Worry II Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Da var SeaJet 033 på og kroppen vinkeltrimmet. Valgte svart bunnstoff, har best erfaring med det. Satt på nybalansert (har vært hos Winrace) Radice propell, med ny mutter med sink på. Ferdig under vannlinje. Dato for utsett er 04. april. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 I dag har jeg gjort båten klar for å bli fraktet hjem i hagen for et par måneder Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 I dag har jeg begynt med montering av kinakopi luftvarmeren. Alle fremføringer av slanger er ført ditt de skal nede i cabinen. I morgen blir det og forberede elopplegget. Skal bli spennende og se om den fyrer. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Shiny Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Bytta dieselfilter, impeller og anoder. Ble også ferdig med polering av overbygg. Bytte til ny dab radio til uka og litt pleie av teak så er vi klare for sjøen? Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 I dag ble nytt stevnsbeslag montert, overhalt manuell lensepumpe montert og Trudelutt ble pakket ut klar til Vask og polering. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KongKing Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Henta kalesje etter rens og impregnering + sydd opp alle sømmer og lappe et hull. Doxa interiør gjorde jobben. 5 båtlapper var prisen. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 KongKing skrev On 18.3.2014 at 17.20: Henta kalesje etter rens og impregnering + sydd opp alle sømmer og lappe et hull. Doxa interiør gjorde jobben. 5 båtlapper var prisen. Kk Ikke så feil pris det synes jeg. Hvor holder de til? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KongKing Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 (redigert) Ligger på Ramstadsletta ved Esso ved Høvik. http://kart.finn.no/?lng=10.564395858903&lat=59.897953832347&zoom=14&mapType=normap&WT.mc_id=hp_map_cb&title=Kart&showPin=true Nettside: http://doxainterior.com/vask-og-impregnering/ Kk Redigert 18.Mars.2014 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Har bestilt nye presenninger til både fly og agterdæk hos Eliassons. Det bliver godt! De kommer dog først i maj Bestilt søsætning 1. April! Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 2 stk kad42 har fått dyser og dieselpumper montert etter overhaling på dieselverksted. Begge motorene gikk helt strøkent etter lufting, og starter bare du er nær nøkkelen, mye mindre røyk også. Nå er det bare å fortsette med varmevekslere, eksoskrøker og turboer. Hilsen en meget fornøyd Terje Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Grundig bakks tørn innvendig på mandag, Pusset og oljet teak utvendig i går. Skulle oljet ett strøk til i dag, men når ligger det snø på dekk. Polish og voks over fenderlist ferdig. Skroget er ferdig vasket. Egentlig klar for å slippe fortøyningene å ta årets første tur. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Mariell skrev On 19.3.2014 at 8.31: Grundig bakks tørn innvendig på mandag, Pusset og oljet teak utvendig i går. Skulle oljet ett strøk til i dag, men når ligger det snø på dekk. Polish og voks over fenderlist ferdig. Skroget er ferdig vasket. Egentlig klar for å slippe fortøyningene å ta årets første tur. Sverige? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Geir Hel Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Kjøpe den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Erikda skrev On 19.3.2014 at 8.43: Sverige? Har ikke tid før midt i neste uke. Mulig jeg tar en tur over på onsdag 27.03 og blir noen dager. Frister veldig, Neste mulighet for båttur, er siste halvdel av Juli. Kommer mye ann på den Brasilianske Ambassade, når de har visumet klart. Reiser ikke før det er på stell. Må reise til Las Palmas i månedskifte, vet ikke nøyaktig dato enda. Sender IM Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Geir Hel Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Kjøpt den. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Geir Hel skrev On 19.3.2014 at 17.14: Kjøpt den. Gratulerer med ny lykke! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Båttransport D5L Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Gratulere med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Lakket dørken i salongen. Det nærmer seg påske. Snøværet i dag satte en stopper for uteaktiviteter. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
akva Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Da er båten ferdig polert og utsetting 11. april er bestilt. Nå er det bare litt igjen innvendig så kan båtsesongen starte. Håper på en flott vår og sommer Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Satt på varmen slik at den er varm og fin til helgetur til Bergen Norges vakreste by:-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Miss Amalie Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Har holdt på med to prosjekter i det siste. Bygget om begge toalettene til elektrisk. Pga skråvegg bak toalettet valgte jeg å kjøre elmotoren ut til siden. Synes det er helt greit selv om vannslangen synes på siden. Den pumpa som stod ved siden tidligere var egentlig enda mer i veien. Enkel og grei trykk-knapp. Det neste prosjektet er kamera i masten. Sønnen min kjøpte et ryggekamera på Biltema til meg, og vi har testa det. Overraskende resultat altså. Selve kameraet har jeg montert under TV-antenna Kabelen er skjøtet og testet slik at den trådløse senderen ikke blir stående oppe i masta, men nede i salongen. Skjermen plasserer jeg ved styrbord ratt og trenger kun spenning, ingen annen tilkobling. Jeg synes faktisk det ble veldig kjekt å se baug og sider av båten, avstander til brygger og andre båter som en ekstra liten kontroll. Det er tross alt 14 meter fram til baugen fra styreposisjon. Kamera og TV-antenna prøver jeg å få montert under radaren, mellom den og motorlanterna/dekkslyset. Ca. 8 - 10 meter oppe. Så lenge radar og TV sjelden benyttes samtidig regner jeg ikke med at disse forstyrrer hverandre. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Hakkannen Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Miss Amalie skrev On 20.3.2014 at 18.16: Enkel og grei trykk-knapp. Du vil ikke ha en knapp for å trekke ned og en for spyling da? Har kombinerte brytere på dassene mine, føler det går mindre vann da, men nå bruker jeg ferskvann til å spyle ned med så er gjerne litt ekstra gnien på slikt Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Hei! Tenkte tanken, men det fungerte faktisk veldig bra. Vet ikke akkurat hvordan, men den tømmer først, spyler og tømmer igjen i en operasjon. Bråker en del, men jaggu skal det bli deiliig å slippe alle de spørrende gjestene som pinlig berørt står der med en kabel i potta og må be om hjelp Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
oivindg Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Hakkannen skrev On 20.3.2014 at 18.24: Du vil ikke ha en knapp for å trekke ned og en for spyling da? Har kombinerte brytere på dassene mine, føler det går mindre vann da, men nå bruker jeg ferskvann til å spyle ned med så er gjerne litt ekstra gnien på slikt Må vel ha to pumper for å få til dette? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Mariell Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Hvem av dem Geir? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.