Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Etter en lang helg på land fikke jeg tid til og pusse ned gammelt bunnstoff og lagt på ny.

Polert opp skutesidene rund baut.

bilde

Ny sink på aksler og nye store princess sink til dynaplatene. har ventet lenge på disse da maritim gikk tom tidlig denne sessongen

i år monterte jeg dobbelt opp med sink på akslinger.

bilde

byttet alle gjennomføringer til septiksystemet til Truedesign

bilde

rederinnen sydde nye puter i helgen til ute plassen ble nesten ferdig. Mangler bare ryggputene men de

er på plass i dag

bilde

Da kan ferien til uken begynne

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

I går - ut på jolletur for å plassere en geocache på en holme. Oppdaget behovet for en forlenger til gasshåndtaket.

I dag - hentet ny rorkultpilot i post-i-butikk. Skal monteres en annen dag.

Redigert av Salt - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Ut med benker og alt sammen. Så ut med dørken. Skiftet til Wema tankgivere på diesel og vanntank. Satte så dørken inn igjen, slipt ned og penslet første laget med Osmo Hardvoks Olje på min Boen heltre eike-dørk. I morgen blir det enda ett strøk før jeg setter inn all innredningen igjen. Så blir det nytt strøk (det 3.) der jeg går får å få et slitelag.

Her om dagen lagde jeg meg nytt instrumentpanel. Det ble slik foreløpig. Skal ha innen par brytere til på det samt at det blir oljet og lakkert i morgen.

bilde

Har også satt inn mitt BEP bryterpanel i sida sammen medkontrollpanelet til min Nordic Lader, og slik ser det ut. Driver også å skal ha litt mer lys.

bilde

For øvrig så bær det legges merke til at båten er forferdelig støvete etter sliping av dørk, men det ordner seg nok når jeg er ferdig. Det er mulig jeg legger på ett par lag med lakk på dørken etter at den er ferdig oljet.

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Montert ny autopilot (rorkultpilot TP22). Fastslått at det må være en dårlig kontakt et sted i strømforsyninga; får trekke nytt ledningspar fra sikringstavla en av dagene.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...