MajorAndy Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Femte og nok sidste gang lak på listerne som jeg sleb ned i søndags: Det blå genskær er vinduet i værelset, der spejler sig i lakken :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Jeg har pakket ut pakke fra Farco i dag, ny regulator MPPT 75/15 for solcellepanelene i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars Kirkeng Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 MajorAndy skrev On 26.2.2014 at 17.27: Femte og nok sidste gang lak på listerne som jeg sleb ned i søndags: Det blå genskær er vinduet i værelset, der spejler sig i lakken :-) Ser veldig bra ut, morro når det blir fint resultat. Du får legge ut et bilde når det er montert i skuta igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Har hentet antennemasta som er kjøpt brukt av noen venner. Her skal kombinert AIS/VHF-antenne opp, og også WiFi-antenna når den skal brukes (den blir tatt opp/ned hver gang). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Fikk meg noen timer på sjøen, dro til Kongen og fylte tanken. Oppholdsvær mesteparten av turen. Prøvde ut den nye nettbrettholderen jeg bestilte etter tips her. Har også fått nye 2014-merker fra Redningsselskapet sammen med ny loggbok. Den siste trengte jeg jo, ettersom dagens tur var den åttende i år... :-) Fikk også vimpel fra Nidelvklubben på Facebook i posten. Om en drøy måned kommer det vel vimpel herfra også... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Kult! Var med og starte klubben, men er dessverre skuteløs på andre sesongen nå. Sitter padda fast i den holderen? Og er det en plate du legger løst ned på dashbordet, eller hur? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
akva Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 I dag er båten vasket innvendig, lagt opp litt mere lys. I morgen skal den vaskes utvendig og starte polering. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Gått over alt av fortøyninger, byttet slitte og oppgradert :) Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 skulle vise kossen eg har laget et brett (hylle) til PC,kart, brukte kryssfiner, limte på kantlister, skar ut til kabler, hengsler som kan hukes av og på, og en skråsrav som holder den i riktig vinkel, til slutt mange lag med lakk så den blir blank og fin, skal sjå om eg ikke får opp ett bilde til, Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 Har satt batterier på lading. Oppdaget også at regnvann har funnet veien inn et eller annet sted men heldigvis ikke mye. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 27.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2014 (redigert) Trukket varmluftkanaler fra teknisk rom til alle fire lugarer. Da venter bare montasje av 2 stk Eber D4. Det spørs om vi trenger plassen som aircon tar i dag. Noen som vet om det finnes et marked for å selge brukte aircon anlegg. garantert i god stand!! Redigert 27.Februar.2014 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Ble ny tur i går også, med et lite landhugg til og med. Sola prøvde seg også litegrann! Bildet er tatt i motlys, så det lyver noe. Det ser ut som om det er på kvelden, men klokka er rundt 14.30... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Bergen dørk skrev On 27.2.2014 at 7.14: Kult! Var med og starte klubben, men er dessverre skuteløs på andre sesongen nå. Sitter padda fast i den holderen? Og er det en plate du legger løst ned på dashbordet, eller hur? Du få logge deg inn på Facebook og søke opp Nidelvklubben! Der er det plass til både tidligere, nåværende og framtidige Nidelv-eiere! Padda sitter ganske fast ja, han lager jo disse på mål. Jeg ser imidlertid at med min gamle førstegenerasjonspadde, så burde kanskje holderne vært litt høyere, men jeg kommer antakelig til å kjøpe en nyere og slankere utgave etterhvert når den gamle sier takk for seg (den har nærmest fått et nytt liv etter at jeg fikk båt, og brukes nesten utelukkende om bord) og da vil den sitte som støpt! Plata sitter løst ja, med en liten briikett under som gjør at den er noe skråstilt. Funker perfekt for meg når jeg står og kjører (noe jeg gjør 90% av tiden fordi det er mest kos). Jeg har tenkt å feste den, men er litt usikker på om jeg skal skru den fast eller feste den med borrelås. Jeg lurer faktisk på om jeg skal lage en slags skinne slik at den sitter fast, men kan skyves litt til venstre eller høyre, alt ettersom behovet. Eller jeg får bare prøve meg fram og finne den mest idelle posisjonen og skru den fast der... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
akva Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Nå er det aller meste ferdig ombord. Gjenstår vask og polering utvendig. Har fått tettet vinduet i forcabinen. Tror det er tett nå.Dersom alt stemmer skal båten på vannet palmelørdag Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 I dag har alle vinduene fått seg en omgang med rain-X, vidundermiddel :) Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 (redigert) Idag ble det nytt dedikert batteri og spenningsrele til ankerwinchen i hekken. Redigert 28.Februar.2014 av Tango30 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 (redigert) Forsetter mildværet forsvinner burkaen kvikt. Skulle gjerne hatt et solgløtt eller to. Ikke mye sol i sikte på Østlandet. Redningsskøyta på Borgen er på plass. Det samme er diesel hos Sætre marina. Det begynner å komme på plass. Redigert 28.Februar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Astor skrev On 28.2.2014 at 17.48: Forsetter mildværet forsvinner burkaen kvikt. Skulle gjerne hatt et solgløtt eller to. Ikke mye sol i sikte på Østlandet. Redningsskøyta på Borgen er på plass. Det samme er diesel hos Sætre marina. Det begynner å komme på plass. Du har med andra ord du hat sett våren. Bara gratulera Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Vi går en fin tid i møte nå, Svensk. Bare å nyte hver dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ternen32 Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Skulle så gjerne sett litt mer til solen også selv om mildværet har gjort et solid innhogg Men har vært mildt nok til at vi har kommet igang igjen med arbeidet på toppen i båten, bare få den ferdig slik at jeg kan få lagt den på, da blir det mye triveligere og jobbe inne i båten, Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Pequod Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Har ikke gjort noe i dag foreløpig, men det skal jeg endre på nå. I løpet av få minutter er jeg på vei ned til båthavna og akter å ta en tur i duskregnet. Det blir min tiende i år og den første i mars, naturlig nok... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
TM1 Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Begynt å planlegge det som skal gjøres. Sitér dette innlegget Kamera Langesund:: http://159.130.203.241/view/viewer_index.shtml?id=0 Link to post
All In Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 På vei ned i båten nå for å sette opp en liste over prioriterte oppgaver som må gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.