KARILLA Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Montert gangbar utrigger slik at det nå er gangbart på begge sider av båten. Ble en ny verden :-) Lett å fortøye, lett og vaske, liggerbedre i båsen og sikrere for en halv gammel skrott. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
jørn Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Startet opp motoren etter vinterdvale. Startet med en gang :) Skiftet også dieselfilter. Skulle ha Forte dyserens i filteret, men det fikk jeg ikke til i og med at det var så forferdelig trangt å få på filteret igjen. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 hentet meg påhenger til jolla, så skal bli spennende og teste det. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Popeye70 Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Tatt av presenning og stativ, samt startet motoren for første gang. Klar til å flytte til sommerplassen så fort båtene på utsiden flytter seg så jeg kommer ut. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Goodwill Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Plukket ned vinterpresenning og stativ, tittet inn og sett at ny tømmekran og gjennomføring for septik er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Montert ror og rorstaket, mangler bare stramming. Blir satt på vannet om en uke men fremdeles mye som må gjøres før båten er brukenes :( Sitér dette innlegget Link to post
Busk Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Polert skrogsider, montert nye anoder, fjernet rur fra logg med vann og sitronsyre. Sjøsetting mandag f.k. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Takk for tilbakemeldinger, det passet selvsagt dårlig med "sykestue" nå. Jeg plukker opp gode tips herfra i stedet - god og sikker båtpuss - skal ta med tips fra Major Andy når jeg starter båtpuss igjen - etter påske Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Slipt mer på skade på skroget og prøvde å komme igang på noe av de andre tingene som gjenstår,men trist vær og generell furting fra min side over skaden gjorde at det kun ble rydding i garasjen.(var vel på tide det også) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Gespen Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Satt på plass ny windex, satt inn ny gjennomføring for drenering til gass kasse, byttet slanger for drenering i cockpitt. Vasket skrog og mast. Mye en for gjort når jeg har sluttet og røyke. Sitér dette innlegget Link to post
Knut Baltic Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Pusset rein og polert propell med Autosol og slipekluter, deretter vasket den med Aceton. Har lest her på BP at det skal hjelpe mot groing... vel det får vi se om noen måneder :) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Har hatt med kona på komplett innvendig vask av båten og fått på plass vester, dyner og sengetøy. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Knut Baltic skrev On 5.4.2014 at 19.12: Pusset rein og polert propell med Autosol og slipekluter, deretter vasket den med Aceton. Har lest her på BP at det skal hjelpe mot groing... vel det får vi se om noen måneder :) Om du lägger på två lager TC nano så får du inget som gror på. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Jeg forsøkte det for noen år siden, med null effekt. Ved opptak var propellen full av rur. Men så blank og fin var nok ikke min propell fra 1986 i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Euklid Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Dette har vært en ekstremt lang dag i båtpussens verden. Båten ble satt på land i går, og det var ikke et øyeblikk for tidlig, med det meste av undervannsskroget så overgrodd at båten snart ville blitt eklært som verneverdig korallrev. Heldigvis fikk jeg ut fingern før Riksantikvaren og Miljøverndepartementet fikk tak i båten. Grovspyling fra marinaen som løftet den opp mens jeg var på jobb fikk unna det verste, på kvelden brukte jeg omtrent fire timer på å skrape frem til det ble mørkt – da var det noenlunde slett. 06:30 i morges begynte jeg å rense vannlinje, vaske båten, rubbe og slipe over alt gammelt bunnstoff – det ble syv-åtte seige timer med varierende mengder av regn og vind. Deretter lettet været, og jeg fikk først polert ene siden, deretter stoffet, og så fikk jeg jaggu sneket inn polering av styrbord mens det skumret. I morgen skal jeg skifte sink på drevet og gjøre litt annet småpjus, så bærer det ut på vannet igjen så fort som mulig. Dette har vært intenst, men effektivt. Kjenner skuldrene er glade for å få litt hvile nå; polermaskin og rubbing i stige er tungt. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Hentet hjem nybåten, og startet så vidt på jobben med å finne ut av hva det egentlig er vi har kjøpt . Så langt konstatert et el-anlegg fullstendig uten brytere og sikringer, med alle forbrukere koblet direkte på batteriet. Det skulle borge for flere kvelder med kosearbeid Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
MaSa Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Da fikk jeg nyanskaffet rib/jolle på vannet og opp på daviterene! Fikk samtidig prøvekjørt nye påhengsmotoren som jeg hentet idag. Ikke vært startet siden i fjor sommer og startet på første draget :) Lykkelig akkurat nå. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
sap_2000 Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 Sitter å polerer propell med drill og autosol. Tar tid.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 Jeg stoffer begge i stedet. Ingen groe... Ingen under vann har klaget på mine propeller.... Fortsett å puss...:) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
KARILLA Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 En liten tur på fjorden ble det selv om været ikke er på sitt flotteste. Det å fortøye er nå en lek med gangbar utrigger på begge sider. En av de bedre invisteringene jeg har gjort om en ikke tenker på hekktrusteren da:-)) den er bare helt uslåelig kjekk å ha, et nytt båtliv det ble:-)) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Øya Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 I dag har jeg løsnet Ardicen, trenger en sjekk. Dessuten har skrudd løs instrumentpanelet for å finne veien til Targaen. Må montere ny VHF antenne og da er det greit å finne gammel kabel og bruke den som trekke tråd. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
JRK Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 I dag har jeg sjøsatt.... og tømt 300l ferskvann ned I motorrommet. Hadde glemt at tømmeventilen på varmtvannstanken stod åpen. Godt en har lenseautomatikk. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 Montert ny dusjpumpe + gjort ferdig ankerwinsj fremme. Alt tar litt lengre tid en man tror. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 6.April.2014 Link til dette innlegget Svart 6.April.2014 Knut Baltic skrev On 5.4.2014 at 19.12: Pusset rein og polert propell med Autosol og slipekluter, deretter vasket den med Aceton. Har lest her på BP at det skal hjelpe mot groing... vel det får vi se om noen måneder :) Ser utrolig bra ut, aceton?hvor kjøper man det? Sitér dette innlegget Link to post
kurtch Svart 7.April.2014 Link til dette innlegget Svart 7.April.2014 (redigert) I dag har jeg demontert syrefritt anker og pusset og polert, godt fornøyd når jeg ser før og etter Redigert 7.April.2014 av kurtch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.