Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg begynt med montering av kinakopi luftvarmeren. Alle fremføringer av slanger er ført ditt de skal nede i cabinen. I morgen blir det og forberede elopplegget. Skal bli spennende og se om den fyrer.

bilde

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

I dag ble nytt stevnsbeslag montert, overhalt manuell lensepumpe montert og Trudelutt ble pakket ut klar til Vask og polering.

bilde

bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Henta kalesje etter rens og impregnering + sydd opp alle sømmer og lappe et hull. Doxa interiør gjorde jobben. 5 båtlapper var prisen.

Kk

Ikke så feil pris det synes jeg. Hvor holder de til?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

2 stk kad42 har fått dyser og dieselpumper montert etter overhaling på dieselverksted.

Begge motorene gikk helt strøkent etter lufting, og starter bare du er nær nøkkelen, mye mindre røyk også.

Nå er det bare å fortsette med varmevekslere, eksoskrøker og turboer.

Hilsen en meget fornøyd Terje

Grundig bakks tørn innvendig på mandag, Pusset og oljet teak utvendig i går. Skulle oljet ett strøk til i dag, men når ligger det snø på dekk. :thumbsdown:

Polish og voks over fenderlist ferdig. Skroget er ferdig vasket.

Egentlig klar for å slippe fortøyningene å ta årets første tur.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Grundig bakks tørn innvendig på mandag, Pusset og oljet teak utvendig i går. Skulle oljet ett strøk til i dag, men når ligger det snø på dekk. :thumbsdown:

Polish og voks over fenderlist ferdig. Skroget er ferdig vasket.

Egentlig klar for å slippe fortøyningene å ta årets første tur.

Sverige?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Sverige?

Har ikke tid før midt i neste uke. Mulig jeg tar en tur over på onsdag 27.03 og blir noen dager. Frister veldig, Neste mulighet for båttur, er siste halvdel av Juli.

Kommer mye ann på den Brasilianske Ambassade, når de har visumet klart. Reiser ikke før det er på stell.

Må reise til Las Palmas i månedskifte, vet ikke nøyaktig dato enda.

Sender IM

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har holdt på med to prosjekter i det siste. Bygget om begge toalettene til elektrisk.

Pga skråvegg bak toalettet valgte jeg å kjøre elmotoren ut til siden. Synes det er helt greit selv om vannslangen synes på siden.

Den pumpa som stod ved siden tidligere var egentlig enda mer i veien.

bilde

Enkel og grei trykk-knapp.

bilde

Det neste prosjektet er kamera i masten. Sønnen min kjøpte et ryggekamera på Biltema til meg, og vi har testa det. Overraskende resultat altså.

Selve kameraet har jeg montert under TV-antenna

bilde

Kabelen er skjøtet og testet slik at den trådløse senderen ikke blir stående oppe i masta, men nede i salongen.

Skjermen plasserer jeg ved styrbord ratt og trenger kun spenning, ingen annen tilkobling.

bilde

Jeg synes faktisk det ble veldig kjekt å se baug og sider av båten, avstander til brygger og andre båter som en ekstra liten kontroll. Det er tross alt 14 meter fram til baugen fra styreposisjon.

Kamera og TV-antenna prøver jeg å få montert under radaren, mellom den og motorlanterna/dekkslyset. Ca. 8 - 10 meter oppe.

Så lenge radar og TV sjelden benyttes samtidig regner jeg ikke med at disse forstyrrer hverandre.

Enkel og grei trykk-knapp.

bilde

Du vil ikke ha en knapp for å trekke ned og en for spyling da? Har kombinerte brytere på dassene mine, føler det går mindre vann da, men nå bruker jeg ferskvann til å spyle ned med så er gjerne litt ekstra gnien på slikt :giggle:

Hei! Tenkte tanken, men det fungerte faktisk veldig bra. Vet ikke akkurat hvordan, men den tømmer først, spyler og tømmer igjen i en operasjon.

Bråker en del, men jaggu skal det bli deiliig å slippe alle de spørrende gjestene som pinlig berørt står der med en kabel i potta og må be om hjelp :lol:

Du vil ikke ha en knapp for å trekke ned og en for spyling da? Har kombinerte brytere på dassene mine, føler det går mindre vann da, men nå bruker jeg ferskvann til å spyle ned med så er gjerne litt ekstra gnien på slikt :giggle:

Må vel ha to pumper for å få til dette?

Øivind

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...