Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har det vært vask innvendig, normalt er fredag bakstørn dag, men måtte ta det i dag.

Degt til viduene og lagt ut ett par ekstra fortøyninger og ellers gjort klart til å forlate Mariell for noen uker.

Reiser til Las Palmas i morgen tidlig. Såpass tidlig flight at jeg tar en natt på hotell. Skal bli rart å sove i en seng som ikke flyter :giggle: .

Skal til Canariholmane for å bli med en båt over til Rio De Janeiro. Dessverre arbeidsbåt og ikke pleasure craft.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

I dag har det vært vask innvendig, normalt er fredag bakstørn dag, men måtte ta det i dag.

Degt til viduene og lagt ut ett par ekstra fortøyninger og ellers gjort klart til å forlate Mariell for noen uker.

Reiser til Las Palmas i morgen tidlig. Såpass tidlig flight at jeg tar en natt på hotell. Skal bli rart å sove i en seng som ikke flyter :giggle: .

Skal til Canariholmane for å bli med en båt over til Rio De Janeiro. Dessverre arbeidsbåt og ikke pleasure craft.

God tur!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Kjøpte Sodablåser! Skikkelig herlig å bruke der skrapen ikke strekker til. Ble litt for ivrig, så nå må hele båten tas. Ja ja, drt var nødvendig. Hvilken primer og bunnstofftype anbefaler forumet på en gamnel traver fra 1981? Må sparkle mye ser jeg, mye sår i gelcoat under vannlinjen skjult av gammelt og sprøtt bunnstoff.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Kjøleskapet tok kvelden. En telefon til Seatronic i Moss ga positvt svar. De hadde ny kompressor og kjøler til vårt 165 liters orginale kjøleskap fra 1974. Et møbel i seg selv. Dermed blir det å montere et nytt på plass i morgen. Det gamle er allerede ute. Isoterm lik den som satt i fra før.

Ellers er vi klare for årets første overnattingstur. Fruen har ordnet opp. Vi har jo hatt noen småturer gjennom vinteren, men er nå klare for årets sesong.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vært i båten i kveld og kost meg :-)

Oppdatert litt Raymarine til siste SW. Begge plotterene, begge P70R autopilotdisplayene, og STng converteren. Alt gjøres enkelt fra den ene plotteren.

Spylt bunnen for støv, så klar til stoffing. Kikket på gir, aksel, flens og evt oppretting og tenkt litt på R&D koblingen som skal monteres.

Og ikke minst hatt en hyggelig prat med LarsH og Trude mens de pakket inn i båten for en langhelg :-)

LarsH synes jeg er treig med å få vann under båten, hehe

Mvh. SAP

Sjøsatt igjen etter litt over en uke på land. Byttet lager i svinghjulskåpe, skiftet kryss i drivknuten, byttet simmerringer på drevet og trykk/vakuumtestet dette, nye trimsylindere og belger. Service på thruster, vasket og polert hele båten. Nå kan bare sommeren komme.

Har bunnsmurt en åpen plastbåt.

Hvis det pene været holder seg ett par dager til, skal jeg rense den med Hugo,s utvendig og legge på ny polish.

Etter dette trenger jeg hjelp for å snu den på rett kjøl, gjenstår da rens innvendig og montering av motor++++

Vasket Bellaen utvendig og fått den på sjøen. Slipper unna vårpussen i år ettersom båten er solgt og ny eier selv skal utføre bunnsmøring og polering/voksing.

Må imidlertid skru litt i morgen siden det var problemer med gir/gassoverføring til Optimaxen. Begynte med at gassen oppførte seg merkelig og hang seg opp, deretter ble det vanskelig å gire. Håper det er en bagatell slik at jeg snart kan gjennomføre prøvekjøring med ny eier og overlevere båten.

Forøvrig var det fantastiske forhold på sjøen i dag, gleder meg til ny sesong :thumbsup:!

Kjøpte Sodablåser! Skikkelig herlig å bruke der skrapen ikke strekker til. Ble litt for ivrig, så nå må hele båten tas. Ja ja, drt var nødvendig. Hvilken primer og bunnstofftype anbefaler forumet på en gamnel traver fra 1981? Må sparkle mye ser jeg, mye sår i gelcoat under vannlinjen skjult av gammelt og sprøtt bunnstoff.

Hei Erikda

Har du noen bilder av Sodablåseren og resultatene? Dette tror jeg det er flere en meg som vil høre om :)

larss

Hei

Siden jeg er på jobb for en periode laangt ute på sjøen men allikevell langt fra båten min så får jeg trøste meg med å lage litt småstasj som skal monteres når jeg kommer hjem.

Ny foring til nedre feste til roret.

bilde

I forkabinen på Solluxen senker en ned bordet for å lage en køy. Denne køya er alltid redd opp, vi bruker aldri denne plassen til å sitte rundt bordet etc. Om en skal ha seg en time out blir det til at en slenger seg på køya uansett.

Bordet og bordbeinet har alltid vært i veien under her, for plassen er fin å sette bagasje. Jeg fjernet nå hele bordet med feste og laget en plugg til å sette i hullet så ikke småting faller ned.

Små detaljer som gjør ting enklere.

bilde

Og proppen:

bilde

larss

Hempel leight primer 3-4 stryk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...