Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Ikke saltvann håper jeg?

Nei, takk & lov! Dette er snøvann etter ay presseningstativet av den hjemmelagede typen tok kvelden under den første stormen. ( jeg sparte 700 kr der og da ved å kjøpe treverk og skruer for å lage selv :giggle: Men, jeg måtte bite i det sure eplet å kjøpe nye pressening + stativ :lol: )

Så i dag har jeg endelig fått ut så godt som resten av vannet. :thumbsup: Det har jeg gjort i båten i dag, samt at jeg selvsagt har puslet med litt annet au, i tillegg til å dagdrømme om den dagen lovarten endelig har vann under kjølen igjen...... sukk......... Måtte krana bli bemannet i nærmeste fremtid :pray::giggle:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Det var da enda godt :thumbsup:

Gleder meg til båtsesongen starter jeg og! Mangler bare noen små detaljer så er alt klart. (Sånne detaljer som båtplass og båt) :giggle:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Hvis prisen er god, motoren virker grei nok og båten ellers er i fin stand, så kan det godt hende at etterpåfesten på Østfoldtreffet blir ombord i den skuta ja. :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Redda den frå å synke....

Tilfeldigvis nedenom båten og då eg hoppa ombord sto vatnet inni salongen.

Fikk lagt ut kabelen til landstrømmen og fikk igang pumpa, og henta ei pumpe for 220V med større kapasitet og snart var det tørr dørk i motorommet igjen.

Men skaden har skjedd.: Sjøvatn langt oppover motoren, så startmotoren, dynamoen og dieselpumpa er dukka i sjø.

Har fått tek ut startaren og dynamoen og lagt i ferskvatn, tømt motoren og gira for vatn/olje og fylt opp med diesel.

Håper det skal gå å berge motoren. Har vore gjort før vel.

Det tryggeste er båt.

I dag, eller rettere i går, glemte jeg igjen multimeter og en liten lader liggende på trimflapset på roret da jeg var en tur i båten. Håper ikke det ikke har vært noen av noen av nye landsmenn fra østeuropa i havnen. Får ta en tur (7 mil hver vei) til havnen i morgen. Ellers har jeg bestilt nye flaps til roret og ny regulator til solcellepanelene i dag.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Takk skal du ha, men jeg tar sjansen på at tingene ligger der i morgen utpå dagen. Heldigvis er havnen ganske sikker og lite utsatt for drittsekker. Jeg glemte en gang igjen en drill åpent og synlig på dollboardet i to uker uten at den forsvant. Håper ikke drittsekkene leser her og rusjer til havnen for å sikre seg en av de minste Cetrek-laderne og et multimeter fra BT!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og i dag var jeg tilbake i båten for å ordne opp med litt ekstra lading av batteriene etter en lang vinter.

Og med en så god og trygg havn som Sonskilen, lå selvfølgelig mine etterglemte instrumenter pent på plass på flapset av roret der jeg glemte de for to dager siden.

bilde

i går renset eg plastvinduene i kalesjen: smurte litt TANNKREM utover med noe tørkepapir, fuktet den litt først, gnidde godt på salt striper som legger seg fast, og ellers på hele vinduet, på begge sider, og skyllet godt av med mase vann, dei vart som nye!!!!!!!, neste som står på listen er sjekk av livvestene, blåse dei opp for å sjå om dei er tette, og sjekke patronene, "sommeren" er jo rundt neste nes, :thumbsup::fishing: :fishing: :flag_bp: :flag_bp:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...