Hakkannen Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 oivindg skrev On 20.3.2014 at 18.58: Må vel ha to pumper for å få til dette? Trykkvannspumpa og kverna, så ja, har to pumper Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 I dag har den ene maskinen fått ny olje og filter, den andre står for tur i morgen, samt nye luft filter, Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Så var gamle Trudelutt fra 1986 nyvasket og klar for polering. Ser ikke dårlig ut dette? Og ordentlig blankt skal den bli også på mandag. I helgen er det ikke meldt vær til polering. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Har du glemt den flytende vaselinen i år Lars ? Synes den blå stripa ser tørr ut. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 (redigert) Et nydelig vårvær i Drøbaksundet i dag. Her har vi akkurat passert jetteen på vei mot Sætre for vask og topping av vanntanker. En god båtvenn har brukt vinteren godt. Nye navnskilt på Astor. Takk til deg, Odd. (Glum) Redigert 21.Mars.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 (redigert) Sitat Har du glemt den flytende vaselinen i år Lars ? Synes den blå stripa ser tørr ut. Yepp, det var så surt vær i høst at min kjære Trudelutt bare ble pakket inn uten vask eller noe annet. I dag ble den blå stripen vasket med Jiff skurekrem og Zalo og så høytrykkspylt. Se det kommer nok til å gå med en del TC-Nano på mandag. Redigert 21.Mars.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kire Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Sjøsatt i dag Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Du er tidlig ute Kire :-) Hvordan gikk det med motoren? Funker alt som det skal nå? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Jeg ville ønske at min båd var så flot som din om 20 år, Lars. Nydelig! Selv har jeg monteret vi bruser og holder til samme. Låget brækkede af den gamle sidste sommer. Bare ærgerligt med farveforskellen til den gamle. Behandlet agterdækket med Snappy Teak. Det er stadig vådt... Og så til det mindre gode. Inspicerede motoren grundigt og lagde mærke til at der var brune striber på bagvæggen bag den ene motor. Havde haft flere tilfælde med lidt vand i motorrummet sidste sommer. Med en kraftig lommelygte fik jeg lyst ind under det øvre eksosbend - det, der er dækket med en kåbe af brandsikkert materiale. Og ja, det var tæret igennem Måske når jeg at få et nyt på inden søsætning 1. April. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Kjørt dieselvarmeren, tatt av anoder, stoffet babordside og akterenden.Så kom kona og barna på overraskelsesbesøk med varm middag så da ble vårt første måltid inntatt i båten inne i lagerhallen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Erica100 Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Da har maskin nr 2 fått nytt filter og olje :) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Kappet nye benkeplater, finner ikke remsen med teaklaminat til å lime på endeveden og kommer derfor ikke videre. Da får man helle opp et glass rødvin og sjekke baatforumet istedet...... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Med denne værmeldingen for uken som kommer, burde det ikke være noe problem med å få polert og stoffet og ellers gjort nødvendige utendørsarbeid på Trudelutt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
freelander2002 Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 (redigert) Utvendig vask, ryddet og sortert dill og dall i bokser med lokk. Stuet boksene i stuerommene på sidene. Klar for å lage havfiske takle og dill til havfiske når svigers kommer.... Redigert 22.Mars.2014 av freelander2002 (see edit history) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Med det værvarselet fra Lars H. Kommer det til å bli aktivitet på Kambo også! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KAT Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Montert inn ny hekktruster. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 I dag har det blåst, regnet, sluddet, så fant ut at jeg gjør ingenting i dag Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 I dag har jeg montert nytt lokk på kassen under førerstol, samt nye stoler og puter. Fikk også inn ny rorhylse fra Bosvik. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Gjort i dag: - Åpnet vannintak til toalett og testet det - Kokt kaffe - Åpnet for kjølevann motor, kontrollert og startet motor Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Har faktisk ikke gjort noe i båten i dag, desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 I dag blir det nok å få inn alle nyvaskete putene i kabinen Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ettertrekkt alle 6 toppene 180nm (dritt jobb) justerte også ventilene ( også dritt jobb) fått en liten lekkasje på fremmerste dysa et sted, håper dette er returen da jeg ikke tok ut dysene. Blir å fikse lekkasje imorgen Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Stoffet resten av båten, så da er det klart, fikk byttet resten av anodene og montert om 2 stk 12v uttak til i båten.Så nå er det kun utvendig vask og polering som gjennstår før den er sjøklar :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Sanztra Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Pusset ned alt treverk i hovedcabinen på Elsi, planen er å mette treverket med Respect Deep Coat til uken. Etter en veldig fuktig vinter var det kommet en del sorte prikker på treverket og det var nok på tide før jeg overtok skuta at det var et behov å gjøre noe med det. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
windyén Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Skrapet båten fri for gammel bunnsmurning og smurt på nytt, kjedelig jobb, men det må bare gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.