Jori Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Montert Jabsco elektrisk toalett, og nå fungerer det jaggu med. Måtte trekke 6mm2 ledning for å få nok strøm Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) Skiftet ankerspille det var BARE 4 muttere , to ledninger å løsne og kutte kjettingen.. Kjettingen og ledninger gikk lett, men å løfte spillet opp nei bom fast irret aluminium Propan brenner Cook spray like fast, da er det kjekt med noen smidde bergkiler og en tung hammer. Opp kom den med slegge fart. Etter å ha rengjort rensket gjengene på boltene med rensemutter. Var tiden kommet for å pakke vinsjen ut av esken og sette den på plass……hvor skal kabelene inn?? Den gamle gikk kablene inn i motordekslet, men ikke på den nye, fram med manualen…. Nå kommer kablene opp mitt under vinsjefundamentet og fram i en kanal fram til motoren. En forbedring som står til S++ ellers er alt likt mulig bedre kvaliteten på metallet, men det vil tiden vise. Så var det til å borre to 16 mm hull i en 220 mm tykk eikekloss og gjennom en 10mm aluminumsplate klemme på to nye kabelsko. Så kunne en sette herligheten på plass. Håper jeg kan bruke den gamle kontrollboksen denne sesongen. Redigert 8.Juni.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
VannTro Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) I dag tok jeg 4 timer mens solen var borte og vokset flybridgen med Pure wax. Etter den økten smakte pilsen fortreffelig, nå er det på tide med en dusj deretter en biff og til slutt tror jeg vi skal nyte synet av en nyvokset flybridge akkompagnert av en iskald Chablis :-) Redigert 8.Juni.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Innkjøpt Jabsco servicesett til septikpumpa som slet med å tømme tanken i går. I dag hørte jeg at den pumpet ut luft under skroget. Strammet mutterene som holder pumpehuset sammen og kunne da med stor glede konstatere at jeg slapp å demontere driten :-) Tok derfor en tur ut og badet litt i steden. Over 22 grader i vannet ved Borøya i dag. På vei tilbake så vi to stk små niser som lekte seg rundt båten en liten stund :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 (redigert) Ja, tømmepumpen for septik må fungere, ille dersom den svikter midt i ferien. Som skrevet ovenfor, byttet jeg like så godt hele pumpen i en ny Jabsco pumpe. Men jeg har nå åpnet den gamle pumpen (Johnson), og at den ikke pumpet noe særlig godt var ikke rart når impelleren så ut som på bildet under. I dag har jeg vært hos Aktiv Marine og bestilt ny impeller. Så kan jeg ha den gamle pumpen som reserve. Nytt flagg er også kjøpt til båttreffet og senere Sverige-tur. Og så kjøpte jeg meg en god gammeldags fluesmekker til å ha i båten. Irriterende når det er varmt og en lager middag med småfluer surrende rundt. Redigert 10.Juni.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Det elektriske i masten er gått over. Ikke hvert år masten blir lagt ned. Gått over alle fester. I morgen blir den nymalt. Montert alarm for vanninntregning. Greit å ha hvis pumpene ikke holder unna og man ikke hører pumpa går. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frissy Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Kjøpt inn kabelsko for montering av GPS strøm. Gleder meg til å se hvordan g2 vision virker. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Demontert koketoppen og pakket den for sending til "Wallas Service" Stusselig syn Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Aria har blitt løftet på land, spylt og 1/4dels polert i dag, i tillegg har hun fått på ny maling. Det gikk akkurat 1 gallon til hele båten, stor forbedring fra forrige båt der det gjerne gikk med nesten 2 gallon. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Har fått sjøsatt i dag etter en hektisk uke med forbredelser. Blir å hente den til hjemmehavn i Sandvika lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Montert nytt toalett. Begynte egentlig som en mindre rep av det gamle i går. Kjempet med det i 6 timer uten suksess. Dermed gikk turen til båtshappen og nytt toalett og slange til septiktanken ble kjøpt inn. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Bytta gasslanger og skrudd fast vindinstrument på pappas båt Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Vasker og vasker. I dag er det utpå og ned på treff hvis vinden tillater det. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
BOBO II Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Montert nytt gassbluss i byssa. den gamle gikk til de evige jaktmarkeder Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Skhuds Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Løftet skuta på land, da det så slik ut under: Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 For meg fremstår dette som tråden for "snilleste gutten i klassen". Jeg har ikke gjort noe som helst med båten i dag; men håper å få bruke tid på den i neste uke!!! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Frissy Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Har montert gps helt alene........Det ble veldig bra. Alt som gjenstår er å koble til strømmen......og prøvekjøre. Men klokka gikk for fort, så resten får bli en annen dag. Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22612/dsc00985.jpg site på dekket og slappa av med første bayeren om bord i Anna. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Nothing, i morgen deriomot, vel det skulle bli i dag,,, Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
0510gujo Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Vært i båthavna å sedd til båten. Gløttet i motorrommet og ellers rundt omkring. Gjort litt papirarbeid, hørt på radioen. Sedd på livet i båthavna. Uuupsss der var det gått 3 timer. Har funnet ut at man trenger ikke alltid å gjøre så mye i båten hele tiden. Bruker ofte å bare være dær å ikke gjøre annet en å nyte tiden:) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 monterte plotter, echomap 50s med tilhørende hekkgiver festet innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 montert 12V uttak m/USB rund baut. ingen skal go short of power here no mo, say no mo, say no mo. det være seg på lasteplanet, kråkereieret eller byssa, salongen eller forpiggen.... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
REM Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Bytta trykkventilen på varmtvannsberederen, og lagt et strøk med Golden teak sealer på uteplassen bak. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Har bestillt et sett releer til batteriswitchene bak. Funker forsåvidt OK de jeg har, men ønsker å bygge opp et reservedelslager av kritiske komponenter. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
nomen Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Skiftet fra 30 til 50 mm blytau på ankervinsjen. Lagt dreneringa fra overtrykksventilen til vv tanken ut sammen med lensevann. Lagt dreneringa fra taukassa til ankervinsjen ned i ei kann (gikk i kjølen før) Nærmer meg forhåpentligvis målet om knusktørr kjøl snart. Eller har jeg hatt en fint liten kveldstur. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.