ikke er for høy. Teakfargen har holdt seg godt. Vi vurderer å ta hele dekket hvis dette er resultatet til våren.

Även vi svenskar följer denna test med stort intresse.

https://baatplassen.no/i/topic/43263-grand-banks-astor-paa-tur/?p=1510246

Her testes et nanoprodukt for båtbladet Båtens Verden. Her lagt på nebbet forut og flybridgedekket og avsatsen opp dit med trappetrinn. Pr i dag ser dette fint ut. Lett å holde vedlike og tåler søl på dekket til en viss grad.

Dekket blir ikke glatt.

Redigert av Astor (see edit history)

Takker for svaret Astor. Vi har lagt nanoproduktet teakseal som selges av sandøy båtdekk på grandezzaen. Spørs om det ikke blir en durabelig jobb å få det av og deretter prøve tc til våren. Problemet er at det blir veldig skjoldete når det slites, da det inneholder fargepigmenter.

Dessuten har jeg noen 30 år gamle griperekker på dekket på seilbåten som jeg pusset ned i sommer som jeg har lyst til å bevare pene.

Nå ble dette litt OT, men men.. Fint at du linket til den andre tåden.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...