Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Montert gangbar utrigger slik at det nå er gangbart på begge sider av båten.

Ble en ny verden :-)

Lett å fortøye, lett og vaske, liggerbedre i båsen og sikrere for en halv gammel skrott.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Slipt mer på skade på skroget og prøvde å komme igang på noe av de andre tingene som gjenstår,men trist vær og generell

furting fra min side over skaden gjorde at det kun ble rydding i garasjen.(var vel på tide det også)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Pusset rein og polert propell med Autosol og slipekluter, deretter vasket den med Aceton. Har lest her på BP at det skal hjelpe mot groing... vel det får vi se om noen måneder :)

bilde

Om du lägger på två lager TC nano så får du inget som gror på.

Jeg forsøkte det for noen år siden, med null effekt. Ved opptak var propellen full av rur. Men så blank og fin var nok ikke min propell fra 1986 i utgangspunktet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dette har vært en ekstremt lang dag i båtpussens verden. Båten ble satt på land i går, og det var ikke et øyeblikk for tidlig, med det meste av undervannsskroget så overgrodd at båten snart ville blitt eklært som verneverdig korallrev. Heldigvis fikk jeg ut fingern før Riksantikvaren og Miljøverndepartementet fikk tak i båten. Grovspyling fra marinaen som løftet den opp mens jeg var på jobb fikk unna det verste, på kvelden brukte jeg omtrent fire timer på å skrape frem til det ble mørkt – da var det noenlunde slett.

06:30 i morges begynte jeg å rense vannlinje, vaske båten, rubbe og slipe over alt gammelt bunnstoff – det ble syv-åtte seige timer med varierende mengder av regn og vind. Deretter lettet været, og jeg fikk først polert ene siden, deretter stoffet, og så fikk jeg jaggu sneket inn polering av styrbord mens det skumret.

I morgen skal jeg skifte sink på drevet og gjøre litt annet småpjus, så bærer det ut på vannet igjen så fort som mulig. Dette har vært intenst, men effektivt. Kjenner skuldrene er glade for å få litt hvile nå; polermaskin og rubbing i stige er tungt.

Hentet hjem nybåten, og startet så vidt på jobben med å finne ut av hva det egentlig er vi har kjøpt :clap: . Så langt konstatert et el-anlegg fullstendig uten brytere og sikringer, med alle forbrukere koblet direkte på batteriet. Det skulle borge for flere kvelder med kosearbeid :smiley:

bilde

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Da fikk jeg nyanskaffet rib/jolle på vannet og opp på daviterene!

Fikk samtidig prøvekjørt nye påhengsmotoren som jeg hentet idag. Ikke vært startet siden i fjor sommer og startet på første draget :)

Lykkelig akkurat nå.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

En liten tur på fjorden ble det selv om været ikke er på sitt flotteste.

Det å fortøye er nå en lek med gangbar utrigger på begge sider. En av de bedre invisteringene jeg har gjort om en ikke tenker på hekktrusteren da:-)) den er bare helt uslåelig kjekk å ha, et nytt båtliv det ble:-))

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

I dag har jeg løsnet Ardicen, trenger en sjekk. Dessuten har skrudd løs instrumentpanelet for å finne veien til Targaen. Må montere ny VHF antenne og da er det greit å finne gammel kabel og bruke den som trekke tråd.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Pusset rein og polert propell med Autosol og slipekluter, deretter vasket den med Aceton. Har lest her på BP at det skal hjelpe mot groing... vel det får vi se om

noen måneder :)

bilde

Ser utrolig bra ut, aceton?hvor kjøper man det?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...