Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Så var gamle Trudelutt fra 1986 nyvasket og klar for polering. Ser ikke dårlig ut dette? Og ordentlig blankt skal den bli også på mandag. I helgen er det ikke meldt vær til polering.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har du glemt den flytende vaselinen i år Lars ? Synes den blå stripa ser tørr ut.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

bilde

Et nydelig vårvær i Drøbaksundet i dag. Her har vi akkurat passert jetteen på vei mot Sætre for vask og topping av vanntanker.

bilde

En god båtvenn har brukt vinteren godt. Nye navnskilt på Astor. Takk til deg, Odd. (Glum)

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har du glemt den flytende vaselinen i år Lars ? Synes den blå stripa ser tørr ut.

Yepp, det var så surt vær i høst at min kjære Trudelutt bare ble pakket inn uten vask eller noe annet. I dag ble den blå stripen vasket med Jiff skurekrem og Zalo og så høytrykkspylt. Se det kommer nok til å gå med en del TC-Nano på mandag.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg ville ønske at min båd var så flot som din om 20 år, Lars. Nydelig!

Selv har jeg monteret vi bruser og holder til samme. Låget brækkede af den gamle sidste sommer. Bare ærgerligt med farveforskellen til den gamle.

bilde

Behandlet agterdækket med Snappy Teak. Det er stadig vådt...

bilde

Og så til det mindre gode. Inspicerede motoren grundigt og lagde mærke til at der var brune striber på bagvæggen bag den ene motor. Havde haft flere tilfælde med lidt vand i motorrummet sidste sommer.

Med en kraftig lommelygte fik jeg lyst ind under det øvre eksosbend - det, der er dækket med en kåbe af brandsikkert materiale. Og ja, det var tæret igennem :headbang:

Måske når jeg at få et nyt på inden søsætning 1. April.

Kjørt dieselvarmeren, tatt av anoder, stoffet babordside og akterenden.

Så kom kona og barna på overraskelsesbesøk med varm middag så da ble vårt første måltid inntatt i båten inne i lagerhallen :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Med denne værmeldingen for uken som kommer, burde det ikke være noe problem med å få polert og stoffet og ellers gjort nødvendige utendørsarbeid på Trudelutt.

bilde

Utvendig vask, ryddet og sortert dill og dall i bokser med lokk. Stuet boksene i stuerommene på sidene. Klar for å lage havfiske takle og dill til havfiske når svigers kommer....

Redigert av freelander2002 (see edit history)

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Stoffet resten av båten, så da er det klart, fikk byttet resten av anodene og montert om 2 stk 12v uttak til i båten.

Så nå er det kun utvendig vask og polering som gjennstår før den er sjøklar :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Pusset ned alt treverk i hovedcabinen på Elsi, planen er å mette treverket med Respect Deep Coat til uken. Etter en veldig fuktig vinter var det kommet en del sorte prikker på treverket og det var nok på tide før jeg overtok skuta at det var et behov å gjøre noe med det.

bilde

bilde

bilde

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...